اولین میزبانی لیگ نخبگان در کشور ثالث

پرسپولیس – پاختاکور احتمالاً در دوحه

به نظر می‌رسد پرسپولیس هنوز ورزشگاه دوم خود را برای میزبانی در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا به‌ ای‌اف‌سی معرفی نکرده است.
پرسپولیس از ابتدا ورزشگاه آزادی را به عنوان میزبان بازی‌های خانگی خود انتخاب کرد اما هیچ گزینه‌ای برای ورزشگاه دوم ارائه نداد. در واقع آن زمان این‌گونه به نظر می‌رسید که ورزشگاه آزادی که حالا بیش از یک سال از زمان بازسازی‌اش می‌گذرد تا شروع بازی‌های لیگ نخبگان آسیا آماده خواهد شد اما به نظر نمی‌رسد این‌گونه باشد.
طی روزهای اخیر برخی اخبار حکایت از این دارد که تا 9 مهرماه زمان نخستین بازی خانگی پرسپولیس مقابل پاختاکور در این تورنمنت، ورزشگاه آزادی آماده خواهد شد اما این خوشبینی محض هیچ تطابقی با واقعیت ندارد و بعید است آزادی به بازی نخست سرخ‌ها برسد.
پرسپولیس در هفته سوم این تورنمنت در قطر مقابل السد بازی خواهد کرد و در هفته چهارم در تاریخ 14 آبان ماه میزبان الغرافه است. اما در حال حاضر میزبانی از پاختاکور در هفته دوم اهمیت دارد.
اگر پرسپولیس ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد را معرفی نکرده باشد یا مسئولان این ورزشگاه میزبانی از سرخ‌ها را قبول نکنند احتمال اینکه جایی خارج از ایران در کشور ثالث به مصاف پاختاکور برود وجود دارد. معمولاً در این‌گونه موارد قطر و استادیوم‌های فوق‌العاده شهر دوحه گزینه همیشگی و ثابت برای میزبانی در شرایط خاص هستند و پرسپولیس هم می‌تواند مقابل پاختاکور در دوحه به میدان برود. در عین حال طبق قانون این رقابت‌ها اگر باشگاهی تا یک ماه قبل از بازی خود ورزشگاه دوم خود را معرفی نکرده باشد می‌تواند در کشور ثالث و ورزشگاهی خارج از مرزهای کشور خود میزبانی کند. از آنجایی که ظاهراً پرسپولیس تا 9 شهریورماه (یک ماه قبل از بازی با پاختاکور) ورزشگاه دوم خود را معرفی نکرده احتمال میزبانی سرخ‌ها در دوحه بسیار بالاست.
جالب اینجاست که پرسپولیس از بازی با پاختاکور در دوحه خاطره خوبی دارد. در مرحله یک چهارم نهایی 2020 لیگ قهرمانان آسیا سرخ‌ها در ورزشگاه جاسم بن حمد با درخشش عیسی آل‌کثیر و دبل او نماینده قدرتمند ازبکستان را شکست دادند. مسابقه‌ای که ماشاریپوف ستاره فعلی استقلال و آن روز پاختاکور از بازی اخراج و البته شادی گل آل‌کثیر منجر به محرومیت شش ماهه برای گلزن سرخ‌ها شد.
با این حال دوحه احتمالاً برای هفته دوم می‌تواند میزبان سرخ‌ها باشد و اگر تا هفته چهارم (14 آبان) ورزشگاه آزادی آماده نباشد پرسپولیس نمی‌تواند از الغرافه در کشور خودش میزبانی کند و شاید اگر تا آن روز هم آزادی آماده نشد دبی مقصد بعدی سرخ‌ها باشد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی