طوفان توئیتری علیه درویش

پایه‌های صندلی مدیریت متزلزل‌تر از همیشه

 هواداران پرسپولیس در پی عملکرد ضعیف باشگاه در فصل نقل و انتقالات و جدایی بازیکنان کلیدی، با راه انداختن کمپینی در توئیتر، خواستار اخراج رضا درویش، مدیرعامل این باشگاه شدند.
 این کمپین با هشتگ «اخراج درویش» در توئیتر به سرعت ترند شد و هزاران نفر از هواداران با استفاده از این هشتگ، نارضایتی خود را از عملکرد مدیریت باشگاه ابراز داشتند. عملکردی که درویش در فصل نقل و انتقالات داشته باعث شده تا هواداران این تیم بشدت نسبت به مدیرعامل‌شان انتقاد داشته باشند.
 پرسپولیس هرچند خریدهایی خوب داشته که در دو بازی اول به نظر با کیفیت می‌رسیدند اما در واقع خوب خرید نکرده است؛ این تیم سعی داشته خرید‌های باکیفیتی داشته باشد اما بجز العملود و گندوز که مشخصاً برای پست‌های مورد نیاز خریداری شدند، سایر بازیکنان بدون در نظر گرفتن سیاست خاص و تنها به صرف خرید اسامی بازیکنانی را جذب کرد که اکنون در ترکیب پرسپولیس کارآمد نشان نمی‌دهند.
 نکته قابل توجه اینکه خریدهای داخلی پرسپولیس رأساً با نظر رضا درویش بوده و گاریدو نیز تلویحاً اشاره کرد که در سیاست‌های نقل و انتقالاتی تابع تصمیمات باشگاه است. عدم پیروزی در دو دیدار اول پرسپولیس نشان داد که ترکیب این تیم هنوز کامل نیست و نیاز به تقویت فوری دارد. همین موضوع باعث شد تا این تیم به سراغ علی قلی‌زاده و میلاد محمدی برود که میلاد شخصاً توانست با فسخ قراردادش راهی پرسپولیس شود اما در مورد قلی‌زاده آقای مدیرعامل نتوانست رضایتنامه او را از تیم لخ پوزنان بگیرد و همین موضوع خشم دوباره هواداران را به همراه داشت.
 جالب اینکه رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، در حاشیه برگزاری اولین مجمع این باشگاه با حضور کنسرسیوم بانکی، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «ما بازیکنان خوبی داریم اما فضای دلالی که ایجاد شده علیه پرسپولیس است. ما اجازه ندادیم دلال‌ها از کنار پرسپولیس درآمد داشته باشند. برای همین این مسائل را برنمی‌تابند و به ما حمله می‌کنند. ما در همه پست‌ها بازیکنان خوبی داریم و برخی اوقات ستاره‌های ما روی نیمکت می‌نشینند.»
 رضا درویش در حالی هواداران نگران را دلال می‌خواند و معتقد است تیمش بازیکنان خوبی دارد که گاریدو سرمربی این تیم در طول این مدت بار‌ها به باشگاه یادآور شده نیازمند جذب بازیکن است.
 این در حالی است که چندی پیش باشگاه پرسپولیس اقدام به بستن کانال‌های هواداری علیه درویش در فضای مجازی کرده بود و بارها هواداران این تیم در طول پنجره تابستانی مقابل در باشگاه پرسپولیس تجمع کرده بودند. به تمام این موارد درگیری لیدرها با هوادارانی که علیه درویش در هفته اول شعار دادند را هم اضافه کنید! حتی شنیده می‌شود که پیش از دیدار پرسپولیس مقابل فولاد نیز به لیدر‌های پرسپولیس اطلاع داده بودند تا مانع شعار علیه کادر مدیریتی باشگاه در جریان دیدار پرسپولیس و فولاد شوند.
 جمیع این اتفاقات باعث شده تا از گوشه و کنار خبر برسد با انتقال رسمی سهام پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی و تعیین هیأت مدیره جدید، پایه‌های صندلی درویش متزلزل‌تر از همیشه باشد.

 

نگاه

مطالبه بحق اما بی‌موقع!

ایلیا بهزاد اول / در روزهای اخیر و با توجه به اینکه پرسپولیس نتوانست در پروسه جذب علی قلی‌زاده به موفقیت برسد، موج انتقادات هواداران پرسپولیس از رضا درویش افزایش یافته و هواداران تیم در فضای مجازی، مطالبه خود در خصوص برکناری رضا درویش و تغییرات در کادر مدیریتی تیم را مطرح کرده‌اند. سؤالات هواداران و انتقاد آنها از رویکرد نقل و انتقالاتی رضا درویش، کاملاً قابل بحث و قابل تأمل است زیرا مدیرعامل سرخپوشان، در این پنجره برای جذب چند بازیکن اقدام ناموفق داشت و در مقایسه با سایر رقبا، پرسپولیس نتوانست در بازسازی تیم خود پس از جدایی ستاره‌ها موفق عمل کند. این انتقادات زمانی بیشتر شد که مدیرعامل پرسپولیس به جای پاسخ منطقی و تبیین کردن رویکرد نقل و انتقالاتی خود با نکات مثبت و منفی، هرگونه انتقاد و نقدی را از طرف سودجویان و دلالان دانست. جلوگیری از ورود افراد سودجو و دلال به باشگاه، رویکرد مثبتی است که رضا درویش در پیش گرفته اما آیا واقعاً هر انتقادی از وضعیت مدیریتی تیم را باید به واسطه‌ها نسبت داد؟
با توجه به خصوصی شدن باشگاه پرسپولیس و نظر مستقیم کنسرسیوم بانکی روی تغییرات مدیریتی، مطالبات هواداری بیش از گذشته در سرنوشت تیم اثرگذار هستند و مطالبات هواداران در خصوص افزایش کیفیت تیم مدیریتی باشگاه، در نوع خود قابل احترام و درست است. با این حال در حالی که هنوز هفته سوم به اتمام نرسیده و پنجره نقل و انتقالاتی ادامه دارد و هنوز تیم پرسپولیس نتایج غیرقابل جبرانی در این فصل نگرفته، صحبت از اخراج مدیرعامل و تغییر در مدیریت تیم زود و بی‌موقع به نظر می‌رسد. درویش با وجود تمامی مشکلات و حواشی، یکی از باثبات‌ترین و پرافتخارترین مدیران دهه اخیر پرسپولیس بوده و قضاوت در خصوص رویکرد تابستانی او، پس از گذشت حداقل یک‌سوم از فصل موضوعیت خواهد داشت. قضاوتی که قطعاً در تصمیمات مالکان جدید باشگاه پرسپولیس و سرنوشت تیم در ادامه فصل تأثیرگذار خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی