صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

فدریکو کیه‌زا به لیورپول می‌رود
قرمزهای آنفیلد برای تکمیل قرارداد با ستاره یوونتوس قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تلاش می‌کنند. فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس حوزه نقل و انتقالات فوتبال اروپا اعلام کرد که لیورپول عملاً با فدریکو کیه‌زا به توافق شخصی بر سر قراردادی 4 ساله رسیده و آخرین جزئیات بین طرفین حل و فصل خواهد شد. باشگاه انگلیسی مذاکره با یوونتوس را نیز آغاز کرده‌ و کیه‌زا نیز برای حضور در آنفیلد پاسخ مثبت داده‌ است. طبق اخبار روزهای قبل بیانکونری برای فروش وینگر ایتالیایی و 26 ساله خود 15 میلیون یورو در فاصله یک سال تا پایان قراردادش درخواست دارد.
طبق گزارش اتلتیک، این ملی‌پوش 26 ساله ایتالیایی به عنوان یک هدف اصلی برای باشگاه آنفیلد شناخته شده است، به خصوص با توجه به فوریت یوونتوس برای فروش او قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و حالا این مهاجم که قراردادش در سال 2025 به پایان می‌رسد، با قیمتی حدود 15 میلیون یورو در دسترس است.

میلان مشتری رابیو شد
میلان پیشنهادی را برای به خدمت گرفتن آدرین رابیو در صورت جدایی اسماعیل بن ناصر آماده کرده است. قرارداد رابیو با یوونتوس در پایان فصل گذشته به اتمام رسید و او تصمیم گرفت که قراردادش را با این باشگاه تمدید نکند و حالا به عنوان بازیکن آزاد این فرصت را دارد که به صورت رایگان به هر باشگاه دیگری ملحق شود، اما هنوز در پنجره نقل و انتقالات تابستانی انتخابی نداشته است. پیش از این از چند باشگاه بزرگ اروپایی از جمله لیورپول و منچستریونایتد به عنوان مشتریان جدی این هافبک فرانسوی نام برده می‌شد، اما به نظر می‌رسد که احتمال ادامه حضور او در فوتبال ایتالیا و رقابت‌های سری آ بسیار زیاد است و میلان قصد دارد به زودی برای جذب او اقدام کند.

لالیگا قرارداد بارسا را تأیید نکرد
طبق ادعای برنامه ورزشی ال‌چیرینگیتو، لالیگا مدارک اولیه‌ای را که باشگاه بارسلونا در مورد تمدید قرارداد با نایکی ارسال کرده بود، برای دادن مجوز قانون 1:1 کافی ندانست و اعلام کرد که بارسلونا باید مدارک محکم‌تر و بیشتری ارسال کند. به این ترتیب کار بارسا برای خرید بازیکن جدید با مشکل مواجه خواهد شد. این منبع گزارش داده است که شاید تا عصر جمعه لالیگا مجوز لازم را ندهد و مشکل فیرپلی بابرجا بماند. بارسا تا جمعه شب برای خرید بازیکن وقت دارد و می‌خواهد زودتر تمدید با نایکی را رسماً اعلام کند. 90 میلیون یورو برای هر سال به علاوه 115 میلیون یورو پاداش قرارداد که برای بارسا کاملاً حیاتی است. بارسا در زمین خوب نتیجه می‌گیرد ولی هانسی فلیک معتقد است برای یک رقابت طولانی، نیاز به نیروهای جدید و باکیفیت دارد.

آمدن به بایرن، یکی از بهترین تصمیم‌های کاپیتان تیم ملی انگلیس
کفش طلا به هری کین رسید
هری کین مهاجم بایرن مونیخ و تیم ملی انگلیس جایزه کفش طلا را به عنوان بهترین گلزن اروپا در فصل 2024-2023 دریافت کرد. او در نخستین فصل حضور در بوندس‌لیگا 36 گل زد و نخستین انگلیسی برنده این جایزه بعد از کوین فیلیپس است که در سال 2000 موفق به دریافت آن شد. این بازیکن 31 ساله همچنین سومین بازیکن بایرن است که کفش طلای اروپا را می‌برد، پیش از او گرد مولر و روبرت لواندوفسکی هر کدام دو بار این جایزه را برده بودند.
کین در مراسم جشنی در باواریا گفت: «حس فوق‌العاده‌ای دارم، فقط می‌توانم از باشگاه و هم‌تیمی‌ها تشکر کنم، این جایزه برای همه است، بدون شما نمی‌توانستم به این جایزه برسم. آمدن به بایرن یکی از بهترین تصمیم‌های دوران حرفه‌ای من بود که تا اینجا برایم لذتبخش بوده.»
کفش طلا از فصل 1968-1967 به بهترین گلزنان اروپا داده می‌شود اما در سال 1997 با تغییر قوانین از بازیکنانی حمایت شد که در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند و با توجه به رتبه لیگ‌ها برای گلزنان ضریب در نظر گرفته می‌شود. لیونل مسی تنها بازیکنی است که شش بار این جایزه را به دست آورده و کریستیانو رونالدو هم چهار بار کفش طلا گرفته. ارلینگ هالند سال گذشته این جایزه را به دست آورده بود. کین که هر 79 دقیقه یک گل در لیگ برای بایرن زده، بالاتر از سرهو گیراسی از اشتوتگارت با 28 گل و کیلیان امباپه و هالند هر دو با 27 گل بهترین گلزن اروپا شد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی