صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

بازیکنانی که در پاری‌سن‌ژرمن هدر می‌روند

اوگارته، «رودری» یونایتد می‌شود؟

مانوئل اوگارته اولین بازیکنی نیست که در پاری سن ژرمن او را می‌جوند و دور می‌اندازند. خرید 50 میلیون پوندی منچستریونایتد به فهرستی اضافه می‌شود که امثال مائورو ایکاردی، گونچالو گدس، خسه رودریگس، یولیان دراکسلر و گرگورژ کریچوویاک در آن هستند، بازیکنانی که با قیمت گزاف به پایتخت فرانسه رفتند اما هیچ وقت ندرخشیدند، لوییس انریکه تقریباً یک سال بعد از خریدن این اروگوئه‌ای، او را واگذار می‌کند. واکنش اوگارته به این دوران ناموفق مشخص می‌کند که در یکی از پرتوقع‌ترین تیم‌های جهان می‌درخشد یا غرق می‌شود.
اگر این هافبک دفاعی فکر می‌کند در پاریس زیر ذره‌بین قرار گرفته، هنوز هیچ چیز ندیده چون به استثنای رئال مادرید و بارسلونا هیچ باشگاهی در جهان به اندازه یونایتد مورد توجه و بحث نیست؛ او تنها یک بازی با تبدیل شدن به اتلاف پول از سوی جامعه هواداران آنلاین یونایتد فاصله دارد. خبر خوب اینکه استعدادش ثابت شده. یک قانون نانوشته در فوتبال مدرن این است که وقتی مارسلو بیلسا روی شما حساب کند، بازیکن قابلی هستید و اوگارته یکی از بازیکنان کلیدی اروگوئه در تورنمنت درخشان کوپا امریکا بود. زندگی در پاری سن ژرمن هم ملاک نیست، برای هر ایکاردی و خسه، کریستوفر انکونکو و کینگزلی کومان هم وجود دارد. بله، هر دو بازیکن آکادمی بودند اما در جایی دیگر درخشیدند که دومی گل پیروزی بایرن مونیخ را در فینال لیگ قهرمانان 2020 وارد دروازه تیم سابقش کرد. برای اوگارته اما شرایط آسان نیست، یونایتد تیم در حال پیشرفتی است و اگرچه اریک تن هاخ قرارداد جدیدی بسته اما با نتایج ضعیف به سرعت زیر فشار قرار می‌گیرد.

مبارز مثل شیر
اوگارته خوب توپ می‌گیرد، مثل شیر مبارزه می‌کند و وقتی توپ را می‌گیرد، به نزدیکترین هم‌تیمی پاس می‌دهد. کاسمیرو چند ماه دیگر 33 ساله می‌شود و می‌تواند بهترین وارث این برزیلی باشد تا آزادی بیشتری برای نزدیک شدن به دروازه حریف در اختیار کوبی ماینو قرار بگیرد.
یونایتد یک سال قبل این بازیکن 23 ساله را می‌خواست بعد از درخششی که در اسپورتینگ لیسبون داشت اما خودش پاریس را انتخاب کرد. آن موقع، شاید به انگلیس نرفت تا تعویضی کاسمیرو باشد اما حالا به راحتی می‌تواند در ترکیب اصلی تن‌هاخ قرار بگیرد. او در اسپورتینگ بازی کرده و هواداران پرتوقع را می‌شناسد و اگر هواداران یونایتد به دنبال نشانه‌های خوب هستند، یکی دیگر از بازیکنان گذشته‌شان هم در اسپورتینگ بوده، کریستیانو رونالدو.
 
ماکلله یا بوسکتس
اوگارته را با کلود ماکلله مقایسه کرده‌اند که فرمانده خط میانی برای چلسی، فرانسه و رئال مادرید بود. اما از آن موقع فوتبال تغییر کرده و حالا هافبک‌های دفاعی باید چیزی بیشتر از ویرانگر باشند. برای همین انریکه در بزرگترین بازی‌های فصل از مثلث ویتینیا، فابین رویس و وارن زایر امری در خط میانی استفاده می‌کرد. اسطوره شماره 6 سرخیو بوسکتس است که هم به تیمش-بارسلونا و اسپانیا- در پس گرفتن توپ کمک می‌کرد هم استاد راه انداختن حمله بود. حالا رودری این کار را بهتر از هر کسی انجام می‌دهد و در 172 بازی لیگ برتر 22 گل و 21 پاس گل به نامش ثبت شده. پاری‌سن‌ژرمن جای اوگارته را با ژوائو نوز عوض کرده که در دو بازی اول فصل چهار پاس گل داده، یکی بیشتر از اوگارته در 37 بازی فصل قبل. این آمار برای هواداران یونایتد نگران‌کننده است.
 
در راه فان نیستلروی و فورلان
اوگارته در همان ماهی متولد شده که رود فان نیستلروی با منچستریونایتد به عنوان بازیکن قرارداد بست، آوریل 2001 و امیدوار است مثل این هلندی در ترکیب شیاطین سرخ موفق باشد. دیگو فورلان هم هست که اگرچه هموطن اوگارته بعد از جدایی از یونایتد سال‌های خوبی داشت اما هواداران از او خاطرات خوبی دارند. اوگارته با سختی آشنا است، در 15 سالگی برای فنیکس در کشورش بازی کرده و 19 ساله بوده که 9600 کیلومتر از کشورش دور شده و به فامالیسائو در پرتغال رفته. لیگ این کشور مثل لیگ برتر نیست اما سه غول اروپایی در پرتغال هستند با پایگاه هواداری فوق‌العاده و برای کنترل شرایط شما به شخصیت قدرتمندی نیاز دارید. اگر اوگارته درست مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند به یونایتد برای رسیدن به قله لیگ برتر کمک کند اما اینکه آیا می‌تواند رودری شیاطین سرخ باشد، باید دید.

جستجو
آرشیو تاریخی