صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و شش - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

انتخاب کمیته فنی هندبال در کمتر از 24 ساعت

سرمربی خارجی بزودی انتخاب می‌شود

پریسا غفاری
خبر‌نگار

 کمیته فنی چهارنفره هندبال، یک‌روزه شروع به‌کار کرد. قاسم شعبانپور، سیدحسن افتخاری، محمود یوسفیان اهری و محسن طاهری اعضای کمیته، صبح دیروز اولین جلسه را با علیرضا پاکدل برگزار کردند. علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در ابتدای جلسه درباره هدف از تشکیل کمیته فنی گفت: «هدف از تشکیل این کمیته استفاده از ظرفیت و تجربیات شما برای نظارت لازم بر عملکرد تیم‌های رده‌های مختلف هندبال است.»
 وی یکی دیگر از اهداف جلسه را آسیب‌شناسی گذشته تیم‌های ملی و ارائه شاخص برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی دانست. اعضای کمیته فنی نظرات و پیشنهادات‌شان را درباره شاخص‌های سرمربی تیم ملی ارائه کردند که پس از بحث و تبادل نظر، شاخص و معیار اصلی برای انتخاب مربی جدید به تصویب اعضا رسید تا فدراسیون مذاکراتش را با مربیان خارجی آغاز کند. سایت فدراسیون درحالی این خبر را منتشر کرده که علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال دو روز پیش قول معرفی سرمربی خارجی تیم ملی تا پایان شهریورماه را داد. او در این مورد گفته بود: «در بحث مربوط به استخدام و بکارگیری سرمربی خارجی ما قطعاً طبق وعده‌ای که به علاقه‌مندان و خانواده هندبال ایران داده‌ایم گزینه خارجی را برای سرمربیگری تیم ملی داریم و مطمئناً به وعده‌ای که در این خصوص دادیم، عمل می‌کنیم. هدف ما این است تا پایان شهریور وعده خود را برای استخدام و استفاده از سرمربی خارجی تیم ملی هندبال را عملیاتی کنیم. نگاه ما این است که با استفاده از شاخص‌های فنی مد نظر اعضای کارگروه فنی، بهترین و شاخص‌ترین گزینه خارجی را برای تیم ملی خود جذب کنیم. نهایتاً نگاه ما نیز درخصوص جذب مربی خارجی نگاه میان‌مدت و بلندمدت برای تقویت جایگاه هندبال ایران و شکوفایی این رشته در قاره آسیا و عرصه‌های مختلف بین‌المللی است.»
 پاکدل درحالی حرف از نشست کمیته فنی برای همکاری در انتخاب سریع سرمربی کرده که تا دیروز نه خبری از کمیته فنی بود و نه عضوی داشت. اما جالب‌تر اینکه کمیته فنی که یک‌روزه تشکیل شده، قرار است دوهفته‌ای سرمربی تیم ملی را معرفی کند، آن هم از نوع خارجی. وقتی که نیمکت تیم ملی قبلاً در اختیار وسلین وویوویچ یکی از مربیان حرفه‌ای هندبال بوده، جایگزین او چگونه می‌تواند در این مدت زمان کوتاه انتخاب شود؟

جستجو
آرشیو تاریخی