جلسات فشرده قلعه‌نویی برای انتخاب بهترین‌ها

بازگشت نام‌ها به تیم ملی فوتبال

محمد محمدی سدهی
خبرنگار


مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 یک هفته دیگر آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال کشورمان در فیفادی پیش رو به مصاف قرقیزستان و امارات خواهد رفت. بر همین اساس قرار بر این است که امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی اسامی بازیکنان تیم ملی را در پایان هفته سوم لیگ برتر اعلام کند. درست پس از جام ملت‌های آسیا بود که انتقادات زیادی به تیم ملی وارد شد و منتقدان تیم ملی خواهان جوانگرایی در تیم ملی بودند. منتقدان اعتقاد داشتند که بازیکنان جوان می‌توانند در مسابقات انتخابی به میدان بروند و با کسب تجربه در مرحله انتخابی، همراه تیم ملی در جام جهانی 2026 باشند تا ترکیب تیم متحول شود.
رقابت با تیم‌های هنگ‌کنگ، ترکمنستان و ازبکستان در مرحله دوم انتخابی زمان مناسبی برای جوانگرایی محسوب می‌شد و بر همین اساس سرمربی تیم ملی تعدادی از بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت کرد؛ حضور بازیکنان جوانی همچون امین حزباوی، آریا یوسفی، مهدی لیموچی و جواد حسین‌نژاد باعث شد تا ترکیب تیم ملی جوان‌تر شود، البته قلعه‌نویی در آن مقطع به بازیکنان جوان خود کمتر بازی داد اما به نظر می‌رسد که این بازیکنان مجدداً در لیست قلعه‌نویی حضور داشته باشند تا به نوعی نیروی جوانی به تیم ملی تزریق شود. البته در این مرحله از مسابقات انتخابی، تیم ملی با تیم‌های قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی همگروه است و این امید می‌رود که قلعه‌نویی در این مرحله و به‌خصوص دیدار با تیم‌های قرقیزستان و کره‌شمالی بازیکنان جوان خود را محک بزند. سرمربی تیم ملی در روزهای اخیر برای انتخاب بهترین نفرات جلسه‌های فشرده‌ای را با دستیاران خود در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌کند و در این جلسات ضمن آنالیز بازی‌های لیگ برتر گزارش عملکرد لژیونرها را نیز دریافت کرده است تا تصمیمات نهایی خود را برای انتخاب بازیکنان بگیرد.
در این بین صحبت‌های زیادی پیرامون بازگشت چند بازیکن باتجربه نظیر احسان حاج‌صفی و رامین رضاییان به گوش می‌رسد، این در حالی است که قلعه‌نویی پیش از این وعده جوانگرایی با شیب ملایم را داده بود اما با توجه به عملکرد پراشتباه بازیکنان جوان در دور قبل تصمیم دارد چند بازیکن باتجربه را مجدداً به تیم ملی بیاورد. البته در 2 هفته اخیر رامین رضاییان، بازیکن تازه‌وارد استقلال درخشان ظاهر شد و این موضوع می‌تواند حضور این بازیکن را در لیست قلعه‌نویی محتمل‌تر کند. این در حالی است که لیست تیم ملی ایران شامگاه روز جمعه نهم شهریورماه در پایان بازی‌های هفته سوم لیگ برتر منتشر خواهد شد تا بازیکنان تیم ملی ایران خود را به کادرفنی معرفی و تمرینات‌شان را برای رویارویی با قرقیزستان و امارات آغاز کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی