خبر و مصاحبه

فقط دستگاه VAR برای بازی تیم ملی به ایران می‌آید
حامد مؤمنی، معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص بازی تیم ملی مقابل قرقیزستان گفت: «از ساعت ۱۹:۳۰ پنجشنبه آینده ایران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، میزبان این بازی است. امیدوارم این مرحله را با صعود موفقیت‌آمیز تیم ملی به جام جهانی جشن بگیریم.» وی افزود: «داوران بازی از ژاپن هستند. نمایندگانی از فیفا و AFC نیز داوران را در این مسابقه همراهی می‌کنند. در ضمن ست دستگاه‌ VAR از طرف AFC به کشورمان ارسال شده و بازی با این دستگاه برگزار می‌شود.» (طبق قوانین مشخص صرفاً از دوربین‌های مربوط به پخش‌کننده بازی استفاده می‌شود.)


شاهرخی: در فوتبال و کلاً ورزش ما بی‌قانونی حاکم است
همایون شاهرخی، سرمربی اسبق تیم ملی در خصوص شرط‌بندی و تبانی در فوتبال کشورمان اظهار داشت: «ببینید چقدر این آش شور شده که پلیس مجبور به دخالت شده است. متأسفانه وضعیت فوتبال ما خیلی ناسالم است. فقط به صورت حبابی است که سر مردم گرم شود. در فوتبال و کلاً ورزش ما بی‌قانونی حاکم است. اگر از نظم صحبت کنید می‌گویند روانی شده! اگر قرار است چیزی درست شود باید از رأس کار باشد اما متأسفانه در فوتبال و ورزش ما خانه از پای‌بست ویران است.»
او گفت: «اگر هم چیزی درست نشود، همین داستان ادامه دارد. اوضاع بدتر می‌شود که بهتر نمی‌شود. با شناختی که من از این افراد دارم اوضاع بدتر خواهد شد. باز هم گلی به گوشه جمال پلیس فتا که به این مسائل ورود کرده است. این مسائل باید کنترل شوند. هیچ راهی بهتر از سلامت نیست، ورزش باید سالم باشد. وقتی جوان 18 ساله ببیند اینطور حقه بازی می‌کنند، طبیعتاً از 18 سالگی حقه‌بازی را یاد می‌گیرد ولی اگر سلامت را ببیند از همان سن در مسیر سالم حرکت می‌کند.»
شاهرخی ادامه داد: «اولین بار است که می‌بینم پلیس تا این حد جدی به مسائل فوتبال ورود کرده، زمانی من خودم پلیس بودم و در باشگاه پاس بازی می‌کردیم. مردم را ترغیب به ورزش می‌کردیم اما الان می‌بینیم که پلیس به این مسائل فوتبال ورود کرده است. این شرایط باعث تأسف است. از گوشه و کنار به من هم می‌گویند که این اتفاقات می‌افتد و مربیان و بازیکنان چه کارها می‌کنند. این مسائل در فوتبال ما وجود دارد و هرکسی می‌گوید فوتبال پاک داریم، بازی با کلمات است.»


بازی‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر به تعویق افتاد
با توجه به برگزاری بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران، سازمان لیگ فوتبال برنامه مسابقات لیگ برتر را دستخوش تغییراتی خواهد کرد. بر اساس برنامه اعلام شده، لیگ برتر برای مدتی تعطیل خواهد شد و پس از پایان فیفادی، هفته چهارم رقابت‌ها از سر گرفته خواهد شد. با توجه به حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا و تقارن برخی بازی‌های این دو تیم با مسابقات داخلی، بازی‌های این دو تیم در هفته چهارم لیگ برتر به تعویق خواهد افتاد. استقلال در هفته چهارم باید میزبان مس رفسنجان باشد و پرسپولیس نیز به مصاف گل‌گهر سیرجان خواهد رفت اما با توجه به تعویق این بازی‌ها، زمان دقیق برگزاری آنها هنوز مشخص نشده است و به احتمال زیاد در هفته‌های آینده و با توجه به برنامه مسابقات آسیایی، زمان دقیق آنها اعلام خواهد شد.


عبدی: امیدوارم باشگاه‌ها با تیم ملی همکاری کنند
حسین عبدی سرمربی تیم فوتبال جوانان به بازی‌های تدارکاتی مقابل چین اشاره کرد و گفت: «ما دو بازی در چین داشتیم. در بازی اول بازیکنان به دلیل اختلاف ساعت دچار خستگی سفر شده بودند و بازی اول را دو بر صفر باختیم. کلاً با ۱۸ نفر رفته بودیم که شامل سه گلر بود. دو بازیکن هم آنجا مصدوم شدند که در مجموع به ۱۳ بازیکن رسیدیم. دست و بال ما را کمبود بازیکن بسته بود. بازیکنان در بازی اول کمی ضعیف‌تر ولی در بازی دوم فوق‌العاده ظاهر شدند. بازی اول را دو بر صفر باختیم اما در بازی دوم دو بر صفر حریف را شکست دادیم.» او با انتقاد از عدم همکاری باشگاه‌ها برای در اختیار قراردادن بازیکنان دعوت شده به اردو یادآور شد: «در این اردو باز هم تیم‌ها بازیکنان خود را ندادند و ما بیشتر روی بازیکنان جدید سرمایه‌گذاری کردیم. ما باید با تمام نفرات برویم. وظیفه باشگاه‌ها است که به تیم ملی کمک کنند. ۹۰درصد باشگاه‌ها از امکانات دولتی بهره می‌برند و باید به تیم ملی کشور خود کمک کنند. بازیکنان را ما از شهرها و شهرستان‌ها پیدا کردیم. سرمایه‌گذاری فعلی برای من و هیچ کس دیگر نیست بلکه برای تمام ملت ایران است. امیدوارم باشگاه‌ها برای اهتزاز پرچم ایران همکاری کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی