دیدار با قطر ساده نیست

قاسمپور: نمی‌توانیم به یکباره تیم ملی را از بازیکنان باتجربه خالی کنیم

ابراهیم قاسمپور، پیشکسوت فوتبال در خصوص تقابل تیم ملی با تیم‌های قطر، امارات، ازبکستان، کره شمالی و قرقیزستان به «ایران ورزشی» می‌گوید: «این مرحله را سخت نمی‌بینم، با بضاعتی که ما داریم می‌توانیم به راحتی از این مرحله گذر کنیم. توانایی بازیکنان ما بالاست و تیم ما از این نظر بهتر از تیم‌های همگروه‌مان است، البته فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و نباید تیم‌های همگروه‌مان را دست کم بگیریم.»
او می‌افزاید: «می‌توان گفت که تیم‌های قطر، امارات و ازبکستان رقیب جدی ما نسبت به تیم‌های کره شمالی و قرقیزستان محسوب می‌شوند. امارات را تیم قدرتمندی نمی‌بینم، شاید تیم‌های باشگاهی امارات کیفیت بالایی داشته باشند اما در رده تیمی ضعیف هستند چرا که از نظر نیروی انسانی شرایط خوبی ندارند. البته شرایط قطر بهتر است و این تیم 2 دوره قهرمان جام ملت‌ها شده و نمی‌توان دیدار با قطر را دیدار ساده‌ای بدانیم. ازبکستان شرایط متفاوتی دارد و ما در دوره قبل مقابل این تیم بازی سختی داشتیم اما در کل سرتر از این تیم‌ها هستیم.»
مربی سابق تیم ملی که در دهه 50 هدایت این تیم را برعهده داشت در خصوص جوانگرایی در تیم ملی بیان می‌کند: «در صورتی می‌توانیم بازیکن جوان را جایگزین بازیکن باتجربه کنیم که بازیکن جوان توان فنی بالایی داشته باشد. برخی‌ها اعتقاد دارند که اگر تیم ملی به یکباره تغییر نسل دهد، کار درستی نیست، ما نمی‌توانیم به یکباره تیم ملی را از بازیکنان باتجربه خالی کنیم. در حال حاضر تیم ملی تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است. ما در مرحله قبل با تیم‌های هنگ کنگ، ترکمنستان و ازبکستان بازی کردیم و می‌توانستیم در آن دیدارها بیشتر با بازیکنان جوان به میدان می‌رفتیم.»
قاسمپور در خصوص احتمال بازگشت احسان 
حاج صفی و رامین رضاییان به تیم ملی می‌گوید: «در صورتی که بازیکن باتجربه کارایی لازم را داشته باشد می‌توان از او استفاده کرد. در حال حاضر شرایط حاج صفی همین گونه است و رضاییان هم شرایط خوبی دارد. البته نباید تنها به این موضوع اکتفا کرد و باید به فکر جایگزین برای این دو بازیکن باتجربه باشیم تا در مواقع ضروری دچار مشکل نشویم.»
جستجو
آرشیو تاریخی