صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و پنج - ۰۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و پنج - ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

با این ترفندها محرومیت محمدی کم نمی‌شود

جنجال فسخ مهرداد به خاطر بلانکو

مهرداد محمدی از 24 ساعت گذشته در صدر اخبار فوتبال ایران است. در برنامه دوشنبه شب فوتبال برتر، محمد حسین میثاقی روی آنتن زنده مدعی شد که قرارداد مهرداد محمدی با استقلال به صورت یکطرفه فسخ شده است، این صحبت‌های میثاقی واکنش شبانه مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال را به همراه داشت و وی در قالب یک توئیت مدعی شد که قرارداد مهرداد محمدی با استقلال فسخ نشده که میثاقی هم بلافاصله روی آنتن زنده در پاسخ به او گفت: «مدیر روابط عمومی استقلال زود توئیت زده است، قرارداد محمدی 31 مرداد فسخ شده است و این بازیکن فردا به سازمان لیگ مراجعه و فسخ قراردادش را استعلام کند.» در نهایت جنگ به فضای مجازی کشید و تیر خلاص را هم میثاقی با انتشار یک استوری از برگه فسخ قرارداد محمدی، به پیکر استقلال زد.
بعد از انتشار این برگه فسخ یک سؤال اساسی به وجود آمده و آن هم این است که آیا با وجود فسخ قرارداد، مهرداد محمدی که فصل گذشته با محرومیت شش جلسه‌ای از سوی کمیته انضباطی روبه‌رو شده با فسخ قرارداد نیز با انجام بازی‌های آتی از محرومیتش کاسته می‌شود و از هفته هفتم می‌تواند در ترکیب استقلال قرار بگیرد؟
در همین راستا خبرنگار ایران ورزشی به سراغ رضا شاه منصوری، کارشناس حقوقی رفت و این سؤال را از او پرسید و شاه منصوری پاسخ متفاوتی داد: «این محرومیت زمانی قابل اجراست که نام بازیکن در لیست تیم در سازمان لیگ ثبت و کارت بازی برای او صادر شده باشد. به عبارت ساده‌تر محرومیت از زمانی محاسبه می‌شود که قرارداد بازیکن با تیمی رسمیت داشته باشد. بنا به هر دلیلی (چه فسخ یکطرفه چه خروج نام بازیکن از لیست تیم) نام محمدی از لیست استقلال خارج شده باشد، محرومیتش پا برجا خواهد ماند و این‌گونه نیست که استقلال بتواند با خروج نام این بازیکن از لیست تیمش، پس از پایان محرومیتش که ابتدای لیگ گفته شده در هفته ششم خواهد بود، نامش را مجدد وارد لیست کند.»
بدین ترتیب با توجه به اینکه پس از پایان هفته اول لیگ برتر نام محمدی از لیست استقلال خارج شده از زمانی که نامش مجدداً وارد لیست استقلال شود و این باشگاه با او قرارداد جدید امضا کند، 5 هفته دیگر از آن تاریخ محروم خواهد بود. با این تفاسیر اگر مهرداد محمدی با کاهش محرومیت مواجه نشود، به صورت قطعی دربی را از دست خواهد داد و شاهد تقابل دو برادر در شهرآورد صد و چهارم نخواهیم بود.
ضمن آنکه اگر باشگاه استقلال بدون اطلاع مهرداد محمدی قرارداد این بازیکن را فسخ کرده باشد، طبق ماده 18 مقررات نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال در همه موارد فسخ قرارداد بدون داشتن دلیل موجه، طرف فسخ کننده قرارداد موظف به پرداخت غرامت است که البته خبرهایی که از باشگاه استقلال بیرون آمد دلالت بر این موضوع مهم داشت که قرارداد محمدی با آگاهی او فسخ شده است. برخی منابع نزدیک به باشگاه استقلال نیز معتقــــــدنـــــــــــد قراردادی که از سوی میثاقی رسانه‌ای شده، متعلق به توافق اول است و یک قرارداد دیگر با او نیز وجود دارد که بزودی باشگاه استقلال این قرارداد را منتشر خواهد کرد.

 

برش

فرصت طلبی سرخ ها از فسخ مهرداد
تلاش پرسپولیس برای جذب محمدی

اما ساعاتی بعد از اینکه خبر فسخ یکطرفه باشگاه استقلال با مهرداد محمدی به انتشار رسید، شایعات متعددی درباره احتمال جذب این بازیکن توسط باشگاه رقیب به گوش رسید. حتی برخی افراد نزدیک به باشگاه پرسپولیس نیز این خبر را تأیید کرده و پیرامون آن نیز مطالبی را در فضای مجازی به انتشار درآوردند. ظاهراً مهرداد محمدی در شرایط فعلی می‌تواند یک گزینه مناسب برای برقراری موازنه نقل وانتقالاتی میان پرسپولیس و استقلال باشد و مسئولان باشگاه سرخ به دنبال اجرای یک پروژه بسیار سخت خواهند رفت تا شاید به نوعی با جذب محمدی بتوانند حضور رضاییان در استقلال را تلافی کنند. البته به سرانجام رسیدن این پروژه و محقق شدن شایعات منوط به آن است که باشگاه استقلال با مهرداد محمدی برای بازگشت به لیست به توافق نرسید که نزدیکان به باشگاه استقلال منکر هرگونه اختلافی می‌شوند و مدعی‌اند همه این اقدامات با نظر مساعد محمدی به انجام رسیده و این بازیکن بعد از جذب اسپانسر دوباره به لیست استقلال اضافه خواهد شد و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. چنانچه باشگاه استقلال طبق صحبت‌های اخیر به سرعت قرارداد این بازیکن را منعقد کند از هفته سوم بار دیگر تعداد جلسات محرومیت این بازیکن محاسبه خواهد شد و بازگشت او به تأخیر نخواهد افتاد.

 

سوژه

محمد، سعیدی‌فر و مرادمند هم فسخ کردند

باشگاه استقلال علاوه بر مهرداد محمدی نیز قرارداد 3 بازیکن دیگر را نیز فسخ کرده است. در همین راستا گفته شده قرارداد منتظر محمد، سینا سعیدی‌‌فر و محمد حسین مرادمند نیز فسخ شده است. هرچند که 2 جای خالی نیز در استقلال وجود دارد. گفته می‌شود شاید در روزهای آتی مرادمند نیز به لیست برگردد هرچند که اکنون اولویت باشگاه استقلال اضافه کردن نام بلانکو است تا طلسم غیبت این بازیکن در استقلال شکسته شود و او بتواند در ترکیب استقلال به میدان برود. البته استقلال از کنار منتظر محمد به دنبال درآمدزایی است که باید دید به موفقیت خواهد رسید یا خیر؟!

جستجو
آرشیو تاریخی