خبر

بلاتکلیفی پرسپولیس درباره اورونوف
هنوز معلوم نیست که آیا اوستون اورونوف جزو سهمیه زیر25 سال پرسپولیس به حساب می‌آید یا در لیست بزرگسال جای می‌گیرد. بعد از اعتراض استقلال به قرار گرفتن نام اورونوف در فهرست زیر25 سال پرسپولیس فرشید کریمی مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ روز دوشنبه مصاحبه‌ای انجام داد که ماجرا بیشتر گنگ شد. او در این مصاحبه به اصلاحیه ابلاغیه قبلی در تاریخ 30 تیرماه امسال اشاره کرد اما از صحبت‌های او مشخص نشد بالاخره ابلاغیه قبلی سر جای خود هست یا نه. در ابلاغیه قبلی آمده بود تنها بازیکنانی می‌توانند به فهرست زیر25 سال تیم‌ها برسند که فصل قبل در لیست زیر23 سال باشند. اورونوف زمستان سال قبل به پرسپولیس آمد اما در فهرست بزرگسال جای گرفت و اگر ابلاغیه قبلی برقرار باشد او نمی‌تواند در فهرست زیر25 سال قرار بگیرد.
دیروز حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که با توجه به خط خوردن نام محمدمهدی احمدی از فهرست زیر25 سال و جدایی او از سازمان لیگ استعلام گرفته‌اند که آیا امکان قرار دادن نام اورونوف در این فهرست هست یا نه.
گفتنی است امیرحسین حسین‌زاده در تراکتور هم چنین مشکلی دارد اما عجیب اینجاست که امیرمحمد هوشمند بازیکن نساجی که سن بیشتری نسبت به اورونوف دارد در لیست زیر25 سال باشگاهش قرار دارد و پرسپولیس هم امیدوار است مشکل اورونوف حل شود.


برای انتخاب ورزشگاه دوم لیگ نخبگان
پرسپولیس دو روز وقت دارد
طبق قانون لیگ نخبگان آسیا هر تیم حاضر در این رقابت‌ها باید یک ماه قبل از اولین بازی خانگی‌اش دومین ورزشگاهی که می‌تواند در آن میزبانی کند را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند.
باشگاه پرسپولیس ورزشگاه آزادی را به عنوان ورزشگاه اول خود برای میزبانی در این تورنمنت اعلام کرده اما هنوز خبری از اعلام ورزشگاه دوم نیست.
طبق برنامه مسابقات اولین مسابقه خانگی سرخ‌ها در لیگ نخبگان روز 9 مهرماه و در هفته دوم این رقابت‌ها مقابل پاختاکور برگزار خواهد شد که بعید است تا آن زمان ورزشگاه آزادی تهران آماده باشد.
در شرایطی که از ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به عنوان میزبان احتمالی بازی‌های آسیایی ابتدایی پرسپولیس و استقلال نام برده می‌شود اما پرسپولیس هنوز ورزشگاه دوم خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نکرده و فقط دو روز زمان دارد.
به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس هم گزینه دیگری غیر از ورزشگاه مشهد ندارد اما این مهم منوط به این است که در دو روز باقیمانده موافقت مسئولان این ورزشگاه برای میزبانی از یک یا دو مسابقه آسیایی سرخ‌ها در این ورزشگاه تأمین شود.
 

مشکل سقف بودجه نداریم
حسین بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که در صورت جذب علی قلی‌زاده مشکلی درباره سقف بودجه ندارید، گفت: وضعیت قراردادهای پرسپولیس در چند سال اخیر بخصوص دو فصل گذشته که سقف بودجه تعیین شده کاملاً مشخص و شفاف بوده و ما قراردادهایی که ثبت کردیم همه شفاف بوده و اتفاقاً همین مسأله یکی از دلایل موفقیت تیم ما بوده است. او ضمن تأکید بر شفافیت قراردادهای پرسپولیس گفت: اگر قانونی گذاشته می‌شود، همه باید به آن پایبند باشیم ضمن اینکه فدراسیون هم باید بتواند قانونی که وضع می‌کند را اجرا کند. یعنی قانون باید ضمانت اجرایی داشته باشد. بادامکی گفت: مشخص است باشگاه‌هایی که خواستار بالاتر رفتن سقف هستند از سقف عبور کرده‌اند. برخی از این باشگاه‌ها شرکت‌هایی زیرمجموعه خود دارند یا از طرق دیگر می‌توانند هزینه کنند که این باعث می‌شود در حق باشگاه‌های دیگر که به قانون پایبند بودند، اجحاف شود. به نظر من وقتی فدراسیون قانونی می‌گذارد یا باید به آن پایبند باشیم یا اصلاً چنین قانونی نگذارند.
 

تا آخر هفته منتظر قلی‌زاده
با وجود اینکه به نظر می‌رسد ماجرای علی قلی‌زاده با پرسپولیس تمام شده اما حسین بادامکی در این باره توضیح داد: مشکل اصلی ما با باشگاه علی است. علی قراردادی دوساله با باشگاهش داشته و از آنجایی که فصل قبل مصدوم بوده این فصل آماده شده و حالا به مشکل برخوردیم. از شانس بد، علی الان روزهای خوبی را در آن تیم تجربه می‌کند و همین مسأله کار را برای ما سخت کرده است. البته باشگاه او به ما گفته صبر کنید چون ظاهراً در آن پست می‌خواهند بازیکن بگیرند و هنوز شرایط به صورت قطعی مشخص نیست. البته از آنجایی که ما محدودیت زمانی داریم، تا آخر این هفته به احتمال زیاد تکلیف این بازیکن روشن خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد: کار بسیار سخت است چون از دست باشگاه خارج است و ما نهایت تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا به توافق برسیم.
 

ثامن را هم می‌خواستند
معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد این باشگاه خواستار برگزاری بازی با فولاد در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد یا ثامن این شهر بوده و در گفت‌و‌گو با مسئولان فوتبالی این شهر درخواستش را مطرح کرده بود اما ورزشگاه امام رضا(ع) مخالفت کرده و ورزشگاه ثامن هم از استانداردهای لازم برای میزبانی برخوردار نبوده تا مسابقه جمعه شب در قزوین برگزار شود.
بادامکی با تأکید بر اینکه احتمال دارد برای هفته دوم لیگ نخبگان ورزشگاه آزادی آماده شود، از میزبانی در شهرستان‌ها گلایه کرد و گفت: برای تیمی که ترکیبش تغییرات زیادی داشته و کادر فنی جدیدی دارد، بازی در ورزشگاهی دیگر در شهری دیگر اصلاً خوب نیست و این بدشانسی ما در شروع این فصل بوده ضمن اینکه ما با داشتن چنین مشکلی باید هزینه ورزشگاه، هیأت فوتبال، نیروی انتظامی، یگان ویژه و... را هم بپردازیم.

جستجو
آرشیو تاریخی