پرسپولیس در تیم ملی چند سهمیه دارد

یاسین سلمانی سورپرایز قلعه نویی برای سرخ‌ها؟

 بعد از پایان هفته سوم لیگ برتر کادر فنی تیم ملی فهرست تازه‌ای را برای دو بازی مقابل قرقیزستان و امارات اعلام خواهد کرد.
پرسپولیس همچنان تیم پرستاره‌ای است که می‌تواند سهمیه زیادی در فهرست تیم ملی داشته باشد هر چند طی یک سال اخیر معمولاً تعداد ملی‌پوشان پرسپولیس کمتر از سپاهان و معمولاً به اندازه استقلال بوده است.
با جدایی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند تعداد ملی‌پوشان پرسپولیس کمتر خواهد شد چرا که سرخ‌ها فقط کنعانی‌زادگان و میلاد محمدی را به عنوان سهمیه قطعی در تیم ملی خواهند داشت والبته اگر پورعلی‌گنجی هم مصدوم نبود با همان دقایق کوتاهی که در دو بازی ابتدایی نصیبش شد و احتمالاً در هفته سوم هم تکرار می‌شد به تیم ملی باز می‌گشت.
پرسپولیس می‌توانست با جذب علی قلی‌زاده تعداد ملی‌پوشان خود را بیشتر کند اما این انتقال ظاهراً منتفی است.
همچنین بازیکنانی مثل علیپور، فرشاد احمدزاده یا سعید صادقی هم ظاهراً شانس زیادی برای دعوت به تیم ملی ندارند.
در عین حال این احتمال وجود دارد که یاسین سلمانی در فهرست جدید تیم ملی قرار بگیرد. هر چند سلمانی در دو بازی ابتدایی فصل به میدان نرفت اما احتمالاً در بازی با فولاد بازی خواهد کرد. سلمانی مقابل ذوب‌آهن در لیست بیست نفره نبود اما قرار بود در دیدار مقابل تراکتور به میدان برود که اخراج سروش رفیعی همه چیز را بهم ریخت.
با این حال نکته مهم اینجاست که شهریورماه سال گذشته قرار بود یاسین سلمانی به تیم ملی دعوت شود که مصدومیت مقابل گل‌ گهر همه چیز را خراب کرد. سلمانی در تمام رده‌های ملی بازی کرده و کاپیتان تیم امید هم بوده و کاملاً هم آماده است. به طوری که بازی نکردنش در دو هفته ابتدایی عجیب به نظر می‌رسید. با این حال احتمال می‌رود قلعه‌نویی و کادر فنی تیم ملی بدون در نظر گرفتن دقایق بازی او در این فصل این هافبک میانی را به تیم ملی دعوت و به نوعی پرسپولیسی‌ها را شگفت‌زده کند.
جستجو
آرشیو تاریخی