خط و نشان نهادهای نظارتی برای بازیکنان و مدیران متخلف

محرومیت سنگین در انتظار خاطیان فوتبال

در روزهایی که بخش اعظمی از جامعه ورزش کشورمان درگیر مسائل مهم فرهنگی و سیاسی کشور از جمله محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و همچنین موضوع اربعین حسینی بودند و بسیاری از ورزشکاران با واکنش صحیح و درست نسبت به این موضوعات در کنار مردم کشورمان ایستاده بودند، عده‌ای از بازیکنان فوتبال کشورمان برخلاف مشی و مرام باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی کشورمان، اقدام به انتشار تصاویری از تتوها روی بدن‌شان کردند که حسابی جامعه مؤمن و معتقد کشورمان و هواداران فوتبال را آزرده‌دل و ناراحت کرد. اقدام ضدفرهنگی و ضداخلاقی برخی بازیکنان و در کنار این موضوع بی‌توجهی بخشی از مسئولان ورزش کشورمان نسبت به این موضوعات نه‌تنها در روزهای اخیر بلکه طی سال‌های اخیر، باعث شده سیستم‌های نظارتی کشور وارد ماجرا شده و جلسه‌ای در این خصوص برگزار گردد. براساس گزارش‌های واصله این جلسه با حضور نهادهای نظارتی و صیانتی، فرهنگی و... برگزار و در این جلسه تصمیمات مهمی در این خصوص گرفته شد  که با این گونه اعمال غیراخلاقی و برخلاف مشی فرهنگی از سوی معدود افراد برخورد قاطعی صورت بگیرد.
 
پرونده قدیمی روی میز
در کنار اقدام بازیکنانی مثل سهرابیان و... طی روزهای اخیر، در سال‌های گذشته برخی بازیکنان پرونده‌های اخلاقی داشتند که متأسفانه با مماشات برخی مسئولان و پیش کشیدن مباحث ملی، این پرونده‌ها با حداقل مجازات بسته شد و با عدم برخورد مناسب با این اقدامات، حالا جامعه ورزش شاهد اقدامات غیراخلاقی در روزهای محرم و صفر روبه‌رو هستند. به همین دلیل در جلسه مذکور مصوب شده، حتی پرونده‌های قدیمی هم مجدد بازگشایی شده و در صورت تکرار توسط بازیکنان، برخورد جدی با این اقدامات صورت بگیرد.
 
محرومیت کمترین جریمه
برابر مصوبه جلسه مذکور، محرومیت بازیکنان از حضور در بازی‌ها، بخصوص بازی‌های ملی، کمترین جریمه بازیکنانی خواهد بود که مرتکب اعمال غیراخلاقی می‌شوند. بازیکنانی که برخلاف عرف جامعه، اقدامی انجام دهند، علاوه بر جریمه‌های مالی، حتماً از حضورشان در بازی‌ها، جلوگیری خواهد شد و این موضوع به باشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.
 
مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون زیر تیغ
آنچه که در روزهای اخیر اتفاق افتاد، بخشی اعظمی از این موارد با بی‌توجهی مسئولان و مدیران باشگاه‌ها مواجه شده و در حقیقت به نوعی با عدم برخورد قاطع مدیران و مسئولان، این عمل مورد تأیید آنها قرار گرفته است. بر همین اساس مقرر شده بخشنامه‌ای به باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال ارسال گردد که در صورت کوتاهی مسئولان و مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون در خصوص مشاهده چنین اعمالی، مدیران و مسئولان مشمول جریمه، برخورد و حتی منفک از خدمت شوند. اساس این بخشنامه بر ترک فعل مسئولان در حوزه اقدامات فرهنگی متمرکز است. در حقیقت در صورت عدم برخورد مناسب با این اقدامات به هر دلیل، مدیران براساس ترک فعل، مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
 
تغییرات در قرارداد بازیکنان
با وجود یدک کشیدن واژه فرهنگی در اغلب سردر باشگاه‌های فوتبال، متأسفانه در قرارداد بازیکنان هیچ بندی در خصوص مسائل اخلاقی و عرفی جامعه وجود ندارد، بر همین اساس با برنامه‌ریزی که قرار است باشگاه‌ها انجام دهند، در قرارداد فصل آینده بازیکنان تغییراتی صورت خواهد گرفت و مسائل فرهنگی هم بخشی از وظایف و بندهای قرارداد خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی