5 مهرماه شروع رقابت‌های لیگ برتر

بلاتکلیف مثل لیگ بسکتبال

 کمتر از یک ماه مانده تا شروع لیگ برتر بسکتبال، تعداد تیم‌های شرکت‌کننده هنوز مشخص نیست. با اینکه مسئولان سازمان لیگ اعلام کرده بودند در پایان هفته گذشته لیگ شروع می‌شود اما به دلیل اردوی تیم ملی، فدراسیون از تأخیر مسابقات خبر داد و این مسأله به بعضی از تیم‌ها فرصت داد تا خود را جمع و جور کرده و اعلام حضور کنند.
البته طبق شنیده‌ها از سازمان لیگ تاکنون ۱۰ تیم طبیعت، شهرداری گرگان، کاله، پالایش نفت آبادان، گلنور، مه‌گل، آورتاساری، فولاد هرمزگان، ذوب‌آهن و آینده‌سازان برای حضور در فصل جدید اعلام آمادگی کرده و امروز هم تکلیف مهرام و مس کرمان مشخص می‌شود. گویا این دو تیم به دلیل بدهی‌های فصل قبل دیگر تمایلی به شرکت در فصل جدید ندارند و در این زمینه هم نامه‌نگاری‌هایی هم انجام نداده‌اند. البته فدراسیون مترصد است که تیم ریشه‌دار و قدیمی مهرام را به صحنه رقابت‌ها برگرداند.
هرچند آخرین خبرها حکایت دارد تیم لیموندیس شیراز رسماً کنار کشید. مدتی قبل هم صحبت از نیامدن فولاد هرمزگان و آورتاساری بود که با وساطت اداره کل ورزش استان‌ها و تزریق بودجه به باشگاه‌های این دو تیم، اعلام آمادگی آنها به سازمان لیگ رسید.
در نهایت زمان نقل‌وانتقالات بسکتبال ایران تا ۲۰ شهریورماه اعلام شده و تیم‌ها فرصت دارند نسبت به جذب بازیکنان و کادر فنی خود اقدام کنند. شروع رقابت‌های لیگ برتر هم از ۵ مهرماه خواهد بود که بازی‌ها یک یا دو بار در هفته برگزار می‌شود. این بستگی به برنامه رقابت‌های غرب آسیا دارد که مسابقات آنها از ۱۱مهر آغاز می‌شود و باید صبر کرد تا برنامه غرب‌آسیا اعلام و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

جستجو
آرشیو تاریخی