صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و چهار - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و چهار - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سوژه

پیروزی ناپلئونی بایرن
بایرن مونیخ با پیروزی 3 بر 2 مقابل ولفسبورگ شروع خوبی در این فصل بوندس لیگا داشت. بایرن مثل همیشه تیم برتر میدان بود و در دقیقه 19 با همکاری ساشا بوی با جمال موسیالا به گل رسید. اوضاع خیلی هم خوب پیش نرفت و لوورو مایر در اوایل نیمه دوم پنالتی گرفت و آن را گل کرد. هافبک کروات شش دقیقه بعد با اشتباه کیم مین جائه به گل برتری رسید اما برتری میزبان تنها 10 دقیقه طول کشید چون یاکوب کیمینسکی گل به خودی زد و سرژ گنابری پیروزی را در اولین بازی فصل 2025-2024 برای بایرن رقم زد.
هری کین همچنان در حسرت جام است اما کاپیتان تیم ملی انگلیس در این بازی مؤثر بود، ضربه سر او باعث گل تساوی بایرن شد و روی گل سوم هم تأثیرگذار بود. بازنده بزرگ این بازی هم مدافع اهل کره جنوبی بایرن بود که علاوه بر نقشش روی گل دوم میزبان، هنگامی که تیمش عقب کشیده بود، در دوئل‌ها عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشت و در دقیقه 81 جای خود را به اریک ‌دایر داد.
بایرن راهی طولانی و سخت برای رسیدن به بایرلورکوزن ژابی آلونسو دارد و یکشنبه آینده میزبان فرایبورگ خواهد بود.


خامس به مادرید برمی‌گردد؟
خامس رودریگس قصد دارد به مادرید برگردد، او موافقت کرده به تیمی از پایتخت اسپانیا ملحق شود. این بازیکن 33 ساله با رایو وایکانو به توافق شفاهی رسیده برای اینکه قراردادی یکساله با این تیم ببندد که تا 12 ماه قابل تمدید باشد. فابریتزیو رومانو خبرنگار معروف گفته این هافبک هجومی در این هفته تست پزشکی می‌دهد و ظرف چند روز باقیمانده از فرصت نقل و انتقالات به وایکانو می‌رود.
ستاره سابق رئال مادرید و موناکو بعد از فسخ قراردادش با سائوپائولو به این دلیل که می‌خواست به اروپا برگردد، بدون تیم بود. ابتدا شایعاتی درباره رفتنش به اتلتیکومادرید مطرح شد لاتزیو هم اعلام کرد سنش خیلی زیاد است.
به هر حال او بازی‌های فوق‌العاده‌ای در کوپا امریکا برای کلمبیا انجام داد و با یک گل و شش پاس گل نقش پررنگی در صعود تیم کشورش به فینال داشت که برابر آرژانتین شکست خوردند. او بهترین بازیکن این تورنمنت شد.
خامس رودریگس که در سال‌های  2014 تا 2020 بازیکن رئال مادرید بود و در سال‌های 2017 تا 2019  به بایرن مونیخ قرض داده شد، با رئال مادرید دو قهرمانی اروپا و دو قهرمانی لالیگا را به دست آورده، قرار است به رایو ملحق شود که امشب با بارسلونا بازی دارد.


رونالدوبه خداحافظی فکر نمی‌کند
کریستیانو رونالدو به احتمال خداحافظی‌اش از تیم ملی پرتغال و روی آوردن به مربیگری واکنش نشان داد. ستاره پرتغالی النصر عربستان با وجود ۳۹ساله بودنش همچنان اصرار دارد به بازی در ملی فوتبال کشورش ادامه دهد. به نقل از اسپورت، رونالدو درباره این سؤال که قصد خداحافظی از بازی‌های ملی را ندارد، گفت: «وقتی بخواهم تیم ملی را ترک کنم هیچ کس را در جریان نمی‌گذارم. تصمیم من کاملاً فوری و یکباره خواهد بود. چیزی که من برای تیم ملی می‌خواهم کمک‌کردن است.» او درباره این سؤال که آیا بعد از خداحافظی از فوتبال به دنیای مربیگری روی می‌آورد، گفت: «فعلاً چنین قصدی ندارم و به مربیگری در هیچ تیمی فکر نمی‌کنم.» رونالدو درباره حضورش در النصر گفت: «از حضور در النصر بسیار خوشحالم و فعلاً با این تیم قرارداد دارم.»


روزهای خوب مورینیو در ترکیه
آقای خاص می‌خندد
خوشحالی جالب ژوزه مورینیو از گلزنی فرد برای فنرباغچه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. فنرباغچه یکشنبه شب در چارچوب رقابت‌های هفته سوم سوپر لیگ ترکیه روبه‌روی ریزه اسپور به میدان رفت و موفق شد با نتیجه پر گل ۰-۵ در این بازی پیروز شود و یک برد ارزشمند و شیرین را به دست آورد.
فرد ستاره بی‌چون و چرای تیمش در این بازی بود و موفق شد سه گل از پنج گل تیمش را وارد دروازه حریف کند تا نقش مهمی را در کسب سه امتیاز این بازی ایفا کرده باشد و مورینیو هم از عملکرد او بسیار راضی و خوشحال بود. این ستاره سابق منچستریونایتد پس از سه گلی که به ثمر رساند در دقیقه ۸۱ با تصمیم سرمربی پرتغالی از زمین بازی بیرون رفت و مورینیو فوراً به سمت او رفت و مشغول خوشحالی و خنده با او پیش از نشستنش روی نیمکت شد و این صحنه‌ها از چشم خبرنگاران و عکاسان دور نماند.
به نظر می‌رسد که مورینیو روزهای خوبی را در فنرباغچه سپری می‌کند و در حال حاضر با کسب هفت امتیاز از سه بازی در صدر جدول رده‌بندی لیگ ترکیه قرار دارد و امیدوار است که بتواند این روند را در ادامه حفظ کند.

جستجو
آرشیو تاریخی