صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و چهار - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و چهار - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبری از فوتبال خاص یورگن کلوپ نیست

امیدهای لیورپول با اسلوت

فریادهای خوشحالی هواداران لیورپول کمی قبل از پایان بازی به آسمان می‌رفت، نام آرنه اسلوت را می‌بردند، مربی جدید هم در اولین بازی خانگی لیگ برتر کمی واکنش نشان داد. بعد از سوت پایان، از هواداران قدردانی کرد و تمام آنفیلد او را صدا می‌کردند، مثل اینکه آدم جدید روی نیمکت را پذیرفته‌اند.
جانشینی اسطوره مربیگری مثل یورگن کلوپ وظیفه فوق‌العاده سختی است اما هواداران لیورپول همین حالا به اندازه کافی از مربی هلندی دیده‌اند که او را باور کنند؛ دو برد، دو کلین‌شیت و دو بازی منطقی. بازیکنان بزرگ لیورپول همه برای مربی جدید خوب بازی می‌کنند. لوییس دیاس یک گل و یک پاس گل داشت و یک بازی نفسگیر از محمد صلاح که نام او هم در فهرست گلزنان قرار گرفت.
حمایت و تغذیه هم به خوبی صورت می‌گیرد، اندی رابرتسون دوباره شرایط ایده‌آل بدنی را به دست آورده و پاس‌های ترنت الکساندر آرنولد عالی هستند؛ لیورپول در حمله خطرناک است و در دفاع محکم. وقتی بازی یک بر صفر بود لحظاتی از ترس به وجود آمد اما آلیسون بکر با ناکام گذاشتن ناتان کالینز، مدافع برنتفورد، تیم را نجات داد. با گل دقیقه 70 صلاح، کمی زیر پای لیورپول سفت شد.
چیزهایی نیاز به اصلاح دارد، خط میانی در حال پیشرفت است و باید اینطور باشد، الکسیس مک آلیستر، رایان گراونبرخ و دومینیک سوبوسلای همه در کار با توپ بازیکنان خوبی هستند اما باید برابر رقبای بزرگتر بهتر بازی کنند. هر سه خوب بازی کردند به‌خصوص گراونبرخ در حالی که سوبوسلای سخت کار کرد اما قابل درک است که چرا لیورپول در طول تابستان به دنبال یک شماره 6 سنتی بود.
سبک بازی اسلوت با فوتبال هوی متال یورگن کلوپ خیلی فرق دارد اما ظرافت و جذابیت بیشتری دارد و پاسکاری‌شان فوق‌العاده است. 92 درصد پاس‌های لیورپول در این بازی به مقصد رسید که از زمان ثبت رکوردها بی‌سابقه است.
لیورپول در این بازی 19 ضربه به سمت دروازه میهمان زد که هشت‌تایش در چهارچوب بود و برای این به گل‌های بیشتری نرسیدند که در تمام‌کنندگی عالی نبودند هرچند نباید از درخشش خط دفاعی برنتفورد و واکنش‌های فوق‌العاده مارک فلکان در دروازه این تیم غافل شد.
جدول لیگ برتر ظاهر آشنایی دارد، لیورپول، آرسنال و منچسترسیتی در جمع چهار تیم هستند و شروع بی‌نقص برایتون، این تیم را در رده دوم قرار داده است؛ انتظار می‌رود تیم اسلوت در این منطقه بماند.
گل اول لیورپول روی سرعت و ضدحمله ویرانگر به دست آمد. روی کرنر برنتفورد که قطعاً مربی تیم، توماس فرانک را عصبانی می‌کند، ابراهیما کوناته واکنش نشان داد، صلاح ضربه تأثیرگذاری زد و دیوگو ژوتا راه افتاد. همه بازیکنان میهمان در حالت حمله بودند، دیاس مسافت زیادی را طی کرد و در نهایت شماره هفت لیورپول بیست و پنجمین گلش برای تیم را در بازی صدم زد.
برنتفورد برای رسیدن به گل تساوی تلاش می‌کرد با آنکه ایوان تونی را در اختیار نداشت، احتمالاً مهاجم تیم ملی انگلیس ظرف فرصت باقیمانده از فصل نقل و انتقالات تابستانی فروخته شود.

 

برش

از برایتون شگفتی‌ساز تا مدعی‌های همیشگی
چهار تیم فوق‌العاده لیگ انگلیس

با پایان هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به تدریج کیفیت رقابت‌ها و وضعیت آمادگی تیم‌ها به فرم آرمانی نزدیک می‌شود و از هفته‌های آینده شاهد رقابت‌های بزرگ و باکیفیت‌تری در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس خواهیم بود. در پایان هفته دوم رقابت‌ها، تنها چهار تیم لیورپول، آرسنال، منچسترسیتی و برایتون موفق به کسب شش امتیاز شدند و در بالای جدول بیست تیمی این لیگ قرار گرفتند. حضور دو مدعی اصلی قهرمانی دو فصل اخیر یعنی منچسترسیتی و آرسنال در این لیست غافلگیرکننده نبود و چالش بزرگ برای توپچی‌ها، از هفته سوم آغاز می‌شود. جایی که این تیم پیش از دو تقابل سخت متوالی برابر تاتنهام و سیتی، به مصاف برایتونی می‌رود که زیر نظر فابیان هورزلر ۳۱ ساله، از سد اورتون و منچستریونایتد گذشت.
در کنار دو مدعی اصلی قهرمانی و برایتون که میهمان ناخوانده بالای جدول لیگ هستند، حضور لیورپول آرنه اسلوت با دو کلین‌شیت از اتفاقات جالب توجه لیگ برتر انگلیس محسوب می‌شود. اسلوت با عملکرد خوب خود، به اولین سرمربی لیورپول در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که کار خود به عنوان سرمربی این تیم را با دو پیروزی آغاز می‌کند و هفته آینده، تیمش در مسابقه بزرگ فصل میهمان منچستریونایتد خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی