صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی و چهار - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی و چهار - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مادوئکه، دشمن شماره یک ولوز

بادیگارد یادت نرود

نونی مادوئکه دشمن شماره یک مردم بود وقتی وارد ولورهمپتون شد. حالا با هت‌تریک 14 دقیقه‌ای در ورزشگاه مالی نیو، احتمالاً مرتبه بعدی باید با بادیگارد به این شهر بیاید. این بال 22 ساله نخستین هت‌تریک دوران حرفه‌ای خود در رده بزرگسالان را انجام داد در دیداری که تیم انزو مارسکا غوغا کرد. اما در حالی بازی برای مادوئکه فوق‌العاده پیش رفت که 24 ساعت قبل هواداران میزبان را عصبانی کرد وقتی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «ولورهمپتون آشغال است». این پیام در اکانت اینستاگرام به سرعت حذف شد اما نه قبل از آنکه چشم‌های تیزبین آن را ببینند.
برای همین با سوت شروع بازی هواداران او را هو می‌کردند اما به جای اینکه به لاکش بخزد، جان گرفت. اولین واکنش ژوزه سا، دروازه‌بان میزبان، با ضربه مادوئکه صورت گرفت در حالی که یک دقیقه از بازی گذشته بود. بعد هم نقش مهمی در پیروزی 6 بر2 آبی‌های لندن داشت تا آنها که می‌گفتند برنامه جذب عجیب و غریب چلسی بی‌سر و ته و بی‌هدف است، با تحسین این تیم از استادیوم بروند. این بدترین شکست خانگی ولوز از سال 2006 بود که میزبان ساوتهمپتون بودند؛ واقعیت این است که می‌توانستند گل‌های بیشتری هم بخورند.
خبری از بازی خوب هفته گذشته مقابل آرسنال نبود. در واقع، مشکل ولوز این بود که علاقه‌ای به دفاع نداشت، اوایل، چلسی هم نداشت. وقتی مادوئکه در دقیقه اول کرنر گرفت، کول پالمر آن را زد و بعد از عبور از ماتئوس کانیا، نیکلاس جکسون گل اول بازی را زد. مادوئکه می‌خواست اثرش را بگذارد، تلاش کرد، به جایی نرسید اما زمینه یک بازی هیجان‌انگیز فراهم شد، نه مثل بازی تکراری فینال جام حذفی انگلیس در سال 1970 بین چلسی و لیدزیونایتد بلکه با استانداردهای فوتبال مدرن. کانیا قبل از اینکه نیم‌ساعت از بازی بگذرد، گل مساوی را زد. ریان آیت نوری روز خوبی نداشت اما زمینه‌ساز گل اول تیمش شد. روبرت سانچس، دروازه‌بان چلسی با زمینه‌سازی بهترین گل بازی جبران کرد. جکسون روی توپ بلند او اثر گذاشت و پالمر از بالای سر خوزه سا وارد دروازه میزبان کرد. ولوز دوباره برگشت و یورگن استراند لارسون در آخرین ثانیه‌های نیمه اول برای دومین‌بار گل تساوی میزبان را زد. سه گل بعدی کپی بود، با همکاری پالمر و مادوئکه. ولوز دیگر کمر راست نکرد و پدرو نتو به زخم میزبان نمک زد. پاس فوق‌العاده پالمر، خرید 54 میلیون پوندی را راه انداخت و او به ژوائو فلیکس فرصت گلزنی داد.
بازی فوق‌العاده بود، اینکه دو تیم از این بازی چه دستاوردهایی خواهند داشت، در ادامه فصل مشخص می‌شود اما یک چیز قطعی است، نونی مادوئکه این سفر را فراموش نمی‌کند. او بعد از بازی به خاطر اشتباهش در شبکه‌های اجتماعی عذرخواهی کرد: «از همه کسانی که به آنها توهین کردم، معذرت می‌خواهم. این اشتباه انسانی بود، یک حادثه بود، قرار نبود اینطور علنی شود. مطمئنم ولورهمپتون شهر خوبی است و من متأسفم. انتظار داشتم هو شوم؛ این بخشی از فوتبال است، شما باید یاد بگیرید در شرایط سخت بازی کنید.» هواداران میزبان که تمام بازی در حال هو کردن مادوئکه بودند، در آخر به هشت دقیقه وقت تلف شده که توسط داور در نظر گرفته شده بود، اعتراض داشتند.
جستجو
آرشیو تاریخی