خبر

استعدادیاب مونته‌نگرویی در  بسکتبال
فدراسیون بسکتبال ایران، مربی استعدادیاب مونته‌نگرویی مد نظر خود برای رده‌های پایه را معرفی کرد.  دو روز بعد از آنکه جواد داوری در نشست خبری، از استخدام یک مربی مونته‌نگرویی به عنوان استعدادیاب خبر داد، حالا از واسو میلوویچ، مربی مد نظر فدراسیون برای استعدادیابی در سراسر ایران رونمایی شد. میلوویچ سابقه سرمربیگری در تیم ملی زیر ۱۸سال مونته‌نگرو در سال‌های ۲۰۲۳ - ۲۰۲۲ را دارد و با این تیم به مدال برنز دیویژن B اروپا رسید. او در لیگ رومانی (LNBM) به عنوان مربی فعالیت داشته که مقام چهارمی لیگ رومانی را به دست آورده است. این مربی ۳۰ساله مونته‌ نگرویی همچنین به عنوان مربی تمرین دهنده با نیکولا ووچویچ در تیم شیکاگو بولز، به همراه بالسا ژیوانوویچ در تیم FMP بلگراد، در کنار ولادیمیر میلوویچ در تیم KK BHAILOVIC و به همراه ماریا لکوویچ در تیم زنان فنرباغچه کار کرده است.


دو رکوردشکنی در لیگ دوومیدانی
دومین مرحله رقابت‌های لیگ دوومیدانی کشور با دو رکوردشکنی باشگاهی به پایان رسید. دومین مرحله رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور با حضور بیش از ١٧٠ دوومیدانی‌کار از 7 تیم کاراماشین، نفت تهران، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، عقاب نیروی هوایی، ملوان نیروی دریایی، نیروی زمینی ارتش و گل‌گهر سیرجان برگزار شد. در پایان حسن تفتیان دونده المپیکی ۱۰۰متر تیم کاراماشین، بعد از ناکامی در المپیک، روز اول رقابت‌ها با ثبت رکورد 10 ثانیه و 15 صدم ثانیه، دو صدم ثانیه، رکورد باشگاهی این ماده را جابه‌جا کرد. رکوردی که به نام خودش بود. سید امیر زمان پورهم در ماده ۵۰۰۰ متر با ثبت حد نصاب ۱۴:۱۰.۳۵ دقیقه رکورد باشگاهی این ماده را که با زمان۱۴:۱۸.۰۴ دقیقه به نام خودش بود، شکست.
تیم کاراماشین آرنا با ۲۸۵ امتیاز قهرمان شد. تیم‌های نفت تهران و پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد هم به ترتیب با ۲۰۴و ۱۷۳امتیاز مقام دوم و سوم را گرفتند.


ساعی، ناظر  IWT در کره جنوبی
هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندوی ایران به دعوت رئیس فدراسیون جهانی راهی کره‌جنوبی شد. مسابقات تکواندوی دیاموند کره‌جنوبی از 16 شهریور به میزبانی شهر موجو برگزار می‌شود که به دعوت رئیس فدراسیون جهانی، هادی ساعی بعد از درخشش تکواندوی ایران در المپیک پاریس، به عنوان عضو هیأت نظارت در این مسابقات  حضور خواهد داشت. این مسابقات  40 امتیاز برای  سهمیه المپیک 2028 لس‌آنجلس دارد.


محکومیت میلیاردی ارومیه
کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با شکایت جهانگیر سیدعباسی، شهرداری ارومیه را به پرداخت یک میلیارد و 350 میلیون تومان محکوم کرد.
کمیته انضباطی فدراسیون والیبال بابت اختلاف ناشی از قرارداد بین جهانگیر سیدعباسی و باشگاه شهرداری ارومیه شور کرد و نظر به اینکه باشگاه شهرداری ارومیه به تکلیف و تعهد قراردادی‌اش در موعد مقـرر عمل نکرده، بنابراین با عنایت به چهارچوب الزامات قراردادی پیش‌بینی شده در قوانین موضوعه و ماده ۴۲ آیین‌نامه سازمان لیگ و کمیته انضباطی فدراسیون والیبال، باشگاه شهرداری ارومیه به پرداخت مبلغ مذکور در قرارداد اولیه یک میلیارد و 350میلیون تومان پس از کسر تمامی پرداخت‌ها در حق جهانگیر سیدعباسی محکوم شد. رأی صادره با استناد به ماده ۵ قرارداد بین باشگاه و بازیکن قطعی است.
 

برزیل؛ آخرین حریف تدارکاتی ایران
 تیم والیبال زیر 17 سال پسر ایران بعد از شکست بلغارستان، در آخرین بازی تورنمنت چهار جانبه صوفیه، دیشب به مصاف برزیل رفت.
تیم آرش صادقیانی که برای حضور در اولین دوره رقابت‌های زیر 17 سال جهان یکشنبه به صوفیه رفته، قبل از شروع قهرمانی جهان برای آمادگی بیشتر در تورنمنت چهارجانبه با حضور تیم‌های بلغارستان، برزیل و ایتالیا شرکت کرد که در اولین بازی از ایتالیا باخت و سه‌شنبه با نتیجه 3-2 بلغارستان میزبان را برد و دیشب هم به مصاف برزیل رفت. رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال جهان از 3شهریورماه شروع می‌شود و تیم ایران در دور مقدماتی در گروه B با تیم‌های مصر، لیبی و تونس بازی می‌کند.
 

شروع تمرین روئینگی‌ها زیر نظر فرزام
دور جدید اردوی تیم ملی روئینگ بزرگسالان از امروز شروع می‌شود. اردوی تیم ملی بعد از مسابقات قهرمانی کشور با هدف حضور موفق در قهرمانی آسیای ازبکستان، با حضور 7 قایقران زن و مرد شروع شد.  فاطمه مجلل، آیگین کریمی، مهسا جاور و زینب نوروزی، محمدحسین حقی، امیرحسین محمودپور و آروین دیانتی قایقرانان زن و مرد روئینگ اردونشین هستند که برای 22 روز زیر نظر افشین فرزام در دریاچه آزادی تهران تمرین می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی