مربی تیم ملی کشتی فرنگی:

می‌توانستیم ۴ طلا بگیریم

حسن حسین‌زاده، مربی تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است ایران می‌توانست در المپیک 4 مدال طلا بگیرد. او گفت: «واقعاً سخت بود. ما هر ۶ سهمیه را داشتیم‌ و به چند رویداد رنکینگ جهانی رفتیم. می‌توانستیم ۶ مدال و حتی ۴ طلا بگیریم. در برخی از اوزان قرعه سخت داشتیم اما صداقت و همدلی باعث شد کشتی فرنگی این نتیجه را بگیرد.»
به گفته او، رئیس فدراسیون به کشتی فرنگی اعتقاد دارد: «تیم‌ چهارم جهان را تحویل گرفتیم و در جام جهانی قهرمان شدیم، در آسیا قهرمان شدیم، در مسابقات صربستان با اختلاف کم دوم شدیم، در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه را گرفتیم و با حضور فرنگی‌کاران در مسابقات رنکینگ جهانی رنکینگ بچه‌ها را خوب کردیم. دبیر همیشه می‌گفت هر تورنمنتی که می‌خواهید بروید. او گفت من به کشتی فرنگی در المپیک اعتقاد دارم.»
به نظر حسین‌زاده مدال طلای اسماعیلی، نتیجه اعتماد به او بود: «هادی ساروی پسر باادب من است که با اولین طلا دل کاروان را شاد کرد. سعید اسماعیلی در جوانان با من بود، به او اعتماد کردیم. شرایط سختی را پشت‌سر گذاشت و بهترین کشتی‌ها را گرفت. می‌توانیم ۳-۴ مدال المپیک از اسماعیلی در بیاوریم. بله، من حتی نتایج تیم را پیش‌بینی می‌کردم و به آنها ایمان داشتم. اولین روز جلسه با کادر گفتم اسماعیلی می‌تواند در المپیک طلا بگیرد. با عدالت‌محوری و جوانگرایی این اتفاق افتاد. شجاعت می‌خواست این‌گونه انتخابی بگذاری و جوان ۱۹ ساله مدال بگیرد.»
او درباره امین میرزازاده و رقیب کوبایی‌اش گفت: «وقتی ورزشکار المپیکی ۵ ماه قبل انتخاب می‌شود، حریف تمرینی بی‌انگیزه می‌شود. باید میرزازاده را به کشورهای اروپایی می‌بردیم. ژنتیک میخاین لوپز خاص است و ما باید حریف تمرینی خوب در این وزن داشته باشیم. ما در ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم حریف تمرینی نداریم. هدایتی هم ضرب‌خوردگی داشت و ۲ ماه آخر نتوانست بیاید. به خاطر شرایط روحی هم بعد از اتفاقات ترکیه تحمل نکرد در اردو بماند.»

جستجو
آرشیو تاریخی