مصاحبه و خبر

ترمیم ورزشگاه نقش جهان
با رول‌های چمن
سپاهان در فصل جاری 2 دیدار در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار کرد آن هم در شرایطی که کیفیت چمن خوب نبود. این مسابقات مقابل شباب‌الاهلی امارات در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا و چادرملو در هفته نخست لیگ برتر، برگزار شد. در پی این وضعیت، مدیران سپاهان قصد دارند چمن را ترمیم کنند تا از امتیاز میزبانی در رقابت‌های لیگ برتر و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا، بهره بگیرند. کریم نوری مدیر چمن‌های ورزشی باشگاه سپاهان در این باره گفت: «عملیات تخلیه چمن ورزشگاه نقش جهان آغاز شده تا بزودی عملیات زیرسازی انجام شود. تلاش بر این است که سپاهان نخستین دیدار خانگی خود در لیگ قهرمانان آسیا را در ورزشگاه نقش جهان برگزار کند. با توجه به شرایط اخیر، رول‌های چمن در زمین جاگذاری خواهند شد تا اعضای تیم سپاهان برای مسابقه در ورزشگاه نقش جهان مشکلی نداشته باشند. این رول‌های چمن از شهر دیگری به اصفهان منتقل می‌شود.» طبق تقویم اعلامی کنفدراسیون فوتبال آسیا سپاهان ایران از ساعت 19:30 روز 10 مهرماه نخستین بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان آسیا را مقابل استقلال تاجیکستان برگزار خواهد کرد.
 

برگزاری دربی در ورزشگاه تختی
داود رفعتی، دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور گفت: «چمن ورزشگاه تختی تهران 17 شهریور ماه آماده خواهد شد. این ورزشگاه قبلاً هم آماده بود اما اشتباه در انتخاب پیمانکار باعث شد چمن دچار قارچ‌زدگی شود. پیمانکار جدید آمد و بذرپاشی چمن انجام شد. کارهای دیگر نظیر جداسازی، نرده‌گذاری، جایگاه خبرنگاران و... نیز در حال انجام شدن است و تختی بعد از بازی‌های ملی و از 17 شهریور قابلیت میزبانی دارد. بنا بود بازی‌های استقلال و پرسپولیس بجز مسابقات حساس این دو تیم در ورزشگاه تختی انجام شود اما با شرایط فعلی دیدارهای این دو تیم با سپاهان و تراکتور و همچنین دربی تهران را باید در این ورزشگاه برگزار کنیم.» دربی 104 قرار است در هفته ششم برگزار شود اما هنوز تاریخ آن اعلام نشده است.


جلسه توجیهی VAR برای سرمربیان و مدیران لیگ برتر
جلسه آشنایی سرمربیان و مدیران تیم‌های شرکت کننده در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر برای آشنایی هر چه بیشتر با سیستم داور ویدئویی در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد. در این نشست دانیال مرادی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال توضیحات در خصوص نحوه استفاده از این سیستم و نوع برخورد مربیان و مدیران برای صبوری در صحنه‌هایی که نیاز به بازبینی صحنه توسط داور طبق اعلام داور ویدئویی است، ارائه کرد. کلاس‌های توجیهی فدراسیون فوتبال همچنان ادامه خواهد داشت تا فوتبال کشور هرچه زودتر با VAR آشنا شود.


سرمربی تیم ملی ونزوئلا:
فوتسال ایران، برزیل دوم است
رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال از ۲۴ شهریور به میزبانی کشور ازبکستان برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی با تیم‌های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا دیدار خواهد کرد. تیم ملی فوتسال ونزوئلا به عنوان یکی از رقیبان ایران در این مسابقات توانسته است در سال‌های اخیر خود را به عنوان یک قدرت نوظهور در فوتسال امریکای جنوبی مطرح کند. هدایت این تیم را رابینسون رومرو برعهده دارد. او در خصوص بازی با ایران گفت: «تیم ملی ایران شرایط خاص خود را دارد و تیمی کاملاً برتر است و در فوتسال جهان از ایران به عنوان برزیل دوم یاد می‌شود. می‌دانیم که در دوره‌های قبلی جام جهانی توانسته است به جمع ۴ تیم برتر راه پیدا کند. اما در خصوص لیگ‌های داخلی ایران اطلاعات چندانی ندارم.» او ادامه داد: «از بعضی بازیکنان ایرانی شناخت دارم و می‌دانم ۴ بازیکن ایرانی فصل گذشته در لالیگا حضور داشتند و ایران را تیم منسجم و خوبی می‌دانم. معتقدم تیم فوتسال ایران یکی از شانس‌های رسیدن به فینال خواهد بود. راجع به وحید شمسایی هم در رسانه‌ها اطلاعاتی کسب کردم و می‌دانم که بهترین گلزن جهان است و بازیکن بسیار بزرگی بوده است.»


اولین بازی رسمی تیم ملی در اصفهان
تیم ملی فوتبال با توجه بازسازی ورزشگاه آزادی، چمن نامناسب ورزشگاه نقش جهان، برگزاری مراسم اربعین در مشهد و مشکلات دیگری که برای ورزشگاه‌های فوتبال وجود دارد در ورزشگاه فولادشهر به میدان خواهد رفت و مقابل قرقیزستان قرار خواهد گرفت، این اولین میزبانی اصفهان از تیم ملی است. این مسابقه در شرایطی در حال برگزاری است که لیگ برتر ایران هم با مشکلات عجیبی برای زمین برگزاری روبه‌رو شده و اکثر تیم‌های کشور شرایط خاصی را تجربه می‌کنند و خانه به دوش شده‌اند، اما دیدار با قرقیزستان بهانه‌ای شد تا نگاهی به تاریخچه حضور تیم ملی در بازی‌های خارج از تهران داشته باشیم. تیم ملی ایران در تاریخچه خود تنها در 5 شهر بجز تهران (شیراز، مشهد، تبریز، کرج و کیش) بازی کرده است و حالا برای اولین بار در اصفهان به میدان خواهد رفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی