صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

نقل و قول

شروع کابوس‌وار کونته در ناپولی
از این بدتر نمی‌شد!
 پس از اینکه پنج مسابقه ابتدایی فصل ۲۰۲5/۲۰۲4 رقابت‌های سری آ ایتالیا با تساوی به پایان رسید، هلاس ورونا موفق شد اولین برد فصل جدید فوتبال ایتالیا را با برتری سه گله مقابل ناپولی به نام خود ثبت کند. تیمی که برای اولین بار، آنتونیو کونته را روی نیمکت خود می‌دید. کونته که پیش از این یوونتوس و اینتر را در ایتالیا و چلسی را در انگلیس به قهرمانی لیگ رسانده، پس از نشستن روی نیمکت پارتنوپی از شرایط ناپولی راضی نیست و نمایش این تیم در هفته نخست، نشان داد که ناپلی‌ها فاصله زیادی تا تبدیل شدن به یک تیم مدعی در فصل جدید رقابت‌ها دارند. ناپولی پس از قهرمانی تاریخی در فصل ۲۰۲3/۲۰۲2، سال گذشته با کسب رتبه دهم، تبدیل به ضعیف‌ترین قهرمان تاریخ سری آ شد و برای جبران این نتیجه، تیم به اندازه کافی تقویت نشده است.
در نشست خبری پیش از مسابقه، آنتونیو کونته بشدت از وضعیت ناپولی انتقاد کرد و گفت: «انتظار شرایط دشواری داشتم اما نه به این اندازه. امیدوار بودم با غافلگیری‌های مثبتی روبه‌رو شوم اما چیز خاصی به چشم من نیامده است. انتظار بیشتری داشتم. اینکه ناپولی فصل گذشته در رتبه دهم جدول قرار گرفت، تصادفی نبود. هر کسی که فکر می‌کند این فقط بدشانسی بوده، در جریان اوضاع نیست. مهم‌ترین اصل ما باید ارائه 200 درصد توان و فراتر رفتن از محدودیت‌های خودمان باشد. باید متواضع و صبور باشیم. نمی‌دانم ناپولی کی دوباره به یک تیم رقابتی تبدیل خواهد شد. ممکن است 6 ماه، 1 سال، 2 سال یا حتی 3 سال طول بکشد.»
کونته که پیش از این سابقه انتقادات صریح از بازیکنان خود در تیم‌های چلسی و تاتنهام را دارد، پس از شکست مقابل ورونا مسئولیت باخت را برعهده گرفت و از هواداران ناپولی عذرخواهی کرد اما این رویکرد تکراری او، مورد انتقاد رسانه‌های ایتالیایی قرار گرفته است. برای جذب بازیکنان مدنظر کونته، تنها راه ناپولی فروش ویکتور اوسیمن ستاره خط حمله این تیم است و مصدومیت خویچا کواراتسخلیا در هفته نخست، به مشکلات کونته در روزهای ابتدایی خود روی نیمکت ناپولی افزوده است.


آنچلوتی: تساوی عادلانه بود
رئال مادرید در اولین بازی روز یکشنبه کیلیان امباپه در لیگ اسپانیا نتوانست نتیجه‌ای بهتر از یک تساوی 1-1 مقابل مایورکا کسب کند. کارلو آنچلوتی سرمربی مادرید با همان ترکیبی که آتالانتا را شکست داد، با رودریگو، وینیسیوس جونیور و امباپه در خط حمله و بلینگام پشت‌سر آنها، این بازی را هم شروع کرد اما علی‌رغم گل زودهنگام رودریگو، تیمش نتوانست برتری ایجاد کند و گل تساوی را از کرنر دریافت کرد و دو امتیاز را در همین ابتدای لیگ از دست داد.
رودریگو در دقیقه 13 بازی، مادرید را مقابل مایورکا پیش انداخت، اما میزبان با گل ودات موریقی در دقیقه 53 بازی را به تساوی کشاند. در لحظات پایانی بازی نیز فرلان مندی، مدافع مادرید به دلیل خطای سخت روی موریقی از بازی اخراج شد تا شب تلخ رئال مادرید مقابل دیدگان یکی از مشهور‌ترین هوادارانش تکمیل
شود.
رافائل نادال که اهل جزیره مایورکا است، ازجمله تماشاگران این مسابقه در ورزشگاه سون مویکس بود که انگار قدم خوبی برای تیمش نداشت!
کارلو آنچلوتی، سرمربی تیم پس از بازی گفت: «من از برخی تساوی‌های فصل گذشته خوشحال بودم، اما اکنون خوشحال نیستم زیرا می‌توانستیم خیلی بهتر عمل کنیم. من نمی‌خواهم برای چیزی بهانه بیاورم اما فقط باید با نگرش بهتر عمل کنیم. ما می‌توانیم از این مسابقه چیزهای زیادی یاد بگیریم. کاملاً واضح است که مشکلات ما از کجا می‌تواند نشأت بگیرد. ما در دفاع برای پس گرفتن توپ و پرس در پی از دست دادن توپ تلاش کردیم اما باید در آن پیشرفت کنیم. وقتی در مورد عملکرد دفاعی صحبت می‌کنیم، بیشتر از همه در مورد نگرش و تعهد جمعی صحبت می‌کنیم. وقتی توپ را دوباره به دست می‌آوریم، همه باید به عنوان یک تیم به آن فکر کنیم. من فکر می‌کنم تساوی یک نتیجه عادلانه است.»

جستجو
آرشیو تاریخی