صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

طعنه به امباپه، ادن آزار شماره 2

اینجا لیگ یک نیست

این هفته شروع فصل جدیدی برای پاری‌سن‌ژرمن و بهترین گلزن تاریخش، کیلیان امباپه بود. لوییس انریکه برای نخستین بار تیمش را بدون او چید و مهاجم فرانسوی بازی برای رئال مادرید را آغاز کرد. او در برد 2 بر صفر مقابل آتالانتا در سوپرجام اروپا درخشید اما اولین بازی‌اش در لالیگا کم‌فروغ بود و تیمش برابر رئال مایورکا یک بر یک متوقف شد. آمارش را ببینید، بدون گل، بدون پاس گل، بدون خلق موقعیت، چهار ضربه، 44 لمس توپ، دو بار لو دادن توپ، سه پاس در یک‌سوم دفاعی حریف و 13 لمس توپ در محوطه جریمه حریف. پاری‌سن‌ژرمن اما در غیاب او برابر لوهاور چهار گل زد از چهار بازیکن تا نشان دهد می‌تواند جای خالی او را پر کند.
انتقاد از عملکرد کلی رئال مادرید و امباپه در شبکه‌های اجتماعی فراوان بود. یکی نوشت: «ادن آزار شماره 2، خوش آمدی» و دیگری نوشت: «هیچ‌چیز سر جایش نبود، حیف از این دو ساعت وقت که برای تماشای بازی رئال گذاشتیم» و دیگری نوشت: «امباپه متوجه شد این دیگر لیگ کشاورزها نیست. اینجا لیگ یک نیست!»
این نخستین بار بود که بازیکن 25 ساله قهرمان جام جهانی مسابقه‌ای در لیگ را در خارج از فرانسه انجام می‌داد.
شروع کار امباپه در لالیگا کانون توجه در این دیدار بود اما کارلو آنچلوتی نگران سمت دیگر زمین بود. مایورکا در دقایق آخر بازی می‌توانست به گل پیروزی هم برسد و مربی ایتالیایی گفت: «من از تساوی خوشحال نیستم چون باید بهتر عمل می‌کردیم. ما باید نگرش بهتری نسبت به این بازی می‌داشتیم. من بهانه نمی‌آورم و می‌توانستیم بازی را ببازیم چون تعادل دفاعی نداشتیم، باید از این بازی چیزهای زیادی یاد بگیریم.»
امباپه می‌تواند یکشنبه آینده در نخستین بازی خانگی تیمش مقابل رئال وایادولید جبران کند. رئال با کار ترکیبی چهار بازیکن هجومی‌اش به گل رسید، جود بلینگام به امباپه پاس داد، او توپ را گم کرد اما به وینیسیوس جونیور رسید و پاس او به رودریگو، میهمان را به گل اول رساند. مهاجم برزیلی برای دومین فصل پیاپی گل اول رئال در لیگ را می‌زند، او 27 گل زده و 23 پاس گل داده و تا به حال روی 50 گل نقش مستقیم داشته است. ودات موریقی، بازیکن اهل کوزوو هشت دقیقه بعد از شروع نیمه‌دوم گل تساوی را زد تا تیم پانزدهم فصل قبل به خاطر این تساوی برابر مدافع عنوان قهرمانی اسپانیا و اروپا جشن بگیرد. این نخستین بار در شش فصل کار رئال با آنچلوتی است که بازی اولشان را نمی‌برند.
رئال مادرید در لحظات آخر بازی به دلیل اخراج فرلان مندی 10 نفره بود.
جستجو
آرشیو تاریخی