صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

60 کشور برای مسابقات
پرورش اندام به کیش می‌آیند
۶۰ کشور برای حضور در مسابقات جهانی پرورش اندام در جزیره کیش اعلام آمادگی کرده‌اند. عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره برگزاری مسابقات جهانی پرورش اندام در ایران گفت: «میزبانی بزرگی در پیش داریم و استقبال خوبی هم شده است. حتی امریکا قرار است با دو ورزشکار بیاید، اما بعد از ترور اسماعیل هنیه، شرایط فرق کرد. با وجود این آنها به ایران می‌آیند. ژاپن که قرار بود با نفرات زیادی بیاید، عذرخواهی کرد. همچنین لیتوانی هم انصراف داد و فنلاند، آلمان و کره جنوبی هم منصرف شدند. البته ما کوتاه نیامدیم و امیدواریم که آنها شرکت کنند. در اعلام آمادگی اولیه نام 60 کشور دیده می‌شود و منتظریم ببینیم در نهایت چند کشور شرکت می‌کنند.» این مسابقات یکبار از ایران گرفته شد اما با تلاش‌های صورت گرفته از سوی وزارت امورخارجه و فدراسیون بدنسازی دوباره به ایران داده شد.


محرومیت ورزشکاران کشتی
و تیراندازی
آنا عالیخانی ورزشکار تیراندازی رشته رایفل و محمد حسین محمودی از کشتی فرنگی به ترتیب ۸ ماه و ۳ سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم شدند. نمونه داخل مسابقه(IC) عالیخانی که توسط افسران کنترل دوپینگ ایران نادو در خلال رقابت‌های قهرمانی کشور گرفته شد، وجود ماده ممنوعه پروپرانولول را تأیید کرد. در خصوص محمودی هم وجود ماده استانوزولول تأیید شد.


تهران، میزبان آخرین اردوی نوجوانان هندبال
آخرین اردوی تیم نوجوانان هندبال برای قهرمانی آسیا به میزبانی تهران امروز شروع  می‌شود. 19هندبالیست اردونشین برای 12 روز آخرین تمرینات را زیر نظر سرمربی تیم مهدی آزاد منجیری انجام می‌دهند و بعد راهی اردن می‌شوند. تیم هندبال نوجوانان ایران در دور مقدماتی در گروه D با کویت، چین تایپه و چین بازی می‌کند. دهمین دوره رقابت‌های هندبال نوجوانان قهرمانی آسیا از 13 شهریورماه شروع می‌شود.


8 تیم در دور نهایی هندبال ساحلی
8 تیم حاضر در دور نهایی رقابت‌های هندبال ساحلی مشخص شدند. مسابقات مرحله مقدماتی لیگ برتر هندبال ساحلی منطقه جنوب با صدرنشینی هتلداری فرزاد کیش به پایان رسید. در مجموع دو دور رفت و برگشت تیم هتلداری فرزاد کیش با 8 امتیاز به‌عنوان صدرنشین به دور نهایی صعود کرد و تیم‌های کالنگ بندرعباس و آراتایل اصفهان نیز با 6 و شهید شعبانی فجر کنگان با 4 امتیاز به‌عنوان تیم‌های دوم تا چهارم به دور نهایی راه یافتند. در پایان برگزاری دیدارهای منطقه شمال چهار تیم شهرداری بندر انزلی، مازندران، ستارگان و نیروی زمینی شهرری راهی دور نهایی شدند. در دور نهایی لیگ برتر هندبال ساحلی، تیم شهرداری بندرانزلی با شهید شعبانی فجر کنگان، مازندران با آراتایل اصفهان، ستارگان با کالنگ بندرعباس و نیروی زمینی شهرری با هتلداری فرزاد کیش مصاف می‌کنند. مرحله نهایی نخستین دوره لیگ برتر هندبال ساحلی هفتم شهریور آغاز می‌شود.


شانس دوباره فونتانا به
بوکسورهای جوان
فونتانا سرمربی کوبایی تیم ملی بوکس استعدادهای این رشته را فراخواند.
با تصمیم فونتانا و موافقت سیدروح‌الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس و حسین رحمتی مدیر تیم‌های ملی، مشتزنان در سه وزن به رقابت می‌پردازند تا استعدادها شانس خود را برای حضور در اردوی تیم ملی امتحان کنند. این فراخوان برای بوکسورهای اوزان ۵۷، ۸۰ و ۹۲ کیلوگرم و مختص تیم ملی است. طبق این تصمیم هر استان می‌تواند در مجموع این سه وزن، تنها یک بوکسور را به فدراسیون معرفی کند. بر این اساس، مسابقاتی برای بوکسورهای واجد شرایط این وزن ۱۰ تا ۱۳ شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.


انتخابات سه فدراسیون
با وزیر جدید
در حالی که وزارت ورزش قبلاً قول برگزاری انتخابات فدراسیون‌های بدون رئیس را تا پایان مردادماه داده بود، اما انتخاب رئیس سه فدراسیون ماند برای وزیر ورزش جدید. فدراسیون‌های بولینگ و بیلیارد، شطرنج و ورزش روستایی از جمع 14 فدراسیونی که با سرپرست اداره می‌شدند، با اینکه ثبت‌نام‌ کاندیداهایشان هم انجام شده، اما انتخاباتشان ماند تا وزیر ورزش جدید بیاید.

جستجو
آرشیو تاریخی