صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و سی - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و سی - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

اسبقیان: برنامه پیشرفت ورزش تدوین شده است

امیدوارم ورزش در المپیک 2028 بدرخشد

محمدشروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان معتقد است با معرفی وزیر ورزش، سیاست‌های کلان برای بازی‌های آسیایی و المپیک اعلام شود. او دیروز در مجمع سالیانه فدراسیون تیراندازی با کمان درباره برنامه ورزش کشور برای المپیک 2028 گفت: «برنامه پیشرفت ورزش کشور تدوین شده است. وزیر ورزش تا دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شود و باید با برنامه و نظارت او گزارش‌ها را ارائه بدهیم و سیاست‌های کلان برای موفقیت در المپیک و بازی‌های آسیایی بعد اعلام شود.»
معاون وزیر ورزش بر درخشش ایران در المپیک 2028 تأکید کرد: «همیشه به ورزش ایران امیدوارم. می‌توانیم نتایج المپیک لندن را تکرار کنیم و سیر صعودی داشته باشیم. با استعدادی که از جوانان در بخش‌های مختلف شاهد بودیم و با استمرار برنامه‌ها و برنامه‌ریزی خوب می‌توانیم بهتر هم باشیم. المپیک پیچیدگی خاص خود را دارد و پیش‌بینی سخت است، ولی امیدوارم با استمرار برنامه‌ها، این بچه‌های جوان در تکواندو و کشتی و بقیه رشته‌ها بدرخشند. در وزنه‌برداری باید به حق خود برسیم. با والیبال و بسکتبال و هندبال هم جلسه داشتیم و امیدواریم از این سه رشته حداقل دو رشته برای المپیک بعدی سهمیه بگیریم.»
معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه زمانی در شروع کار، 18 فدراسیون با سرپرست اداره می‌شدند، گفت: «حالا 2 فدراسیون سرپرست دارند و وزارت ورزش در این باره به دلیل تغییر و تحولات کابینه جدید دولت دست نگه داشت و به وزیر بعدی احترام گذاشت؛ چرا که شاید ملاحظاتی وجود داشته باشد.»
اسبقیان درباره حضور احمد دنیامالی کاندیدای وزارت ورزش همزمان با حضور کیومرث هاشمی در دفتر وزیر ورزش گفت: «حضور دنیامالی در وزارت ورزش غیرطبیعی نیست. او مدیر ورزشی است و سال‌ها رئیس فدراسیون قایقرانی بوده است. من در پاریس بودم، اما برای تنظیم برنامه‌ها و کسب اطلاعات باید این ارتباط را با وزارت ورزش داشته باشند. او مدیر ورزشی بوده و ظاهراً برای اخذ اطلاعات و تنظیم برنامه‌ها به وزارت آمد و موضوع غیرطبیعی نیست. دنیامالی از مدیران باتجربه کشور است و این کار قطعاً با هماهنگی انجام شده است و به صورت قوی به نظر می‌رسد هاشمی در جریان بوده است. این عرف است که وزرایی که معرفی می‌شوند، برای اخذ اطلاعات باید با دستگاه مربوطه در ارتباط باشند.»

جستجو
آرشیو تاریخی