امباپه به دنبال شکستن رکورد رونالدو

کیلیان امباپه تأکید کرده است که هیچ محدودیتی برای تعداد گل‌هایی که او می‌تواند در این فصل به ثمر برساند، وجود ندارد زیرا او به دنبال تبدیل شدن به اولین بازیکن رئال مادرید است که پس از کریستیانو رونالدو 50 گل در یک فصل به ثمر رسانده است.
کیلیان امباپه اولین بازی رسمی خود با رئال مادرید را چهارشنبه گذشته در ورشو انجام داد. چیزی که رئال مادرید از سال 2017 به دنبال آن بود، زمانی که ستاره فرانسوی به عنوان یک پدیده وارد صحنه شد و در لیگ قهرمانان اروپا با موناکو همه را ویران کرد. او حالا بعد از هفت سال کشمکش بازیکن رئال است. در آن مقطع حضور مثلث بی‌بی‌سی در رئال مادرید، انتقال او را غیرممکن کرد، بنابراین کیلیان به پاریس رفت تا ابتدا دِینش را به تیم شهرش ادا کند.
همه چیز برای لاک‌پشت عالی رقم خورد و این بازیکن در اولین بازی خود برای مادریدی‌ها گلزنی کرد. بعد از این گل هواداران مادرید امیدوارند امباپه بتواند خلأ فوق‌ستاره در ترکیب تیم خود را که بعد از جدایی رونالدو احساس می‌شد، پر کند.
چالش او حفظ این میانگین و نزدیک شدن هر چه بیشتر به الگوی خود، کریستیانو رونالدو است که پس از به ثمر رساندن 450 گل در 9 فصل، یا به عبارتی 50 گل در هر فصل، رئال را ترک کرد. رونالدو در اولین فصل خود با پیراهن رئال مادرید(فصل 2010-2009) 33 گل در طول یک سال به ثمر رساند و حالا امباپه احتمالاً بتواند به راحتی این رکورد را پشت‌سر بگذارد. رونالدو در شش فصل متوالی بین سال‌های 2010 تا 2016، 50 گل به ثمر رساند، حتی در فصل 2015-2014 از مرز 60 گل عبور کرد و آخرین بازیکن مادریدی است که در تمام رقابت‌ها در نیم قرن اخیر، در یک فصل به این رکورد گل رسیده است.
امباپه در این خصوص توضیح داد: «ما در رئال مادرید هستیم، هیچ محدودیتی نداریم. اگر بتوانم 50 گل بزنم، پس 50 گل را می‌زنم، اما مهم‌ترین مسأله پیروزی و پیشرفت به عنوان یک تیم است، زیرا ما به عنوان یک تیم پیروز خواهیم شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی