نقل و انتقالات

درخواست 10 میلیاردی یک دستیار
فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی از روز پنجشنبه آغاز می‌شود که بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران، روزهای عجیب و پرخبری را تجربه کرد و در این میان، درخواست‌های مالی بالا و بعضاً خارج از عرفی نیز مطرح می‌شد. در یکی از این موارد می‌توان به درخواست 10 میلیاردی یکی از دستیاران تیم‌های لیگ برتری اشاره کرد که وی برای عقد قرارداد با تیم موردنظرش، خواستار دریافت چنین رقمی شده بود. مبلغی که حتی از دستمزد برخی از سرمربیان لیگ برتری نیز بالاتر بوده و همین موضوع باعث قطع همکاری باشگاه مربوطه با این دستیار شده بود.


پاکدل مهاجم جدید نساجی ‌
حامد پاکدل مهاجم پیشین تیم‌ فوتبال پیکان و ۳۳ ساله اهل بروجرد که فصل گذشته با لباس پیکان در لیگ برتر فوتبال کشور حضور داشت با نظر کادر فنی نساجی به این تیم مازندرانی پیوست و در لیگ بیست‌وچهارم با لباس نساجی به میدان می‌رود. پاکدل که پیشینه بازی برای تیم‌های پیکان، تراکتور، پرسپولیس و آلومینیوم را دارد در فصل گذشته لیگ برتر ۲۸ بار برای پیکان به میدان رفت و هفت گل وارد دروازه حریفان کرد. کادر فنی نساجی که طی روزهای اخیر سیامک نعمتی هافبک آلاشتی و باتجربه فوتبال ایران را برای تقویت خط میانی به خدمت گرفت، به منظور افزایش توان تهاجمی تیم پاکدل را جایگزین محمدرضا آزادی گلزن فصل گذشته نساجی کرد. این بازیکن نخستین بازی‌اش در لیگ برتر را ۳۰ مهر ۱۴۰۰ با لباس پرسپولیس مقابل فولاد انجام داد و در همان بازی نیز موفق به گلزنی شد. تیم فوتبال نساجی مازندران نخستین دیدارش در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را روز جمعه ۲۶ مرداد مقابل فولاد خوزستان و در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار می‌کند.


هشتمین خرید لیگ برتری فجر
حسین خطیر گلر سابق نساجی مازندران که سابقه بازی آسیایی با این تیم در جام باشگاه‌های آسیا مقابل الهلال عربستان و مومبای‌سیتی هند را نیز در کارنامه دارد با قراردادی ۲ ساله به تیم فجرشهید سپاسی شیراز پیوست‌. فجر البته در پست دروازه علی غلامزاده را در اختیار دارد که فصل گذشته یکی از بازیکنان کلیدی این تیم در مسیر صعود به لیگ برتر بود و موفق به ثبت 21 کلین شیت شد. حالا با جذب خطیر پیروز قربانی خط دروازه خود را بهبود بخشید و رقابت شدیدی میان او، مهدی طایفه سنگربان امید فصل گذشته استقلال و غلامزاده برای پوشیدن پیراهن شماره یک ایجاد خواهد شد.


صید جدید قوی سپید
امیررضا افسرده مدافع ۲۳ ساله فصل گذشته‌ شهرداری آستارا به ملوان بندرانزلی پیوست تا شاگرد مازیار زارع شود. این در حالی است که این مدافع در لیست بزرگسالان ملوان قرار خواهد گرفت و به جای آرمان اکوان بازی خواهد کرد. با توجه به جدایی حامد نورمحمدی، به نظر می‌رسد ملوان نیاز به خرید یک مدافع دیگر هم داشته باشد.


آرمان اکوان گل گهری شد
آرمان اکوان در مذاکره با ملوان موفق شد رضایتنامه خود را دریافت کند. به این ترتیب او که حالا بازیکن آزاد شده، راهی گل‌گهر سیرجان خواهد شد تا شاگرد مهدی تارتار شود. اکوان بعد از مجید عیدی دومین بازیکن ملوان است که همراه با مهدی تارتار به گل‌گهر می‌رود. نکته مهم در مورد اکوان اینکه او در این مدت حضورش در ملوان منظمی در تمرینات تیمش داشت و حالا هم با رضایت باشگاه از ملوان جدا شده است.


گلر تراکتور شاگرد گل‌محمدی
تیم فوتبال فولاد که برای تکرار روزهای خوب و بازگشت به جمع تیم‌های مدعی تغییرات مهمی را در کادرفنی خود ایجاد کرد و یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد، یک بازیکن جدید جذب کرد. فولادی‌ها توانستند که با ادیب زارعی دروازه‌بان فصل گذشته تراکتور به توافق دست پیدا کنند و قرارداد یکساله‌ای نیز با این گلر جوان امضا کردند. این بازیکن بلندقامت بوشهری متولد سال ۱۳۸۲ است و سابقه عضویت در تیم‌های شاهین بوشهر و تراکتور را در کارنامه دارد. زارعی همچنین در رقابت‌های کافا، مقدماتی آسیا و انتخابی جام‌جهانی سنگربان تیم ملی جوانان بود. یحیی گل‌محمدی پیش از این امیرمسعود سرآبادانی، امین قاسمی‌نژاد، محمد عباسی، علی نعمتی، اوکتیر یوسوپوف، محمدجواد محمدی و محمدرضا سلیمانی را برای تقویت تیمش به خدمت گرفته بود.


شاگرد مازیار زارع به ملوان برگشت
باشگاه ملوان انزلی که در روزهای اخیر با نظر مازیار زارع فعالیت نقل و انتقالاتی خود را دنبال کرده و تاکنون بازیکنانی مثل یونس اکبرپور، علیرضا جعفرپور، محمدرضا رضایی، سعید کریمی، رضا میرزایی، رضا غندی‌پور و... را به خدمت گرفته، امروز هم با یک بازیکن جدید قرارداد بست. سجاد بازگیر که تجربه حضور در ملوان انزلی را دارد و در نقل و انتقالات زمستانی سال قبل راهی شمس‌آذر قزوین شد، دوباره به جمع قوهای سپید بازگشت و شاگرد مازیار زارع شد.

جستجو
آرشیو تاریخی