تقابل‌های روز اول لیگ بیست و چهارم

تارتار به ملوان رسید، کمال به پرسپولیس

جعفر برزگر
خبر‌نگار


شاید به اندازه یک چشم برهم زدن گذشت، از روز آخر لیگ بیست و سوم تا امروز که به ایستگاه اول فصل بیست و چهارم رسیدیم. باز هم مثل ادوار گذشته تیم‌های مدعی در بازار نقل و انتقالات فعالیت زیادی داشته و بقیه هم در حد بضاعت‌شان بازیکن گرفتند. البته در این میان باید به استقلال خوزستان اشاره کرد که برخلاف سال‌های قبل که در نیم فصل سراغ جذب بازیکن می‌رفت، حالا از ابتدای فصل دست به جیب شده و چند بازیکن خارجی هم جذب کرده ‌است.
 
تارتار خیلی زود به ملوان رسید
مهدی تارتار که فصل گذشته با ملوان نتایج بسیار خوبی کسب کرده بود، از این تیم جدا و راهی سیرجان شد. شاید تصمیم او برای این جابه‌جایی صحیح بود چرا که تکرار همان نتایج احتمالاً میسر نبود. پس با خاطره‌ای خوش از انزلی رفت. او گل‌گهر را انتخاب کرد اما از شانس و به حکم قرعه مسابقات باید در اولین روز لیگ به انزلی برگردد. حالا قوی سپید با مازیار زارع در انتظار تیمی است که سرمربی مثل کف‌دست از حریفش(ملوان) شناخت دارد.
این بازی به همین یک دلیل برای زارع و تارتار فوق‌العاده اهمیت خواهد داشت. مجید عیدی بازیکن فصل گذشته ملوان هم همراه تارتار به سیرجان رفته و حتماً انگیزه‌های بسیاری برای این رویارویی دارد. شاید در روز اول مسابقات فوتبال زیبایی را از این دو تیم و سایر تیم‌ها نبینیم مگر اینکه در دقایق ابتدایی توپی از خط دروازه‌ها عبور کند.
 
کمال و پرسپولیس
باز هم با ذوب‌آهن
فصل گذشته کمال کامیابی‌نیا به دلیل مصدومیت چند بازی را از دست داد. او در بازی رفت مقابل پرسپولیس حضور نداشت و در بازی برگشت از دقیقه 78 به جای فردین یوسفی وارد زمین شد. یکی از پرافتخارترین بازیکنان پرسپولیس در دهه گذشته حالا برای دومین مرتبه فرصت رویارویی با تیم سابقش را دارد. البته باید به شایان مصلح هم اشاره داشت که او هم سابقه پوشیدن پیراهن قرمزهای پایتخت را دارد. بازی ذوب‌آهن با پرسپولیس که مدیرعامل‌شان هم دروازه‌بان سابق قرمزهای پایتخت بوده، یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته اول خواهد بود.
 
خیبر با دو هوادار مقابل هوادار
تیم تازه‌وارد خیبر خرم‌آباد با هواداران پرشور و دوست‌داشتنی‌اش که قطعاً به جذابیت لیگ اضافه خواهد کرد، در هفته اول لیگ میهمان هوادار تهران خواهد بود؛ تیمی که هدایتش را مهدی رحمتی برعهده دارد و با نفرات جوانی که به خدمت گرفته، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. رضا مهاجری سرمربی خیبری‌ها، محسن سفیدچقایی و مهدی عبدی دو بازیکن فصل گذشته هوادار را به خدمت گرفته است.
 
پنج بازی دیگر
تیم چادرملو که به همراه خیبر به لیگ برتر صعود کرده، در اولین بازی به مصاف سپاهان همیشه مدعی و البته قهرمان جام حذفی فصل گذشته می‌رود. تقابل نساجی و فولاد یادآور آخرین بازی فصل قبل بود که فولادی‌ها با برتری یک بر صفر در قائمشهر ماندن‌شان در لیگ برتر را قطعی کردند. استقلال خوزستان با خارجی‌های جدیدش از آلومینیوم اراک پذیرایی می‌کند. محرم نویدکیا با مس رفسنجان مقابل تراکتور قرار می‌گیرد. مسی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فصل قبل با گل دقیقه 91 محمدمهدی محبی تراکتور را شکست دادند. شمس‌آذر قزوین هم که سرمربی‌اش به استقلالی بودنش اذعان داشته، در اولین بازی فصل مقابل آبی‌های تهرانی به میدان خواهد رفت. این تیم فصل قبل یک امتیاز در بازی رفت گرفت، اما در بازی برگشت 3-2 مغلوب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی