صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

شروع لالیگای جذاب

اتلتیکو در فکر پایان سلطه رئال - بارسا

محمدرضا رحیم‌پور
خبرنگار


لیگ برتر تنها لیگ مهم اروپایی نیست که فصل 2025-2024 خود را این آخر هفته آغاز می‌کند؛ لالیگای اسپانیا نیز شروع هیجان‌انگیز خود را از این هفته خواهد داشت. اولین مسابقه این فصل بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اسپانیا را تیم‌های اتلتیک بیلبائو و ختافه برگزار می‌کنند. بیلبائو قهرمان فصل گذشته جام حذفی فوتبال اسپانیاست. رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی لالیگا کارش را از یکشنبه شب مقابل مایورکا آغاز می‌کند. بارسلونا هم شنبه در نخستین دیدار فصل، به مصاف والنسیا می‌رود. این تابستان فصل مهمی برای لیگ برتر اسپانیا نیز بود؛ کیلیان امباپه سرانجام به رئال مادرید پیوست، بارسلونا تغییرات عمیقی تجربه کرد و خریدهای پرزرق و برق در اتلتیکومادرید نوید ظهور دوباره قطب سوم فوتبال اسپانیا را می‌دهد.
 
امباپه اینجاست
رئال مادرید فصل گذشته با 10 امتیاز اختلاف قهرمان لیگ شد. از زمان تاجگذاری، آنها بزرگترین ستاره فوتبال حال حاضر جهان، کیلیان امباپه را در تابستان به ترکیب خود اضافه کردند. حالا آنها یک گروه اصلی از بازیکنان جوان اما باتجربه دارند که سال به سال درحال پیشرفت
هستند.
 
بارسلونای مدل آلمانی
تغییر مهم تیم نایب‌قهرمان فصل گذشته آمدن هانسی فلیک سرمربی سابق بایرن‌مونیخ و آلمان به جای ژاوی هرناندز است. فلیک وفاداری خود به سبکی که پیش‌تر یوهان کرایف و پپ گواردیولا به کار گرفته بودند را در مراسم معرفی خود اعلام کرد اما می‌توان انتظار تغییراتی در نحوه بازی تیم کاتالان را داشت.
بارسا در پنج سال گذشته تنها یک عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورده است و درحال حاضر مشکلاتی قبل از شروع فصل دارد؛ رونالد آرائوخو، پدری، گاوی و فرنکی دی یونگ همگی با مصدومیت در آغاز لیگ مواجه هستند.
 
اتلتی به دنبال سرنگونی دو قطبی رئال-بارسا
تا اینجای کار تابستان هیجان‌انگیزی برای هواداران اتلتیکومادرید بوده است. پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری محتاطانه، باشگاه بالاخره هزینه زیادی را برای بازیکنان نخبه‌ انجام داد. حالا مدیران اتلتیکو به دیگو سیمئونه ستاره‌های بزرگی برای ایجاد چالش قهرمانی هدیه داده‌اند.
 
خیرونا ستاره‌های خود را از دست می‌دهد
کسب رتبه سوم در لالیگا باعث شد تا خیرونا در کانون توجه قرار گیرد و بهترین بازیکنان فصل گذشته خود را از دست بدهد. گارسیا به بایرلورکوزن پیوست، آرتم داوبیک بهترین گلزن لالیگا به آاس‌رم رفت و ساویو و یان‌کوتو قرضی به منچسترسیتی و بوروسیادورتموند رفتند. با اضافه شدن بار حضور در لیگ قهرمانان اروپا، به نظر می‌رسد که خیرونا این فصل با مشکلات زیادی مواجه شود.
 
حفظ بازیکنان کلیدی
باشگاه‌های اتلتیک بیلبائو و رئال سوسیداد در جدول لالیگای فصل گذشته به ترتیب پنجم و ششم شدند. بهترین خبر برای هر دو باشگاه در این تابستان ماندن بازیکنان کلیدی آنهاست. بارسلونا همچنان برای جذب نیکو ویلیامز اصرار دارد اما وینگر اسپانیایی آنها را ناامید کرد چرا که او به تازگی پیراهن نمادین شماره 10 اتلتیک را پس از جدایی ایکر مونیاین بر تن کرده است. گزارش‌های این هفته همچنین حاکی از آن بود که مارتین زوبیمندی، سوسیداد را به مقصد لیورپول ترک نخواهد کرد.  در مجموع به نظر می‌رسد اتلتیکومادرید بزرگترین پیشرفت را نسبت به فصل قبل داشته و البته انگیزه بالای تیم‌هایی مثل والنسیا، سویا و سایر قدرت‌های نوظهور، یک لالیگای جذاب را رقم خواهد زد.

جستجو
آرشیو تاریخی