صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

خبر

حدادی رسماً با نفت تمدید کرد
حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران قراردادش با باشگاه نفت آبادان را یک سال دیگر تمدید کرد. کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران، با  قرارداد یکساله در جمع زردپوشان آبادانی ماند و تیم نفت آبادان را در فصل جدید همراهی می‌کند. سعید داورپناه، کاپیتان فصل گذشته تیم طبیعت تهران نیز از جمله بازیکنانی است که برای فصل جدید به جمع آبادانی‌ها پیوسته است. شنیده می‌شود  ارسلان کاظمی، ستاره و کاپیتان فصل گذشته تیم شهرداری گرگان نیز با مسئولان تیم نفت آبادان به توافق رسیده است. همچنین نوید رضایی‌فر و محمد جعفری به این باشگاه رفته‌اند.


تبریک اتحادیه تکواندو آسیا به ساعی
رئیس اتحادیه تکواندو آسیا در پیامی به هادی ساعی، افتخارآفرینی تکواندوکاران کشورمان در المپیک پاریس را تبریک گفت. کی سوک لی رئیس اتحادیه تکواندوی آسیا بعد از مدال المپیک پاریس و نتیجه صد درصدی تیم ملی در المپیک توسط آرین سلیمی، مهران برخورداری، ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده، پیام تبریکی به هادی ساعی داد که در آن آمده: «دستاورد عالی شما در کسب ۴ مدال از تلاش، فداکاری و پایداری ورزشکاران و رهبری و حمایت شما و تمامی مسئولان مربوطه است. فائق بر چالش‌های سخت برای پیشرفت عزت خود و از آن بالاتر اعتبار کشورتان واقعاً ستودنی است. ما عمیقاً از تلاش ورزشکاران، شما و همه کسانی که بخشی از این راه باورنکردنی بودند، قدردانی می‌کنیم.»


خبری از مهرام و لیموندیس نیست
تعداد تیم‌های لیگ برتر بسکتبال برای فصل جدید 10 تایی شد. طبیعت، شهرداری گرگان، ذوب‌آهن، مس کرمان، نفت آبادان، کاله و مهگل کرج (تیم سوم لیگ حرفه‌ای) تیم‌هایی هستند که حضور آنها در لیگ برتر بسکتبال مردان قطعی شده است. فولاد هرمزگان به‌رغم اعلام قبلی برای انصراف از تیمداری در بسکتبال، دوباره اعلام آمادگی کرد. اما از هرمزگان خبر می‌رسد که هنوز مصوبه مجموعه فولاد کشور نرسیده و وضعیت این تیم نهایی نیست. تیم پدافند به صورت شفاهی برای فصل جدید اعلام آمادگی کرده و آورتای ساری هم به دنبال فروش امتیاز لیگ برتری خود است. در این بین از تیم‌های مهرام و لیموندیس (زیر مجموعه مهرام) هیچ خبری نیست. تیم مس رفسنجان هم با سقوط به دسته یک تمایلی برای حضور دوباره در لیگ برتر (در صورت کناره‌گیری تیم‌ها) نشان نداده است.

فصل جدید لیگ هندبال با 10 تیم
سی و هفتمین دوره لیگ برتر هندبال با حضور ۱۰ تیم قرعه‌کشی شد. فولاد مبارکه سپاهان، سنگ آهن بافق، شهید چمران لارستان، نیروی زمینی کازرون، ذغال سنگ طبس، آلومینیوم اراک، صنعت مس کرمان، نفت و گاز گچساران، گیتی پسند و سپاهان نوین تیم‌های شرکت‌کننده هستند که از اول مهرماه رقابت‌ها را آغاز می‌کنند. این مسابقات در این فصل به صورت دوره‌ای است و مرحله پلی‌آف ندارد. هر تیم ۲۶ بازیکن دارد که باید ۱۴ بازیکن در رده بزرگسال و ۶ بازیکن در رده امید باشند و حضور۳ بازیکن جوان و ۳ بازیکن نوجوان الزامی است و استفاده از دو بازیکن خارجی مجاز است. هر تیمی برای حضور در لیگ برتر باید ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت کند.


 مسافران  آسیا مشخص شدند
ترکیب تیم‌های جودوی نوجوانان و جوانان برای مسابقات قهرمانی آسیا و کاپ آسیایی تاجیکستان مشخص شد.  امیرحسین چگینی، متین عبادی، محمدامین اشرفی، علیرضا نیک‌‌سرشت و محمدمهدی مظلوم به ترتیب جودوکاران اوزان -50، -60 ، -80 کیلوگرم و مثبت 90 کیلوگرم نوجوانان هستند. علی تقی‌زاده، الیاس پرهیزگار، امیرعباس چوپان، میرعباس موحد و امیرحسین شهیدی، جودوکاران جوانی هستند که به ترتیب در اوزان -66، -81، -90 و وزن مثبت 100 کیلوگرم هم با رقبایشان در آسیا مبارزه می‌کنند. سمیرا خاک‌خواه و هانیه عباسی هم به ترتیب جودوکاران وزن -63 و -57 کیلوگرم دختران نوجوان و جوان ایران در قهرمانی آسیا هستند. مسابقات جودوی نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا ۸ تا ۱۱ شهریورماه به میزبانی کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد.


شکایت ارمنستان از فینال 97 کیلوگرم
طلای الکسانیان را بدهید
کمیته ملی المپیک ارمنستان از داور مسابقه آرتور الکسانیان در دیدار فینال المپیک پاریس برابر هادی ساروی کشتی‌گیر ایرانی به کمیته بین‌المللی المپیک شکایت کرد. کمیته ملی المپیک ارمنستان شکایتی درباره مبارزه آرتور الکسانیان (کشتی‌گیر) در بازی‌های المپیک 2024 پاریس به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارسال کرد. الکسانیان در دیدار فینال وزن 97 کیلوگرم کشتی‌ فرنگی المپیک تابستانی 2024 پاریس به محمدهادی ساروی از ایران باخت و از کسب مدال طلا بازماند. کمیته ملی المپیک ارمنستان اعلام کرد: «فدراسیون جهانی کشتی به صورت کتبی به ما پاسخ داد که داوران تصمیم درستی گرفتند. اینکه ما صددرصد درست می‌گوییم، یک واقعیت است. اکنون شکایت خود را به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرده‌ایم. در المپیک مواردی وجود داشت که در شرایط مشابهی در سایر مسابقات کشتی دقیقاً برعکس رفتار می‌شد. اطمینان داریم که آرتور الکسانیان در این کشتی شکست نمی‌خورد. بگذارید کمیته استیناف تصمیم بگیرد. مدال طلای خود را تا آخر با روش‌های قانونی ‌طلب می‌کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی