صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

داوود علیپوریان؛ استاد سمفونی موفقیت والیبال نشسته

ایرانی متفاوت را در پاریس ببینید

سایت فدراسیون جهانی والیبال نشسته در آستانه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به شکل ویژه‌ای از کاپیتان تیم ملی ایران تمجید کرد.
این بازی‌ها از دو هفته دیگر به میزبانی شهر پاریس آغاز می‌شود و 4400 ورزشکار در رشته‌های مختلف با هم به رقابت می‌پردازند. سایت فدراسیون جهانی والیبال نشسته با انتشار مطلبی از داوود علیپوریان از او به‌عنوان «استاد سمفونی موفقیت ایران» یاد کرد و نوشت: «علیپوریان موفقیتش را حاصل ترکیبی از پشتکار، آموزش دقیق و بخش به بخش در طول نسل‌ها منتقل شده می‌داند و می‌گوید: «کلید موفقیت من، پشتکار در تمرینات و تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایی است که در طول سال‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.» در این گزارش آمده است: «هادی رضایی نقشی قابل توجه در دوران حرفه‌ای علیپوریان داشته است. در واقع علیپوریان با تکیه بر تداوم راهبردها و تأثیر مربی‌اش، به این جایگاه رسیده است. نقش او در طول این سال‌ها تغییر کرده است. علیپوریان ابتدا به‌عنوان یک اسپکر حضور داشت، اما مربی‌اش نقش او را پس از مشاهده پتانسیل این بازیکن به بازیساز و پاسور تغییر داد.»
رفاقت درون تیمی نکته دیگری است که سایت worldparavolley به آن اشاره کرده و به نقل از علیپوریان نوشته است: «وقتی با هم‌تیمی‌های خود رابطه دوستانه و نزدیکی دارید، فکر می‌کنم که نیمی از راه موفقیت را طی کرده‌اید.» علیپوریان در دوره حرفه‌ای خود شاهد تغییراتی قابل توجه در ورزش بوده  که بسیاری از آنها ناشی از رویکردهای نوآورانه تیم ایران بوده است. او در این باره می‌گوید: «فکر می‌کنم مهم‌ترین تغییر را تیم ایران انجام داده که والیبال نشسته را از حالت سنتی خارج کرده است. شما در پاریس خواهید دید که برنامه‌های تیم ایران چگونه پیش می‌رود و تغییرات نهایی را مشاهده خواهید کرد.»
علیپوریان به‌عنوان یک بازیکن کهنه‌کار، گاهی اوقات نقش مربی را نیز به خود می‌گیرد و ضمن راهنمایی بازیکنان جوان، دانش خود را با آنها به اشتراک می‌گذارد. او در این باره عنوان می‌کند: «در طول تمرین همه برنامه‌های تیم را بررسی می‌کنیم و فکر می‌کنم اگر مربی تیم بخواهد نکته‌ای را طی مسابقه در تیم مطرح کند، آن را از طریق من در میان می‌گذارد.»
جستجو
آرشیو تاریخی