خبری از سورپرایز نیست، عالیشاه دو هفته کار دارد

التهاب کشاله اورونوف، نگرانی گاریدو

ناصر قراگزلو
خبرنگار

پرسپولیس شرایط خاصی برای بازی حساس ابتدای فصل مقابل ذوب‌آهن در اراک دارد. شرایط نشان می‌دهد حضور اورونوف ستاره ازبکستانی مقابل تیم اصفهانی با اما و اگرهایی مواجه است ضمن اینکه کاپیتان سرخ‌ها هم فعلاً دور از میدان خواهد بود.

عالیشاه دو هفته دیگر زمان می‌خواهد
مصدومیت امید عالیشاه خبر بدی برای گاریدو بود. بازیکنی که فصل قبل نقش بسیار پررنگی در موفقیت‌های پرسپولیس ایفا کرد اما حالا به دلیل شکستگی انگشت پا که دو هفته از زمان آن سپری شده به دو هفته دیگر زمان نیاز دارد چرا که طول درمان جوش خوردن شکستگی معمولاً سه تا چهار هفته است. البته کاپیتان در دو هفته اخیر و اردوی ترکیه آنقدر خوب و با روحیه کار کرده و سعی داشته خودش را آماده نگه دارد که اگر زودتر از این زمان هم برگشت نباید تعجب کرد.

صادقی و عیسی بدون مشکل
قبل از اردوی ترکیه نگرانی‌هایی در خصوص شرایط جسمانی و آمادگی بازیکنانی مانند سعید صادقی که عمل جراحی را پشت سر گذاشته بود وجود داشت اما این بازیکن با سپری کردن آن دوران در اردوی ترکیه بسیار خوب و سرحال نشان داد مضاف بر اینکه عیسی هم به آمادگی کامل رسیده تا خیال گاریدو با حضور علیپور بسیار آماده و همچنین عیسی در خط حمله‌اش راحت باشد.

وحید مدافع چپ قطعی گاریدو
در شرایطی که ایوب العملود بازیکن مراکشی در دفاع راست گزینه اول مرد اسپانیایی است در دفاع چپ هم به نظر می‌رسد وحید امیری توانسته رضایت کامل سرمربی تیمش را جلب کند تا در شرایطی که حضور بازیکن خارجی در این پست و تا این لحظه منتفی شده در دفاع چپ گزینه اصلی گاریدو باشد.

فرجی در کنار پورعلی گنجی
فرشاد فرجی در کنارکنعانی زادگان گزینه‌های اصلی دفاع میانی پرسپولیس مقابل تیم ذوب‌آهن خواهند بود چون پورعلی‌گنجی با وجود شرایط خوب و آمادگی کافی هنوز برای بازی در ترکیب اصلی، گاریدو را با تردیدهایی مواجه ساخته. گولسیانی هم بعد از بازی در جام ملت‌ها کمی خسته به اردوی پرسپولیس پیوسته و گاریدو قصد دارد مانند بیشتر بازی‌های تدارکاتی در بازی ابتدایی فصل از زوج فرجی - کنعانی زادگان استفاده کند چون معتقد است این دو نفر نسبت به دو مدافع دیگر فعلاً آماده‌ترند و بازی سنگین ابتدای فصل برای آنها و مصدومیت احتمالی‌شان ضریب ریسک کمتری دارد.

درد در کشاله ستاره ازبک
در شرایطی که ستاره ازبک پرسپولیس خیلی دیر به تمرینات تیمش ملحق شد و این خبر مخابره شد که او بدون مشکل تمرین می‌کند اما حقیقت ماجرا اینکه اورونوف مصدوم است. اورونوف تا روز یکشنبه در تمرینات پرسپولیس فقط نرم دوی کرده چرا که از ناحیه کشاله ران درد داشت؛ نکته‌ای که گاریدو را نگران ساخته است. البته کشاله اوستون پارگی ندارد اما التهاب دارد. مسأله‌ای که گاریدو را به خاطر پااین آمدن درصد احتمال استفاده از او نگران کرده چه بسا که شرایط کشاله و ویژگی این درد به گونه‌ای است که نمی‌توان در خصوص آن خیلی ریسک کرد.

جوان‌های جدید خوبند اما...
چندین بازیکن جوان از تیم‌های ملی جوانان و چند تیم دیگر که تجربه بازی در دفاع چپ و راست و هافبک دفاعی را دارند از مدت‌ها قبل در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی پرسپولیس حضور داشته و بسیار آماده نشان دادند اما برخلاف بعضی از خبرها بعید به نظر می‌رسد برخی از این بازیکنان جوان حداقل در بازی‌های اول و قرعه سخت هفته‌های ابتدایی خصوصاً پنج هفته اول به میدان بروند و ظاهراً خبری از سورپرایز نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی