اوسمار برترین مربی، پرسپولیس بهترین تیم

پاداش یک نیم‌فصل رویایی

ایلیا بهزاد اول / روز یکشنبه مراسم برترین‌های فصل گذشته فوتبال ایران برگزار شد. مراسمی که شکل برگزاری آن در یک روز متفاوت نسبت به قرعه‌کشی لیگ و در سالنی پر از صندلی‌های خالی، آن هم در روزهایی که ورزشگاه‌های کشور آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات لیگ را ندارند زیر سؤال رفته است. با این حال سرخپوشان پایتخت در این مراسم، به دو جایزه بزرگ و اصلی رسیدند. اوسمار لوس ویرا که این روزها هدایت تیم بوریرام در لیگ تایلند را برعهده دارد، به عنوان بهترین سرمربی فصل گذشته لیگ انتخاب شد و باشگاه پرسپولیس نیز عنوان بهترین تیم لیگ برتر را کسب کرد.
 انتخاب اوسمار به عنوان برترین سرمربی با توجه به حضور او در نیمی از بازی‌ها، با برخی انتقادات همراه بود اما عملکرد این سرمربی برزیلی در نیم‌فصل دوم، سرنوشت قهرمانی لیگ گذشته را تغییر داد. اوسمار که از ابتدای نیم‌فصل دوم با استعفای یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد، زمانی هدایت تیم را برعهده گرفت که کمتر کسی به قهرمانی دوباره پرسپولیس امید داشت اما فوتبال تهاجمی این تیم و بازی‌های باکیفیت، در نهایت پرسپولیس را به قهرمانی در لیگ رساند. منصفانه است اگر بگوییم حتی اگر اوسمار بهترین سرمربی فصل گذشته لیگ نیست، حداقل تأثیرگذارترین آنها بوده است.
 پیمان حدادی عضو هیأت مدیره پرسپولیس که در این مراسم حضور داشت، اعلام کرد که به جای رامین رضاییان، یک بازیکن از بین اورونوف یا گولسیانی می‌توانست به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شود اما نکته مهم در این خصوص، تفاوت کیفیت بازیکنان پرسپولیس در نیم‌فصل اول و دوم فصل گذشته است. شاید هیچ بازیکن پرسپولیس، در طول فصل ثبات و درخشش لازم برای کسب این جایزه را نداشت و این موضوع، خود ارزش کار اوسمار در نیم‌فصل دوم برای رساندن پرسپولیس به قهرمانی را نشان می‌دهد. مربی‌ای که خیلی زود فوتبال ایران را ترک کرد و جای خود را به گاریدو داد اما با رفتار حرفه‌ای و خاطرات خوش خود، به عنوان یک فرد مؤثر در خاطر هواداران پرسپولیس می‌ماند.
جستجو
آرشیو تاریخی