صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

شروع فاجعه‌بار وین رونی
پلایموث آرگایل با چهار گل برابر شفیلدونزدی شکست خورد تا وین رونی شروع کابوس‌واری در کار تازه‌اش داشته باشد. رونی اوایل تابستان به عنوان مربی پلایموث انتخاب شد در حالی که سابقه کار در دربی کانتی، دی سی یونایتد و بیرمنگام سیتی را داشت. دوران او روی نیمکت آبی‌ها فاجعه‌بار بود و اسطوره منچستریونایتد بعد از 15 بازی اخراج شد. او در این تیم تنها دو پیروزی به دست آورد و خیلی‌ها دوران وحشتناک او را عامل سقوط این تیم به سطح سوم فوتبال انگلیس یعنی لیگ وان دانستند. با وجود این کارنامه ناموفق، مربیگری پلایموث به او سپرده شد.
آغاز کار رسمی او بازی در ورزشگاه هیلزبورو بود اما سفر به یورکشایر با ناکامی همراه بود و در نخستین بازی فصل 2025-2024 چمپیونشیپ بدون امتیاز به خانه برگشتند. جغدها کاملاً بر بازی مسلط بودند و میهمان تنها دو ضربه در چهارچوب داشت.
رونی بعد از بازی گفت: «فکر می‌کنم نتیجه منصفانه بود. واقعاً ناامیدکننده بود که ما کارهای پیش پاافتاده را انجام نمی‌دادیم، ناراحت و عصبانی هستم چون این بازی نبود که می‌خواستم. ما در پیش فصل اصلاً اینطور نبودیم. این یک بازی بود و گذشت اما انتظار چنین مسابقه‌ای نداشتم، باید به عقب برگردیم تا اشکال کارمان معلوم شود.»
 

دزیره؛ هایجک بزرگ پی‌اس‌جی از بایرن
پاری‌سن‌ژرمن با 60 میلیون یورو یکی از هدف‌های اصلی بایرن در بازار نقل و انتقالات را به خدمت خواهد گرفت. طبق ادعای فابریتزیو رومانو، دزیره دوئه، هافبک 19 ساله فرانسوی باشگاه رن که مورد نظر بایرن مونیخ بود، در نهایت به پی‌اس‌جی خواهد پیوست. تا همین هفته قبل همه چیز حاکی از آن بود که دزیره دوئه قصد دارد با بایرن مونیخ قرارداد ببندد اما دیروز اتفاقات دیگری رخ داد و هافبک خوش‌آتیه 19 ساله فرانسوی که در عضویت رن است، سرانجام لیگ یک را ترک نخواهد کرد چون او با پاری‌سن‌ژرمن امضا می‌کند‌. رادیو RMC SPORT هم اعلام کرد، پاری‌سن‌ژرمن توانسته دوئه را از بایرن مونیخ هایجک کند البته با پرداخت رقمی نزدیک به 60 میلیون یورو. این مبلغی است که رن به دست خواهد آورد و دوئه مثل ژرمی دوکو به گران‌ترین فروش تاریخ رن تبدیل می‌شود. دوئه یک هافبک کامل است، با حرکات و دید عالی، اما در عین حال دارای تکنیک فوق‌العاده و بازیخوانی دقیق. او یکی از پدیده‌های بزرگ فوتبال جهان به حساب می‌آید و اگرچه هنوز برای تیم ملی فرانسه بازی نکرده، اما در بازی‌های المپیک 2024 پاریس از بهترین‌های فرانسه بود و به مدال نقره رسیدند. دقیقاً درخشش در المپیک همان چیزی بود که باعث شتاب گرفتن انتقالش شده و اکنون وارد فاز تعیین‌کننده خود شده است. قرارداد هنوز نهایی نیست، اما عجیب خواهد بود اگر پی‌اس‌جی دزیره دوئه را از دست بدهد.

جستجو
آرشیو تاریخی