صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

پروژه جوان‌سازی یا خریدهای بی‌برنامه

ریخت و پاش پرماجرای بولی در استمفوردبریج

ایلیا بهزاد اول
خبرنگار


فصل گذشته هزینه بیش از ۴۵۰ میلیون پوندی تاد بولی مالک امریکایی برای چلسی، نتیجه‌ای بهتر از کسب سهمیه لیگ کنفرانس نداشت و با رویکرد فعلی این باشگاه در پنجره نقل و انتقالات، به نظر نمی‌رسد روش کاری مالکان نه‌چندان محبوب چلسی در خصوص خریدهای پرتعداد و گران بازیکنان جوان تغییر کرده باشد. با توجه به نهایی شدن خرید ۵۴ میلیون پوندی پدرو نتو، وینگر پرتغالی تیم ولورهمپتون، چلسی تا اینجای کار روی ۱۲ بازیکن با میانگین سنی ۲۱سال، ۲۴۳ میلیون پوند هزینه کرده که تعداد بازیکنان تیم اصلی را به بیش از ۵۰ نفر می‌رساند. البته که بسیاری از بازیکنان، در حال حاضر قرارداد قرضی خود را با سایر تیم‌ها رسمی کرده‌اند و نفرات بیشتری تا پیش از پایان پنجره نقل و انتقالات قرض داده می‌شوند اما انزو مارسکا و کادر فنی چلسی، چالشی سخت برای رد کردن نام ۲۵ بازیکن برای فصل جدید لیگ برتر انگلیس دارند؛ ۲۵ بازیکنی که هشت نفر از آنها، باید حداقل سابقه سه سال حضور در آکادمی‌های فوتبال انگلیس پیش از ۲۱ سالگی را داشته باشند.
در حالی که تیم‌های رقیب به شکستن قوانین فیرپلی مالی توسط چلسی اعتراض دارند، چلسی برای سومین تابستان زیر نظر تاد بولی بیشترین خرج را بین تیم‌های لیگ انگلیس داشته و بازیکنان جدید این تیم، هنوز رضایت هواداران پرشمار چلسی را جلب نکرده‌اند. رویکرد چلسی، مانند دو پنجره گذشته جذب بازیکنان جوان و مستعد بوده تا در سال‌های آینده، آبی‌های لندن به یک برند بزرگ فوتبال در انگلیس تبدیل شوند؛ خریدهایی مانند عمری کلیمن(۱۸ ساله)، آرون آنسلمینو(۱۹ ساله)، رناتو ویگا(۲۰ ساله)، کیلب وایلی(۱۹ ساله)، مارک گویو(۱۸ ساله) و استوائو ویلیان(۱۷ ساله). در کنار این ستارگان جوان، پدرو نتو، کیرنان دوزبزی هال و توسین آدرابیویو برای تیم اصلی خریداری شده‌اند و این موضوع چلسی را به فعال‌ترین تیم نقل و انتقالاتی در فوتبال انگلیس تبدیل کرده است.
با وجود این هزینه گزاف، قیمت بالای برخی از بازیکنان و سابقه بالای مصدومیت بسیاری از آنها، هواداران چلسی را به تکرار سرنوشت فصول گذشته زیر نظر گراهام پاتر و مائوریسیو پوچتینو نگران کرده است؛ آن هم در شرایطی که انزو مارسکا در اولین تجربه لیگ برتری خود به عنوان سرمربی، پیش‌فصل خوبی را پشت‌سر نگذاشته و در مجموع شش رقابت تدارکاتی، تنها یک پیروزی مقابل کلاب امریکا مکزیک به دست آورده است.
از زمان حضور تاد بولی در لندن به عنوان مالک جدید چلسی، این باشگاه در شکست دادن رقبا خارج از زمین فوتبال بهتر از مستطیل سبز عمل کرده و شاید هواداران چلسی، این فصل را آخرین فرصت تیم مدیریتی باشگاه برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و بازگشت به جمع مدعیان بدانند؛ فصلی که روز یکشنبه هفته آینده، با یک تقابل خانگی سخت مقابل منچسترسیتی آماده پپ گواردیولا در تقابل استاد و شاگرد آغاز خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی