صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و چهار - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

تردید درباره آینده

فان دایک: شرایط مثل قبل است

ویرجیل فان دایک می‌گوید لیورپول هنوز به او پیشنهاد تمدید قرارداد نداده با آنکه وارد 12 ماه پایانی قراردادش شده ضمن اینکه از باشگاه خواسته تیم را در این تابستان تقویت کند. این هلندی یکی از ستون‌های موفقیت باشگاه در سال‌های اخیر بوده، او در ژانویه 2018 با تشخیص یورگن کلوپ به تیم آمد و رکورد نقل و انتقالات تاریخ باشگاه را شکست. اما شاید با هیچ از تیم جدا شود و می‌گوید هیچ صحبتی درباره آینده‌اش نشده است.
مدافع تیم ملی هلند تازه 33 ساله شده و لیورپول مایل نیست به بازیکنانی در سن او قرارداد جدید پیشنهاد دهد. معمولاً به این بازیکنان قرارداد یکساله می‌دهند هر چند این مدافع میانی همچنان در سطح بالایی بازی می‌کند.
او که پیش از این هم ناراحتی‌اش را درباره قراردادش ابراز کرده بود، بعد از برد 4 بر یک لیورپول مقابل سویا در آخرین دیدار پیش فصل گفت: «فعلاً که شرایط همان است.» در این دیدار برای نخستین بار زیر نظر مربی هموطنش بازی کرد.
بعد از جدایی کلوپ این نگرانی وجود داشت که فان دایک از تیم جدا شود، او هم اظهاراتی داشت که به معنای جدایی بود اما بعد نظرش عوض شد و گفت از حرف‌هایش سوءبرداشت شده و کاملاً به غول لیگ برتری متعهد است.
بعد از شکست هلند برابر انگلیس در نیمه نهایی یورو او گفت: «این تابستان خوب فکر می‌کنم درباره اینکه در سطح باشگاهی و ملی به دنبال چه هستم. من مثبث و مطمئن هستم. فکر می‌کنم باید خریدهایی داشته باشیم بر اساس فصل طولانی و سختی که در پیش است. فکر می‌کنم پشت پرده دارند کار می‌کنند و به باشگاه اطمینان دارم که بهترین را برای تیم انجام می‌دهد تا بتوانیم در همه رقابت‌ها مدعی باشیم.»
لیورپول چند نام بزرگ دارد که به اواخر قراردادشان رسیده‌اند و با جدایی آنها باشگاه در شرایط بدی قرار می‌گیرد. محمد صلاح و ترنت الکساندر آرنولد هم یک سال دیگر بیشتر قرارداد ندارند. شایعاتی درباره رفتن دومی به رئال مادرید مطرح شده، او تمام دوران بازی‌اش را زیر نظر کلوپ سپری کرده و محصول آکادمی باشگاه است.
آرنه اسلوت برای بازسازی لیورپول اعلام آمادگی کرده اما برای این مربی که هنوز خریدی انجام نداده، از دست دادن مهره‌های کلیدی می‌تواند گران تمام شود. مدیر ورزشی جدید تیم، ریچارد هیوز که نزدیک به دو ماه است از بورنموث آمده، هنوز هیچ کار خاصی در فصل نقل و انتقالات انجام نداده است.
جستجو
آرشیو تاریخی