روی خط المپیک

 اروین انگاپت MVP شد

تیم رؤیایی رقابت‌های والیبال المپیک بعد از پایان مسابقات اعلام شد. تیم ملی فرانسه موفق شد با پیروزی قاطع در سه ست متوالی، لهستان را شکست دهد و برای دومین بار پیاپی قهرمان المپیک شود. در پایان این رقابت‌ها اروین انگاپت، ستاره فرانسوی، ارزشمندترین بازیکن المپیک پاریس شد.

 

اولین مدال تاریخ
 یک دختر محجبه اروپایی

سارا شعاری دختر محجبه بلژیکی مدال برنز وزن 67 کیلوگرم تکواندوی زنان در بازی‌های المپیک پاریس را به دست آورد. او با شکست 2 بر یک  اوزودا سوپرجونووا تکواندوکار ازبکستانی سوم شد تا در اولین حضور المپیکی، اولین دختر مسلمان محجبه در تاریخ اروپا باشد که مدال می‌گیرد. تکواندوکار 19 ساله متولد 2 اردیبهشت 1384 است. سارا شعاری حالا در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم در صدر رنکینگ جهانی قرار دارد.

 

  مدال‌های بی‌کیفیت المپیک تعویض می‌شوند

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس اعلام کرد ورزشکاری که از کیفیت مدالش رضایت ندارد، می‌تواند درخواست تعویض آن را بدهد. پیش از این، نیجا هیوستون، دارنده مدال برنز بازی‌های پاریس، عکس مدالش را منتشر کرد، در حالی که قسمت جلویی آن کنده شده و کمی هم زنگ‌زده بود. به همین خاطر کمیته برگزاری به این ورزشکار اعلام کرد، اگر می‌خواهد مدالش را عوض کند و هر ورزشکاری که از کیفیت مدالش ناراضی است، می‌تواند درخواست تعویض بدهد.

 

رکورد اعجوبه بسکتبال

کوین دورانت حالا بیشتر از هر بسکتبالیست دیگری در دنیا مدال طلای المپیک دارد و از این حیث تاریخ‌سازی کرد. با قهرمانی امریکا در بسکتبال المپیک، دورانت چهارمین قهرمانی المپیکی خود را به دست آورد و از رکورد کارملو آنتونی گذشت.

 

تاریخ‌سازی دونده هلندی
 با طلای ماراتن

سیفان حسن با قهرمانی در ماراتن زنان در بازی‌های المپیک پاریس تاریخ‌ساز شد. لکوموتیو انسانی قرن بیست و یکم توانست با فتح ماراتن پاریس، به دومین دونده‌ای تبدیل شود که در 5000 متر، 10000 متر و مارتن المپیک مدال می‌گیرد. بانوی هلندی که در یک رقابت طولانی و هیجان‌انگیز بر تیگست آصفای اتیوپیایی پیروز شد، با زمان 2:22:55 به مدال طلا رسید. رقابت بین او و آسفا بسیار نزدیک بود. آسفا با سه ثانیه اختلاف دوم شد و هلن اوبیری کنیایی با 2:23:10 سکوی سوم را تکمیل کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی