تاریخ‌سازی پرنده قطری در پاریس

برای رونمایی از بهترین پرنده ارتفاع رقابت‌های دوومیدانی المپیک پاریس، برترین‌های این ماده در ورزشگاه استاد دوفرانس به رقابت پرداختند که در نهایت، معتز برشم از قطر نتوانست عنوان قهرمانی خود در المپیک توکیو را تکرار کند و به مدال برنز رسید.
برشم که سه سال پیش مشترکاً با تامبری ایتالیا به مدال طلا رسیده بود و صحنه تقسیم مدال طلا بین او و ورزشکار ایتالیایی به یکی از ماندگارترین صحنه‌های تاریخ المپیک تبدیل شد، امید زیادی به تکرار این مدال داشت اما در نهایت به مدال برنز رسید. با این حال، پرشم در چهار دوره حضورش در بازی‌های المپیک چهار مدال کسب کرده است.
او در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو مدال نقره گرفت و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدال طلا رسید. پرنده قطری با برنز بازی‌های پاریس به نخستین ورزشکار تاریخ پرش ارتفاع تبدیل شد که توانسته است در چهار المپیک به مدال برسد. به طور کلی قطر در همه دوره‌های المپیک دو طلا، دو نقره و پنج مدال برنز را کسب کرده که از این تعداد مدال سهم برشم به‌تنهایی چهار مدال بوده است. او یک طلا، دو نقره و یک برنز را در المپیک به دست آورده و خاص‌ترین ورزشکار قطر است.
در این ماده، همیش کر نیوزیلندی که کمتر کسی روی طلای او حساب کرده بود، با رکورد ۲.۳۶ و به دلیل خطای کمتر نسبت به رقیبش به مدال طلا رسید. تامبری ایتالیایی که از ابتدای حضور در پاریس با مشکلات کلیوی درگیر بود و به سختی خود را به مسابقات رسانده بود، نتوانست عملکرد فوق‌العاده خود در توکیو را تکرار کند و از رسیدن به مدال باز ماند. اشک‌های او در آغوش سایر اعضای تیم ایتالیا، یکی از تصاویر زیبای این دوره از مسابقات را رقم زد.
جستجو
آرشیو تاریخی