روی خط المپیک

تبریک رئیس‌جمهور به سلیمی
دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی مدال طلای تکواندو را توسط آرین سلیمی تبریک گفت. رئیس‌جمهور در این متن آورده است: «پسر عزیزمان آرین سلیمی، طلای مقتدرانه‌ات خستگی را از تن‌مان بیرون کرد. جوان اول ایران در المپیک، با یک مدال خوشرنگ دل مردم را به دست آوردی، همیشه سرافراز باشی.»
 

دلجویی کامران از کاپیتان
کامران قاسمپور با انتشار استوری از حسن یزدانی کشتی‌گیر ایرانی در المپیک پاریس، دلجویی کرد.
 قاسمپور در استوری خود نوشت: «حسن جان، مصدومیت در دنیای حرفه‌ای امری اجتناب‌ناپذیر است و کشتی بی‌گمان فرصت بازیابی و بهبودی را دوباره به تو خواهد داد. به خودت ایمان داشته باش.
 امروز یا فردا برخواهی گشت اما این مصدومیت تنها کلیدواژه‌ای بود تا رنگ تعبیر به رؤیاهای دور و ناممکن غریبه‌ها برای طلای ۸۶ کیلوی المپیک پاریس بخورد. مهم نیست. این مسیر ادامه دارد و دوباره پرچم روی دست‌های ایران و فرزندانش به اهتزاز درخواهد آمد.»
   

 انصراف حریف اول عموزاده
از رقابت‌ برای مدال
زین رترفورد که کشتی اولش را به رحمان عموزاده باخت، به رغم راهیابی به رپه‌شارژ وزن ۶۵ کیلوگرم از ادامه مسابقات انصراف داد. زین رترفورد که با پیشانی باندپیچی شده برابر عموزاده حاضر شد، با فینالیست شدن عموزاد به شانس مجدد راه پیدا کرد اما امریکایی‌ها از عدم شرکت او در مسابقات خبر دادند؛ دلیل آن هم مصدومیت عنوان شده است. اینطور که در اخبار آمده، او در آخرین روزهای تمرینات تیمش برای المپیک سرش آسیب‌ دید و بعد از مبارزه با رحمان عموزاده با برگشت سرگیجه‌اش مربیان حضور رترفورد روی تشک را ریسک دانسته و تصمیم گرفتند این کشتی‌گیر در گروه شانس مجدد شرکت نکند.
 

پایان کار ایران با ۱۲ مدال در پاریس
کاروان ورزشی ایران کار را با ۱۲ مدال در المپیک پاریس به پایان رساند و تعداد مدال‌های کاروان ایران درتاریخ بازی‌های المپیک برای دومین مرتبه دورقمی شد.
ورزش ایران در ۱۹ دوره بازی‌های المپیک شرکت کرده و تنها در دو دوره تعداد مدال‌های کاروان ایران دورقمی شده است. کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با ۳ طلای محمدهادی ساروی، آرین سلیمی و سعید اسماعیلی، ۶ نقره مهران برخورداری، ناهید کیانی، علیرضا مهمدی، حسن یزدانی، رحمان عموزاده، امیرحسین زارع  و 3 برنز مبینا نعمت‌زاده، امین میرزازاده و امیرعلی آذرپیرا مجموعاً ۱۲ مدال گرفت.
کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن، ۱۳ مدال گرفت که ۷ مدال طلا، ۵ نقره و یک مدال برنز بود. اکنون بعد از گذشت ۱۲ سال دوباره کاروان ایران توانسته تعداد مدال‌های خود را دورقمی کند.


درخواست قهرمان پارالمپیکی
برای اعزام مربی‌اش
مهدی اولاد، قهرمان پارالمپیک توکیو در پرتاب وزنه در آستانه آغاز بازی‌های پارالمپیک 2024 از دغدغه همراهی مربی تخصصی‌اش به پاریس خبر می‌دهد.
 او در این باره می‌گوید: «با وجود اینکه تنها دومداله کاروان من هستم اما شرایط اعزام مربی تخصصی من را فراهم نکردند و می‌گویند سهمیه کافی برای اعزام او ندارند. واقعاً برای من ورزشکار کم‌بینا خیلی سخت است که در پاریس به مدت یک هفته قبل از شروع مسابقات به تنهایی و به دور از مربی تمرین کنم. تنها دغدغه من عدم همراهی مربی تخصصی‌ام در بازی‌های پارالمپیک پاریس است که امیدوارم مسئولین به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. اگر مورد حمایت قرار بگیرم و مربی‌ام به پارالمپیک اعزام شود، در هر دو ماده دیسک و وزنه به مدال طلا دست پیدا می‌کنم.»


تقوی: با بازیکن‌سالاری
 برخورد کردیم
میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال محرومیت صابر کاظمی پشت‌خط‌زن سابق تیم ملی را اولین قدم برخورد قاطعانه با بازیکن‌سالاری دانست: «ما در جلسه کمیته انضباطی از صابر کاظمی به نوعی خواستیم تا عذرخواهی کند، اما او این کار را نکرد و ما هم برای اولین‌بار برخورد قاطعانه‌ای با بازیکن‌سالاری کردیم. اگر صابر عذرخواهی می‌کرد، حکمش فرق می‌کرد، اما او از غیبتش در تیم ملی دفاع کرد. من اعتقاد دارم تکلیف بازیکن‌سالاری باید مشخص شود. حتی تحت‌تأثیر کامنت‌ها و هجمه‌ها هم قرار نگرفتیم، چرا که مردم بابت رفع این معضل دغدغه دارند.»

جستجو
آرشیو تاریخی