هواداران استقلال فوتبال زیبا می‌خواهند

لطیفی: بهترین تصمیم حفظ نکونام بود

 استقلال در نقل‌وانتقالات لیگ بیست‌وچهارم بازیکنان بسیار خوب و باکیفیتی را جذب کرده و حالا با جذب دیدیه اندونگ و گائل کاکوتا، اکنون باارزش‌ترین تیم فوتبال ایران از تیم ترانسفرمارکت است. همین موضوع انتظارات را از نکونام و تیمش بالا می‌برد. در همین راستا با علی لطیفی هم‌کلام شدیم تا آخرین وضعیت استقلال را از زبان او جویا شویم.
 
استقلال در چند روز گذشته موفق به جذب اندونگ و کاکوتا هم شده و یک پنجره موفق را پشت سر می‌گذارد.
بله دقیقاً، فکر می‌کنم تا اینجای کار شاهد بهترین پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال در فصول اخیر بوده‌ایم.
با حضور هلدینگ به عنوان مالک جدید باشگاه، کم‌کم نشانه‌های ثبات در استقلال نمایان می‌شود و این موضوع می‌تواند کمک حال تیم استقلال باشد. اگر پرسپولیس در یک دهه اخیر توانست به موفقیت‌های متعدد دست پیدا کند دقیقاً به این دلیل بود که ثبات در ارکان باشگاهی این تیم وجود داشت و مربیان بعدی با ادامه راه آقای برانکو توانستند موفقیت‌های گذشته را تکرار کنند. این موضوع در استقلال امسال هم به وجود آمد، بهترین تصمیم هم حفظ جواد نکونامی بود که حالا هم از تیمش شناخت پیدا کرده و هم در این پنجره تمام مهره‌های مورد نیازش جذب شده‌اند. اکنون استقلال برخلاف سال گذشته مهره‌های بسیار خوبی در ترکیبش دارد و اکنون نکونام محکوم به قهرمانی است.
 موضوع دیگری که هواداران استقلال به آن نقد داشتند، سبک بازی جواد نکونام است.
فصل گذشته استقلال الحق و الانصاف در خط حمله مهره‌های تأثیر‌گذار مورد نیاز نکونام را نداشت اما امسال شرایط متفاوت شده و مهره بسیار با کیفیتی برای این تیم جذب شده‌اند. حالا جواد نکونام در کنار نتیجه گرفتن باید بازی خوبی هم ارائه کند چراکه هواداران استقلال از تیم خود انتظار دارند با وجود چنین ستاره‌هایی یک فوتبال زیبا هم ببینند.
 مشکل دیگر تیم استقلال انتخاب ورزشگاه میزبان است، گویا آبی‌پوشان محکوم هستند که در هفته‌های ابتدایی خارج از خانه بازی کنند. به نظر شما این موضوع نمی‌تواند به استقلال لطمه بزند؟
متأسفانه این موضوع یکی از ضعف‌های بزرگ فوتبال ما است، برای تیم فوتبالی که برای یک بازیکن خارجی 1/6 میلیون دلار هزینه می‌کند، زشت است زمین مناسب نداشته باشد. اکنون ما در حال تماشای دیدار‌های المپیک هستیم شما نگاه کنید ورزشکاران ما چه افتخارآفرینی‌هایی می‌کنند اما مطمئن باشید اگر امکانات بیشتری به آنها بدهیم، قطعاً می‌توانیم به لحاظ کسب مدال در رده‌بندی پنج کشور برتر جهان باشیم.
 فوتبال هم دقیقاً همین است و همه دارایی‌های ما همین هواداران هستند. حیف است که تهران یک زمین با کیفیت نداشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی