دست استقلال در جیب گل‌گهر و سپاهان

یک سال تأخیر در اجرای پروژه نکونام

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار


«استقلال در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته اما نباید به این بهانه روی تیم نکونام فشار آورد.» این بخش مشترکی از صحبت اکثر پیشکسوتان این تیم طی روزهای گذشته بود.

جذب دو مهره کلیدی سپاهان
استقلال با جذب رامین رضاییان تا حد بسیار زیادی کفه ترازو را در فصل نقل و انتقالات به نفع خود سنگین کرد. آنها هم یکی از بهترین‌های لیگ و بهترین بازیکن سپاهان را به خدمت گرفتند هم ضمن تضعیف تیم مورایس بار روانی زیادی را روی پرسپولیس ایجاد کردند. رامین در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی پیش فصل استقلال یکی از آماده‌ترین‌های تیمش است. میلاد زکی‌پور مدافع چپ سپاهان که با 2318 دقیقه بازی، بیشترین دقایق حضور در میدان را داشته و یکی از مردان مؤثر سپاهان در فصل گذشته بود. جواد نکونام حالا با جذب این دو نفر خیالش را در سمت چپ و راست خط دفاعی راحت کرده است.

گل‌گهری‌های استقلال
ظاهراً جواد نکونام اعتقاد داشته که باید خط دفاعی تیمش را باز هم ترمیم کند. او برای قلب خط دفاعی‌اش چند گزینه داشت که در نهایت موفق به جذب سامان فلاح شد. این بازیکن فصل گذشته در 22 بازی برای گل‌گهر به میدان رفت و در مجموع 1702 دقیقه هم در زمین حضور داشت. البته کار برای سیدحسین حسینی و هماهنگ شدن با این سه مدافع تازه‌وارد به عنوان دروازه‌بان آبی‌ها در آخرین نقطه زمین تا حدودی سخت خواهد بود. علیرضا کوشکی بازیکنی که از سپیدرود به فوتبال معرفی شد و در سال‌های اخیر هم عملکرد قابل دفاعی داشته، پیراهن گل گهر را با استقلال عوض کرد. او در 23 بازی حضوری 1360 دقیقه‌ای داشت. آخرین خرید نکونام باز هم از گل‌گهر بود. او عباس شرفی را به  عنوان سهمیه زیر 23 سال با قراردادی 3 ساله به تیمش اضافه کرده است.

امیدواری با خارجی‌های جدید
دیدیه اندونگ بازیگن گابنی که بخش عمده‌ای از دوران ورزشی خود را در فرانسه سپری کرده، فصل قبل برای تیم فوتبال الریاض عربستان توپ می‌زد و پس از پایان قراردادش با این تیم، به عنوان بازیکن آزاد راهی استقلال شده است.او در سال 2016 با قراردادی به رقم 20 میلیون یورو از لورینت فرانسه راهی ساندرلند انگلیس شد ولی نتوانست انتظارات را برآورده کند و در ادامه برای تیم‌های گنگام، دیژون، مالاتیا اسپور ترکیه و الریاض به میدان رفت و عملکرد خوبی داشت.
گائل کاکوتا هم که در وصف او مطالب بسیاری منتشر شده دیگر خرید استقلال محسوب می‌شود که می‌تواند خط تهاجمی این تیم را تقویت کرده و کفه ترازو را به نفع استقلال سنگین کند. دیگر بازیکنی که به عنوان سهمیه بزرگسال به استقلال پیوست آلمدین زیلیکیچ هافبک تهاجمی و وینگر چپ‌پای اهل بوسنی و هرزگوین است. این بازیکن سابقه بازی در لیگ‌های صربستان، کرواسی، اسلوونی، بوسنی و روسیه را در کارنامه خود دارد و فصل گذشته کاپیتان تیم سارایوو پایتخت بوسنی بوده است. آلمدین زیلیکیچ سابقه دعوت و بازی کردن در تیم ملی کشورش را هم دارد و باید دید مجموع این خریدها چه اثراتی در کیفیت فنی استقلال خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی