صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • مدیریت فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و یک - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و یک - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

روی خط المپیک

عکسی از پوستر معنادار در توئیتر سایت رهبر انقلاب
‏رکورددار المپیک آدم‌کشی

حساب کاربری رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار متنی با عنوان «رژیم صهیونیستی؛ رکورددار المپیک آدم‌کشی» است نوشت: «رژیم صهیونیستی در ترور و قساوت و جنایت و جنایت‌های عجیب و غریب نصاب جدیدی را در تاریخ جنایتکاری بشر در دنیا به‌جا گذاشته است. امروز بمب‌های سنگین صهیونیست‌ها بر سر کودکان داخل گهواره‌ها، بچه‌ها  زن‌ها و بیماران بیمارستان‌ها ریخته می‌شود.»

 

قهرمان خواب‌آلود وزنه‌برداری المپیک

لو شیفانگ، وزنه‌بردار چینی، با عملکردی خیره‌کننده در مسابقات وزنه‌برداری المپیک پاریس، مدال طلای وزن ۵۹ کیلوگرم زنان را از آن خود کرد. او با شکستن سه رکورد جهانی، توانایی خارق‌العاده خود را به رخ جهانیان کشید اما نکته قابل توجه، رفتار غیرعادی او در بین ست‌ها بود. در حالی که اکثر ورزشکاران در تلاش برای حفظ تمرکز و آمادگی جسمانی، حرکات کششی انجام می‌دهند یا به موسیقی گوش می‌دهند، شیفانگ روشی کاملاً متفاوت را انتخاب کرد. او با آوردن پتوی صورتی و بالش، به خواب عمیقی فرو رفت. این رفتار عجیب، واکنش‌های متفاوتی را در بین تماشاگران و کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. برخی از این رفتار عجیب شگفت‌زده شدند و برخی دیگر آن را نشانه‌ای از اعتماد به نفس بالای او دانستند. در هر صورت، شیفانگ با این روش منحصر به فرد، نشان داد که برای موفقیت در المپیک، لزوماً نیازی به هیجان و استرس نیست و گاهی اوقات، کمی استراحت می‌تواند به عملکرد بهتر منجر شود. یک کاربر در وب‌سایت Reddit در واکنشی طنز به این ماجرا نوشته است: «بالاخره ورزشی که براش ساخته شدم رو پیدا کردم.»

 

شاهکار سرآشپز کری
در نیمه نهایی المپیک

در NBA می‌گویند کسی به خاطر گارد گرفتن استفن کری شغلش را از دست نمی‌دهد اما وقتی دستان سرآشپز آتشین باشد مگر دفاع کردن مقابل او ممکن است؟ استف تا قبل از این بازی یکی از بدترین بازیکنان امریکا در المپیک بود اما در حساس‌ترین زمان ممکن به خودش آمد و تیم را از حذف شدن نجات داد. او مقابل صربستان، آمار ۳۶ امتیاز، ۸ ریباند، ۹ از ۱۴ سه امتیازی همراه با فیلدگل ۱۲ از ۱۹ ثبت کرد که یک عملکرد خیره‌کننده به حساب می‌آید که باعث شد لبران جیمز  در وصف عملکرد تاریخی و شاهکار کری در نیمه‌نهایی بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ این جمله را به کار برد: «یک بازی کلاسیکِ کری دیدیم از سرآشپز کری» این طرح به زیبایی عملکرد استفن کری را نشان می‌دهد.

 

مدال های رنگ پریده المپیک

نایا هیوستون بازیکن تیم اسکیت‌بورد ایالات متحده، وضعیت بد مدال المپیک خود را کمی بیش از یک هفته پس از رقابت در پاریس رسانه‌ای کرد.  این بازیکن 29 ساله در فینال رشته اسکیت خیابانی مردان موفق به کسب مدال طلا شد اما پس از یک هفته، او متوجه شد که مدال المپیک در حال رنگ باختن است!
هیوستون با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود با 5.3 میلیون دنبال‌کننده، از وضعیت مدال خود انتقاد کرد و نوشت: «بسیار خوب، پس این مدال‌های المپیک کاملاً جدید هستند، بعد از اینکه آن را گذاشتم روی پوستم، مدالم رنگش را از دست داد. به آن نگاه کنید، به نظر از جنگ بازگشته است. مدال‌ها در لحظه اول عالی هستند ولی وقتی گذاشتم دوستانم به آن دست بزنند، می‌بینم که خیلی زود آسیب دید.»
نشریه انگلیسی تلگراف نیز گزارشی از انتقادها نسبت به کیفیت مدال‌ها منتشر کرد و مدعی شد که رنگ مدال‌های دیگر نیز در کمتر از یک هفته از بین رفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی