صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • مدیریت فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و یک - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و یک - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

برابری ستاره‌های فصل 24 با فصل 12

استقلال ترسناک با کاکوتا واندونگ

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار


جذب گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ استقلال را در آستانه ورود به لیگ بیست و چهارم به تیمی متفاوت تبدیل کرده است. تیمی که اگر ادعا کنیم ترسناک‌ترین تیم تاریخ است، به گزاف نیست. شاید تنها در فصل دوازدهم لیگ برتر بود که استقلالی متفاوت با حضور خود نکونام شکل گرفت و بازیکنانی همچون رحمتی، آندو، ساموئل، حیدری، بیک‌زاده، منتظری، صادقی، مجیدی، برهانی و... استقلال را به تیمی مملو از ستاره‌های آن زمان تبدیل کردند.
حالا بعد از 12 سال بار دیگر تیمی با همان هیبت شکل گرفته که انتظارات را قطعاً بالا خواهد برد. این استقلال نیز به مانند آن استقلال در هر پست چندین بازیکن زبده و باتجربه در ترکیب خود دارد که در فصل پیش رو می‌تواند به یک امتیاز بزرگ برای آبی‌ها تبدیل شود.
به این اسامی نگاه کنید: حسینی، سیلوا، فلاح، سهرابیان، سلیمی، رضاییان، جلالی، زکی‌پور، اندونگ، چشمی، کاکوتا، محمدی، ماشاریپوف، بلانکو، کوشکی، اسلامی و خیلی‌های دیگر. استقلال کنونی نیز از نظر داشتن ستاره شانه‌به‌شانه آن استقلال لیگ دوازدهم است. تیمی که با خرید ستاره‌های زمانه خود تبدیل به پرمهره‌ترین تیم حاضر در فوتبال ایران شد و توانست فتوحاتی را به نام استقلال رقم بزند.
در آن ایام مربیگری استقلال به عهده امیر قلعه‌نویی بود و حالا بعد از گذشت 12 سال تیمی با همان شکل و شمایل و پر از بازیکنان تراز اول در اختیار نکونام قرار گرفته است. سرمربی استقلال درحالی چنین تیم پرمهره‌ای را تجربه می‌کند که فصل پیش دستش از داشتن بازیکنانی همچون محبی و قایدی کوتاه ماند و شاید اگر این دو مهره کلیدی در ترکیب استقلال فصل پیش باقی می‌ماندند، اشتباهات داوری هرگز مانع از قهرمانی آبی‌ها نمی‌شد و استقلال با وجود همه ضعف‌هایی که در این خصوص وجود داشت، می‌توانست قهرمان شود اما به هرحال آبی که رفته را دیگر نمی‌توان به جوی بازگرداند و مدیران استقلال نیز با فراموشی آنچه در لیگ قبل رخ داد، در اندیشه خلق اثری تازه در لیگ جدید هستند تا ناکامی فصل پیش را جبران کنند.
به واقع این استقلال برخوردار از بهترین‌های فوتبال ایران است و با جذب بهترین بازیکنان خارجی ممکن، می‌تواند در فصل جدید به تیمی رعب‌آور و ترسناک تبدیل شود، به شرط آنکه جواد نکونام و همکارانش از ابزاری که در اختیارشان قرار گرفته به عالی‌ترین شکل ممکن استفاده کنند.
نکونام فصل پیش با وجود کاستی‌ها خودش را خوب نشان داد و با اینکه در اولین سال مربیگری در استقلال به سر می‌برد اما توانست تیم قابل احترامی را روانه لیگ برتر کند. به واقع تیم او تا دقیقه 80 آخرین بازی لیگ برتر نیز قهرمان بود اما تک گل مشکوکی که پرسپولیس به ثمر رساند و همگان حکم به آفساید بودن آن دادند، جام را از استقلال گرفت تا یک ناکامی تلخ برای آبی‌ها رقم بخورد.
با این حال پیش‌بینی می‌شود در فصل جاری اتفاقات خوشایندی برای استقلال رقم بخورد. اولاً که نکونام قطعاً نسبت به فصل قبل باتجربه‌تر شده و واکنش‌های مطلوب‌تری خواهد داشت و در ثانی مدیران این تیم برای تقویت تیم‌شان به واقع سنگ تمام گذاشتند تا یکی از بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر شکل بگیرد و تقدیم او
شود.

جستجو
آرشیو تاریخی