هیچ ورزشگاهی برای پرسپولیس آزادی نمی‌شود

شکوری: رقابت مالی با تیم‌های گرانقیمت عربی نشدنی است

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار


ابراهیم شکوری در خصوص شرایط مدافع چپ پرسپولیس بعد از طولانی شدن حضور این بازیکن در ایران و سایر موارد مربوط به این تیم در آستانه بازی اولش صحبت می‌کند.
 
در خصوص حضور دفاع چپ جدید در پرسپولیس چرا این همه حرف و حدیث به وجود آمده؟
واقعیت این است پرسپولیس از گذشته بهترین مدافعان چپ را در اختیار داشته که بعضی ازآنها مانند محرمی، شاهرودی و مرحوم میناوند حتی جزو اسطوره‌های پرسپولیس هم بودند و بازیکنان بسیار شاخص و ماندگاری محسوب می‌شدند اما در این دو سال تیم تغییرات زیادی در این جناح داشته مضاف براینکه سال قبل هم عبدالکریم حسن بازیکن خیلی باکیفیتی بود و بازی‌های خوبی را در دفاع چپ از خود ارائه داد ضمن اینکه از نظر من نعمتی هم در دفاع چپ بد کار نکرد. کار برای مدافعان کناری در پرسپولیس خیلی سخت است. چون تیم بالا بازی می‌کند و تیم‌های حریف را از جلو پرس می‌کند. این امر می‌طلبد که بازیکن دفاع کناری واقعاً از توان بدنی بالایی برخودار باشد و در فاز دفاعی هم از توان خوبی بهره ببرد. تعداد چپ‌پاها هم در دنیا محدود است از این‌رو شاید پیدا کردن چپ‌پا مقداری سخت‌تر از بقیه بازیکنان در پست‌های دیگر باشد. عطیه‌الله با وجود رقم بالایش گزینه خوبی بود که شاید به همین دلیل هم هنوز حضورش در پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اصولاً تجربه هم ثابت کرده که در فاز مالی ما توان رقابت با تیم‌های عربی را نداریم به همین دلیل حضور بازیکنان گرانقیمت در فوتبال ایران واقعاً سخت و تقریباً نشدنی است.
در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن چه نقد فنی داری؟
نقطه قوت ذوب‌آهن خط میانی‌اش است. بازی سختی پیش‌روی پرسپولیس است چه بسا که تیم ذوب‌آهن هم سرمربی‌اش را حفظ کرده و ساختار تیم ذوب‌آهن، ساختار خوبی است اما به هرحال پرسپولیس هم مدافع عنوان قهرمانی است و باید با برد استارت بزند.
در رابطه با بازی پرسپولیس در اراک و میزبانی‌اش در هفته اول در خارج از خانه چقدر خوشبین هستی؟
بازی در ورزشگاه آزادی با همه ورزشگاه‌های دیگر فرق دارد و اصولاً هیچ ورزشگاه دیگری جای ورزشگاه آزادی را نمی‌گیرد. هواداران پرسپولیس قطعاً در اراک هم حضور خواهند یافت و از این تیم حمایت خواهند کرد اما به هر حال جو این ورزشگاه مانند آزادی نخواهد شد. همه می‌دانند تیم مجبور شده در اراک بازی کند به همین دلیل باید در آنجا هم با برد و بهترین نتیجه ممکن کارش را در لیگ شروع کرده و یک استارت قوی بزند.
در خصوص وضعیت بد ورزشگاه‎های ما خصوصاً برای تیمی که لیگ نخبگان را هم پیش‌رو دارد چه صحبتی داری؟
تیمی مانند پرسپولیس باید ورزشگاه بزرگ و اختصاصی داشته باشد و باید یکی از اهداف اصلی هلدینگ‌ها ساخت ورزشگاه برای تیم‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال باشد تا تیمی مانند پرسپولیس با مشکل فعلی نظیر بازی در اراک مجبور نشود. قدرت بزرگ این تیم‌ها استفاده از هواداران‌شان است؛ نکته مهمی که امیدوارم بزودی تحقق یابد.

جستجو
آرشیو تاریخی