ترکیب پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن بدون ابهام

دست گاریدو رو شد

محمد قراگزلو
خبرنگار


پرسپولیس در فاصله یک هفته مانده به بازی با ذوب‌آهن در نخستین مسابقه فصل آخرین بازی تدارکاتی پیش‌فصل خود را انجام داد.
تمرینات پرسپولیس روز 23 تیر آغاز شد. این تیم بعد از دو هفته تمرین در هوای سوزان تهران و سه بازی تدارکاتی که البته هیچ کدام مقابل حریفی شناخته شده و جدی نبود، به ترکیه رفت.
تیم گاریدو در اردوی دوازده روزه در ترکیه هم سه بازی دوستانه داشت که مثل هر سه بازی خود در تهران برنده بود اما حریفان این اردو هم چندان شناخته شده و قدرتمند نبودند.
هر چند در بازی‌های تدارکاتی نه نتیجه ملاک است نه نام و نشان حریف اما باید دید گاریدو از این شش بازی و زمان نسبتاً کوتاهی که برای آماده‌سازی در اختیار داشته، چگونه استفاده کرده است.
با این حال آنچه از بازی آخر تدارکاتی سرخ‌ها در ترکیه برمی‌آید اینکه گاریدو تیم اصلی خود را در این بازی به میدان فرستاد. گاریدو در دو بازی ابتدایی در ترکیه با ترکیب‌های متفاوتی به میدان رفت اما در بازی سوم با ترکیبی بازی کرد که ظاهراً همان یازده نفر اول پنجشنبه مقابل ذوب‌آهن قرار خواهند گرفت.
درون دروازه الکسیس گندوز قرار می‌گیرد که مقابل حریف ناشناخته آفریقایی دو گل خورد اما مقابل آهال ترکمنستان ظاهراً دروازه‌اش را بسته نگه داشته. البته ترکمن‌ها مدعی‌اند دو گل در این دیدار به ثمر رسانده‌اند که به اشتباه آفساید اعلام شده است. زوج مرکز دفاع فرجی و کنعانی هستند که بازی کردن فرجی کمی عجیب به نظر می‌رسد. ظاهراً گولسیانی دیر به تمرینات اضافه شده و از نظر گاردیو آماده نیست. ضمن اینکه پورعلی‌گنجی را به خاطر دوری 9 ماه‌اش از میدان نمی‌خواهد فیکس بازی بدهد.
همچنین قرار است عملود و امیری در جناحین خط دفاع بازی کنند. عملود در دفاع راست رقیبی ندارد و در شرایطی که هنوز مدافع چپ خارجی جذب نشده، امیری با بازوبند کاپیتانی به پست دفاع چپ باز خواهد گشت.
مسعود ریگی تنها هافبک دفاعی پرسپولیس خواهد بود، سروش رفیعی و یاسین سلمانی جلوتر از ریگی بازی می‌کنند، فرشاد احمدزاده وینگر راست، آل‌کثیر مهاجم سایه و علیپور در نوک حمله بازی خواهند کرد.
نکته عجیب ترکیب گاریدو اینجاست که تیم او وینگر چپ مشخصی ندارد. هر چند مصدومیت بازیکنان مهم در این پست می‌تواند تأثیرگذار باشد اما ظاهراً سیستم مدنظر گاریدو به گونه‌ای است که انگار بدون وینگر چپ بازی می‌کند.
در این ترکیب بیرون ماندن گولسیانی و پورعلی‌گنجی عجیب به نظر می‌رسد، خبری از مدافع چپ خارجی نیست و با مصدومیت عالیشاه و اورونوف و بازگشت دیرهنگام سعید صادقی به تمرینات به نظر می‌رسد این بازیکنان نیز جایی در ارنج اصلی سرخ‌ها مقابل ذوب‌آهن نخواهند داشت.
نکته اینجاست که بدون در نظر گرفتن بازیکنان مصدوم تیم، اورونوف و عالیشاه که ممکن است به بازی با ذوب‌آهن نرسند و حتی بدون در نظر گرفتن مدافع چپ جدیدی که ممکن است خبر عقد قرارداد با او نهایی شود، پرسپولیس 29 بازیکن دارد که کار گاریدو و کادرش برای انتخاب بیست نفر نهایی سخت خواهد شد چرا که باید 9 بازیکن را کنار بگذارد که کار دشواری
است.

جستجو
آرشیو تاریخی