صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • مدیریت فوتبال
  • ورزش جهان
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست و یک - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست و یک - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

روی خط المپیک

قهرمان وزنه‌برداری المپیک
اوت کرد

طلای دسته ۷۳ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نماینده اندونزی رسید و قهرمان دو دوره المپیک موفق نشد رکورد مجموع ثبت کند. ریزکی جونیانسیا از اندونزی با رکورد ۱۵۵ یک‌ضرب، ۱۹۹ دوضرب و مجموع ۳۵۴ کیلوگرم قهرمان شد. همچنین توانست در حرکت دوضرب، رکورد المپیک را که ۱۹۸ کیلوگرم بود، یک کیلوگرم ارتقا دهد. ژیانگ شی نماینده چین و قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو و رکورددار المپیک در حرکت دوضرب اوت کرد و ناباورانه حذف شد. وزنه‌بردار تایلند با مهار وزنه ۱۹۸ کیلوگرم توانست رکورد دوضرب جوانان جهان را به نام خود ثبت کند.
 

دونده اتیوپی جان سالم به در برد

دونده اتیوپیایی که در ماده سه‌هزار متر المپیک پاریس و پس از برخورد با موانع بی‌هوش شده بود، دوران نقاهت را پشت‌‌سر ‌می‌گذارد و نیازی به عمل جراحی ندارد. در جریان بازی‌های المپیک پاریس و در زمان برگزاری مسابقه دوی سه‌هزار متر با مانع، لامچا گیرما دونده اتیوپیایی در شرایطی که در جایگاه سوم بود و دور پایانی را طی می‌کرد، با برخورد به مانع از هوش رفت که پس از مداوای اولیه در پیست مسابقه به بیمارستان منتقل شد. مسئولان تیم دوومیدانی اتیوپی اعلام کردند شرایط او خطرناک نیست و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد گیرما آسیب جدی ندیده و نیازی به عمل جراحی نیست.
 

اختصاص جایزه ۲۰۰ هزار یورویی
به امور خیریه
نواک جوکوویچ جایزه قهرمانی در المپیک ۲۰۲۴ را به امور خیریه اهدا خواهد کرد. قهرمان 24 دوره گرند‌اسلم و تنیسور شماره 2 جهان، جایزه قهرمانی در بازی‌های المپیک 2024 پاریس (فرانسه) را به مبلغ 200 هزار یورو باید از دولت صربستان برای قهرمانی در بازی‌ها دریافت کند، زیرا این مبلغ به عنوان جایزه برای همه قهرمانان المپیک 2024 از سوی صربستان تعیین شده است.


فرانسه در عطش طلای بسکتبال

تیم ملی بسکتبال فرانسه در خانه به دنبال سنت‌شکنی و کسب مدال طلای بازی‌های المپیک پاریس است اما این تیم در آخرین ایستگاه به سد محکمی به نام امریکا خورده‌ است. پرونده رقابت‌های بسکتبال بازی‌های المپیک پاریس در شرایطی به صفحه آخر خود رسید که تیم‌های امریکا و فرانسه به دیدار پایانی راه یافته‌اند و برای مدال طلا به میدان می‌روند.
تیم‌های آلمان و صربستان نیز به دنبال کسب مدال برنز هستند. در مرحله‌ نیمه‌نهایی این بازی‌ها میزبان موفق شد ۷۳ بر ۶۹ آلمان را شکست بدهد تا یک پای فینال باشد. در آن سوی میدان امریکا در شرایطی که خطر را احساس می‌کرد، به زحمت و با نتیجه ۹۵ بر ۹۱ صربستان را از پیش رو برداشت تا راهی فینال شود و حالا باید فرانسه و امریکا در دیدار پایانی رودرروی هم صف‌آرایی کنند.
فرانسه که سابقه کسب مدال المپیک را ندارد، به دنبال این است تا در خانه سنت‌شکنی کرده و در برابر چشمان میلیون‌ها هوادار فرانسوی، بر سکوی نخست تکیه بزند هرچند کار بسیار سختی برابر تیمی دارد که با قهرمانی در المپیک عجین شده و بیشترین عناوین قهرمانی را در این رقابت‌ها به خود اختصاص داده است.
به هر حال چهره قهرمان این دوره از بازی‌ها امروز مشخص خواهد شد چراکه فرانسه در خانه و از ساعت ۲۳ به مصاف امریکا می‌رود و قبل از آن هم آلمان و صربستان تکلیف مدال برنز این بازی‌ها را مشخص خواهند کرد. امریکا در صدر برترین تیم‌های بسکتبال جهان است و فرانسه نیز در رده نهم رنکینگ فیبا قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی