صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

متفاوت‌ترین ورزشکار مسابقات المپیک پاریس

الکساندر؛ یک تنیسور خارق‌العاده‌

تیم تنیس روی میز زنان کره جنوبی در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات تیمی این رشته در المپیک 2024 پاریس، برزیل را با نتیجه 3-1 شکست داد.
نکته جالب در ترکیب برزیلی‌ها، حضور ورزشکاری به نام برونا الکساندر است که تنیس روی میز را تنها با دست چپ و بدون دست راست بازی می‌کند. تنیسوری که هم در بخش تیمی و هم انفرادی به رقابت پرداخت‌. او از آنجایی که دست راست نداشت، توپ را با چوب پینگ‌پنگ در دست چپش قرار می‌داد و سرویس خود را می‌زد. در مواقعی از بازی هم حرکات او متزلزل به نظر می‌رسید اما او مانند هر بازیکن معمولی دیگری به رقابت ادامه داد.
ماجرا زندگی الکساندر، این است که شش ماه پس از تولد، بازوی راست او را به دلیل عوارض جانبی واکسن قطع کردند اما برونا این اتفاق را به عنوان یک معلولیت در نظر نگرفت و از نوجوانی شروع به بازی تنیس روی میز کرد و اسکیت‌بورد و فوتسال بازی می‌کرد تا حس تعادل خود را توسعه دهد. او سخت تمرین کرد و رد پای مشخصی در تنیس روی میز از خود به جای گذاشت. الکساندر در مسابقات انفرادی و تیمی در مسابقات جهانی پاراتنیس روی میز 2014 در پکن مدال برنز و یک مدال طلا در مسابقات تیمی پاراتنیس روی میز 2017 در براتیسلاوا اسلواکی به دست آورد و همچنین مدال برنز انفرادی و تیمی زنان را در بازی‌های پارالمپیک 2016 در ریودوژانیرو و مدال نقره انفرادی در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو را به‌دست آورد.
او در ادامه تصمیم گرفت برای المپیک پاریس تلاش کند و فدراسیون تنیس روی میز برزیل او را به عنوان نماینده این کشور انتخاب کرد. الکساندر در مسابقات تیمی با خواهران برونا تاکاهاشی و جولیا تاکاهاشی که در رده بیستم انفرادی قرار دارند، شرکت کرد و پس از ناتالیا پارتیکا، اسطوره تنیس روی میز یک بازوی لهستان، دومین بازیکن تنیس روی میز تاریخ شد که در هر دو رقابت المپیک و پارالمپیک شرکت کرده است‌.
الکساندر پس از پایان کار خود در المپیک با شکست مقابل کره‌جنوبی، به تلاش خود برای کسب مدال در پارالمپیک پاریس ادامه خواهد داد. او در این مسابقه علی‌رغم شکست، از سوی همه حاضران در سالن تشویق شد.
جستجو
آرشیو تاریخی