صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و بیست - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و بیست - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

درخشش دو ژیمناست انگلیسی در المپیک

هپ‌وورت: برای این مدال زندگی می‌کردم

وصال روحانی
روزنامه‌‌نگار


بریتانیا هیچ‌گاه از قدرت‌های ورزش ژیمناستیک نبوده ولی با وجود این، هری هپ‌وورت از این کشور با کسب مدال برنز در پرش از خرک مردان، هم کشورش را صاحب اولین مدال المپیکی‌اش در این رقابت‌ها کرد و هم به سایر ژیمناست‌های بریتانیایی این امید را داد که اگر مثل او همت داشته باشند و ناامید نشوند، می‌توانند در سخت‌ترین صحنه ورزش جهان (المپیک‌ها) هم به مدال‌هایی در این رشته برسند.
هپ‌وورت در راه کسب مدال مورد بحث به 949/14 امتیاز در شب برگزاری رقابت‌های نهایی شش اسباب مردان دست یافت و از هموطنش جیک جارمن که به 946/14 امتیاز اکتفا کرد و چهارم شد، فراتر رفت. البته جارمن ورزشکار کوچکی نیست و نه‌تنها در پرش از خرک، سابقه کسب مقام قهرمانی اروپا را دارد، بلکه مدال طلای قهرمانی جهان را هم برده اما در شب برگزاری مسابقه فینال المپیک، آنی نبود که پیش‌تر از او دیده شده بود.
 
رقابتی که ادامه می‌یابد
هپ‌وورت که 20 سال بیشتر ندارد، بعد از پایین آمدن از سکوی افتخار در نشستی خبری گفت: «نمی‌توانم به دقت توصیف کنم که چه میزان تمرین و تلاش صرف کسب این مدال شده ولی هر چه بود، واقعاً باعث فرسایش من شد. این مدال یک دنیا برای من ارزش دارد و بابت کسب آن احساسی فوق‌العاده به من دست داده است. اگر بگویم تمام زندگی‌ام مبتنی بر این رویداد و کسب مدال المپیک بوده، شاید بهتر توانسته باشم نشان بدهم که چقدر به این موضوع وابسته شده بودم و به واقع برای آن زندگی می‌کردم و نفس می‌کشیدم.»
این برای اولین بار در تاریخ برگزاری المپیک‌ها بود که بریتانیایی‌ها به فینال قسمت پرش از خرک راه می‌یافتند. البته هپ‌وورت در مرحله نهایی دارحلقه هم حاضر شد اما آنجا به رتبه‌ای بالاتر از هفتمی نرسید. جارمن دو روز پیش‌تر سهم خود را در قسمت حرکات زمینی برگرفته و یک مدال برنز را کسب کرده بود و تصور می‌شد که در پرش از خرک هم از هپ‌وورت پیش بیفتد زیرا تجربه این حریف بسیار کمتر از اوست و شرکت در المپیک را برای اولین‌بار تجربه می‌کرد.
با این حال دو پرش عالی هپ‌وورت روی خرک کار او را روی این وسیله کامل و جارمن را از کسب مدال در این قسمت دور کرد. رقابت این دو ورزشکار تکنیکی البته پایان نیافته و برای دیدن مصاف‌های بعدی آنان باید صبر کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی