اردوگاه آبی

خداحافظی یامگا با هواداران آبی
کوین یامگا خیلی تلاش کرد در فصل جدید نیز در کنار استقلال باشد اما شرایط جسمانی او این اجازه را به مدافع-هافبک خلاق و گلزن استقلال نداد تا در حالی که یک چشمش فقط 10 درصد بینایی دارد، در ترکیب استقلال فصل بعد به میدان برود. یامگا حتی در یک بازی تدارکاتی نیز حضور یافت و موفق شد پاس گل هم بدهد که رسانه‌ها روی این موضوع خیلی مانور دادند و در آن ایام احساس شد که شاید نکونام بخواهد نام این بازیکن را در فهرست لیگ بعد نیز قرار دهد اما در نهایت نام یامگا از لیست استقلال خارج شد تا احتمال بازگشت این بازیکن به صفر برسد. کوین که خود نیز انگار بابت بازگشت به ترکیب استقلال دیگر امیدی ندارد و از خروج نامش از لیست خبردار شده، در پیامی از هواداران استقلال تشکر کرده: «از ابراز لطف مردم و هواداران استقلال بسیار ممنونم. ضمن اینکه در این مدت از آنها بازخورد مثبتی دریافت کردم و از این بابت هم بسیار خوشحال هستم.»


تشکر حامدی‌فر از استقلالی‌ها
امید حامدی‌فر، هافبک جوان فصل پیش که در فصل جدید جایی در ترکیب آبی‌ها ندارد با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش از هواداران باشگاه استقلال تشکر کرده تا به نوعی تقدیر خود را از حمایت‌های آبی‌دلان در فصلی که گذشت به رخ بکشد. شاید اگر حامدی‌فر در فصل بیست‌وسوم قدری در رفتار خود حرفه‌ای عمل می‌کرد، نکونام او را در لیست نگه می‌داشت اما ناپختگی حامدی‌فر کار دستش داد و موجب شد نکونام روی نام او قلم قرمز بکشد. البته شاید جدایی از استقلال و پیوستن به تیم گل‌گهر سیرجان تا حدی برای حامدی‌فر تصمیم خوبی هم باشد و موجب شود او در فصل جدید بازی‌های بیشتری انجام دهد و با اصول حرفه‌ای بیشتر آشنا شود و روزی دوباره به استقلال بازگردد. به هر حال حامدی‌فر جوان است و هنوز فرصت برای بازگشت به استقلال دارد.


معمای دستیار خارجی
در حالی که کادر فنی استقلال در حال آماده‌سازی این تیم برای حضور در لیگ برتر است و همه همکاران فصل پیش به جز مهدی هاشمی‌نسب به نوعی حفظ شده‌اند اما هنوز تکلیف دستیار خارجی که قرار بود به مجموعه اعضای کادر فنی کنونی اضافه شود، روشن نیست و جواد نکونام نام همکار جدید خود را به باشگاه نداده است. در روزهای اخیر بار دیگر این شایعه دهان به دهان شده که شاید دستیار جدید خارجی استقلال هفته آینده در تمرینات آفتابی شود اما نزدیکان به جواد نکونام این خبر را هنوز تأیید نکرده‌اند و روشن نیست دستیار جدیدی که از آن نام برده می‌شود، اساساً چه کسی است و آیا نکونام نام فرد جدیدی را به باشگاه استقلال اعلام کرده یا خیر؟! به هرحال تا کنون همه دستیاران فصل پیش در کادر حضور دارند و هیچ گزینه جدیدی هم اضافه نشده است. حتی صحبت از بازگشت مهدی هاشمی‌نسب هم هست.


ادامه حمایت از رضاییان
از زمانی که رامین رضاییان به استقلال پیوسته، پیشکسوتی نیست که از این بازیکن حمایت نکند. همه استقلالی‌های قدیمی متفق‌القول بر این باورند که رامین رضاییان می‌تواند یک کمک ویژه برای استقلال باشد و به این تیم یاری رساند. برخلاف جبهه سرخ که شاید براین باورند که رضاییان در استقلال موفق نخواهد بود اما استقلالی‌های قدیمی سخت براین باورند که رضاییان در استقلال به یک بازیکن کلیدی و مهم تبدیل خواهد شد. در ادامه حمایت‌ها از رضاییان این بار عباس سرخاب، چهره دوست‌داشتنی قدیمی باشگاه استقلال از حضور رضاییان در استقلال حمایت کرده است. او گفته: «اینقدر درباره رضاییان مطمئن هستم که او می‌تواند فصل آینده بهترین فوتبالیست لیگ شود. قطعاً حضورش در استقلال انگیزه او را دو برابر می‌کند و قول می‌دهم که رضاییان نه تنها با این فشارها عقب‌نشینی نکند بلکه تهاجمی‌تر شود و یک فوتبال خیلی خوب را در استقلال از خودش ارائه خواهد کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی