از خریدهای استقلال فقط رضاییان را می‌شناسم

دین محمدی: قهرمانــــــــی در آسیــــــــــا معجــــــــزه است

 ناصر قراگزلو
خبر‌نگار

 سیروس دین محمدی، هافبک سابق استقلال و تیم ملی معتقد است هنوز بازیکنان جدید استقلال را ندیده و به همین دلیل نمی‌تواند قاطعانه در خصوص تحول استقلال و میزان کارایی بازیکنان جدید صحبت کند. دین محمدی حول همین محور با ایران ورزشی صحبت می‌کند.
 
 در خصوص بازیکنان جدیدی که استقلال جذب کرده چه نظری دارید؟
به نظرم استقلال حضور فعالی در فصل نقل و انتقالات داشته و بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته است. هر چند در بین بازیکنانی که جذب شده‌اند، من تنها از رامین رضاییان شناخت کافی دارم و از بقیه بازیکنان خیلی شناخت کاملی ندارم.
 اما به هر حال اسامی بازیکنان و رزومه بازیکنان جدید را حتماً دیده‌اید؟
بله، به هر حال از طریق رسانه‌ها اسامی بازیکنان جدید را دیده‌ام و چیزی که وجود دارد به لحاظ اسمی باشگاه استقلال بازیکنان خوبی را جذب کرده است اما تا این بازیکنان را در میدان نبینیم، قادر نیستیم قضاوتی درباره آنها به لحاظ فنی داشته باشیم و حرفی از کیفیت و مسائل فنی در خصوص آنها بزنیم. سال قبل مثلاً بازیکنانی مانند ماشاریپوف و اورونوف را استقلال و پرسپولیس گرفته‌اند که واقعاً بهترین مهره‌های جدید دو تیم بودند و بازیکن ازبکستانی در استقلال واقعاً عالی کار کرد و به همین دلیل امیدوارم این بار هم مهره‌های خوبی به لحاظ فنی جذب شده باشند که در میدان کارایی داشته باشند.
 در رابطه با کنار گذاشتن مهره‌هایی مانند پیمان بابایی و امید حامدی‌فر چه نظری دارید؟
این دو بازیکن در استقلال موفق نبودند و به همین دلیل من جدایی این بازیکنان را عاقلانه می‌دانم.
 در خصوص سرپرست استقلال نام‌های زیادی مانند ایمان عالمی و چند چهره دیگر مطرح شده‌ است. هر چند نام خودتان هم به عنوان مدیر استقلال مطرح شد؟
من نام خودم را در رسانه‌ها دیدم اما حقیقتاً تخصص من مربیگری است. نام‌هایی مانند ایمان عالمی و فراز هم مطرح شده‌اند که هر کدام بازیکن تیم بودند و قادرند به خوبی به عنوان مدیر ایفای نقش کنند.
 در خصوص مدعیان اصلی قهرمانی لیگ بیست و چهارم چه صحبتی دارید؟
چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به نظرم همه مدعی هستند و خوب بازیکن جذب کرده‌اند اما اگر بخواهم در این بین یک تیم را به عنوان مدعی اصلی معرفی کنم، حقیقتاً نمی‌توانم یک تیم خاص را نام ببرم و معرفی مدعی اصلی قهرمانی سخت است.
در رابطه با قدرت خط میانی استقلال برای لیگ آتی چه صحبتی دارید؟
بازیکنانی مانند نیک نفس، ماشاریپوف، آرش و روزبه در خط میانی حضور دارند و البته ماشاریپوف هم هست که باید دید سرمربی تیم قصد دارد از او در پست هافبک استفاده کند یا قصد دارد از او در پست پشت فوروارد استفاده کند. خط میانی استقلال شرایط خوبی دارد.
در خصوص قهرمانی استقلال یا پرسپولیس در لیگ نخبگان چقدر شانس موفقیت قائل هستید؟
به نظرم نباید از واقعیت‌ها فرار کنیم. رقابت ما با تیم‌های عربی و شرق آسیا خیلی سخت است و واقعاً باید معجزه شود تا تیمی از کشور ما قهرمان لیگ نخبگان شود.

جستجو
آرشیو تاریخی