سید صالحی: در فصل نقل‌وانتقالات فقط اسامی جا‌به‌جا می‌شوند

عملکرد بازیکنان در زمین قهرمان را تعیین می کند

 محمدرضا رحیم‌پور
خبر‌نگار


استقلال این روزها در سکوت و آرامش برخلاف سال گذشته، مشغول آماده‌سازی تیمش برای لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا است.
شرایط این تیم به مراتب بهتر از فصل گذشته است و حالا هواداران این تیم از جواد نکونام فقط انتظار قهرمانی دارند. در همین راستا با سید مهدی سید صالحی، مهاجم اسبق این تیم همکلام شدیم و این چهره که سابقه بازی در استقلال را دارد، به سؤالات پاسخ داد.
  استقلال این روز‌ها حضور پر رنگی در نقل و انتقالات دارد و به نظر خواسته‌های نکونام به طور کامل توسط هلدینگ برآورده شده است.
بله کاملاً درست است، سال گذشته جواد روز‌های پر چالشی را در این باشگاه سپری کرد. او ابتدا در دوران مدیریت حجت کریمی وارد این باشگاه شد و بعد علی خطیر روی کار آمد که آن حواشی را به وجود آورد و ثمره آن هم عدم جذب بازیکنان مورد نیاز نکونام توسط مدیریت بود. دوران حضور خطیر در کرسی مدیریت استقلال برای این تیم همواره چالش ایجاد می‌کرد اما از زمان حضور هلدینگ اما این شرایط به طور کامل تغییر کرده و استقلال به ساحل آرامش رسیده است.
 بدین ترتیب حضور هلدینگ را مؤثر ارزیابی می‌کنید؟
بله، اولین فایده حضور هلدینگ به عنوان مالک جدید را هم در فصل نقل و انتقالات دیدیم. استقلال هر ساله به دلیل اینکه از نظر مالی دچار محدودیت مالی بود، در رقابت با باشگاه‌های متمول، نمی‌توانست گزینه‌های مد نظرش را راضی به حضور در این تیم کند. ضمن اینکه بدهی‌ها و مشکلات مالی برای تمدید قرارداد ستاره‌های تیم هم یک مشکل بزرگ بود و خیلی ازآنها به همین دلیل مجبور به جدایی از این تیم می‌شدند. امسال اما بودجه مالی خوبی به تیم تزریق شده و مشکلات مالی وجود ندارد و به همین دلیل استقلال خیلی راحت توانست ستاره‌های فصل گذشته را حفظ کند و علاوه بر این، رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور را از تیم سپاهان به خدمت بگیرد که خرید‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند.
 به نظر شما رامین رضاییان می‌تواند روند خوبش را در استقلال هم ادامه دهد؟
رامین رضاییان خرید خیلی خوبی برای استقلال محسوب می‌شود چرا که امروزه در فوتبال دنیا فولبک‌ها نقش بسیار تأثیر‌گذاری دارند. قطعاً با توجه به اضافه شدن رامین در بخش تهاجمی، این بازیکن می‌تواند خیلی کمک حال جواد نکونام باشد.
 استقلال چند خرید خارجی جدید هم داشته، حضور آنها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
خرید بازیکنان خارجی برای استقلال نیاز بود. این تیم فصل گذشته توانست ماشاریپوف و بلانکو را جذب کند که در مقاطع حساس بسیار کمک حال تیم بودند اما در هفته پایانی به دلیل فشردگی مسابقات دیدیم که نتوانستند آن کیفیت همیشگی خود را ارائه دهند. حضور این خرید‌های خارجی جدید با توجه به اینکه استقلال در چند رقابت حاضر است، می‌تواند کمک حال این تیم باشد.
 با وجود این خرید‌ها، خیلی از هواداران از استقلال این فصل فقط قهرمانی می‌خواهند.
نکونام سال گذشته هم کار بسیار بزرگی کرد و با وجود مشکلات فراوان تا آخرین لحظه در کورس قهرمانی باقی ماند. حتی سرنوشت قهرمانی هم دست خود استقلال بود و اگر مساوی مقابل نساجی نبود، این تیم می‌توانست قهرمان هم بشود اما نباید فراموش کرد در فصل نقل و انتقالات فقط اسامی جا‌به‌جا می‌شوند ولی عملکرد بازیکنان در زمین تعیین‌کننده قهرمان است و روی اسامی نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی