در حاشیه

اشک امان نداد، مصاحبه آلکاراس قطع شد

کارلوس آلکاراس یکشنبه در دیدار فینال تنیس المپیک ۲۰۲۴ پاریس مغلوب نوواک جوکوویچ شد تا از رسیدن به مدال طلا باز ماند و به مدال نقره اکتفا کند. او در گفت‌وگویی که با یورو اسپورت داشت نتوانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد و در کنار زمین شروع به گریه کرد تا این مکالمه متوقف شود.  الکس کورتا که ستاره سابق اسپانیایی این رشته به حساب می‌آید، در پاریس در حال پوشش این مسابقات بود. او از آلکاراس درباره شرایط بازی پرسید اما این تنیسور با اینکه اول لبخندی بر لب داشت اما پس از آن رویش را برگرداند تا اشک‌هایش را پنهان کند. موضوعی که باعث شد کورتا فوراً دستش را روی شانه او بگذارد و بگوید: «عجله نکن، آرام باش.»
آلکاراس سپس چند قدم به عقب رفت و سعی کرد که اشک‌هایش را از روی صورتش پاک کند. کورتا هم در همین زمان رو به دوربین کرد و توضیح داد: «این وضعیت طبیعی است چون فشار زیادی وجود دارد و تنش و احساسات بالا هستند. او با تمام توانش در این بازی جنگید.»
آلکاراس پس از چند ثانیه بر احساساتش غلبه کرد و نزد کورتا برگشت تا مصاحبه را ادامه دهد. او در این باره گفت: «شرایط خیلی پیچیده بود و ما برای سه ساعت جنگیدیم اما من از فرصت‌هایی که داشتم استفاده نکردم. چنین شکستی برای من بسیار دردناک است اما باید سرم را بالا بگیرم و می‌دانم که با تمام وجودم تلاش کردم و داشته‌هایم را در زمین نشان دادم.»
در نهایت کورتا رو به او کرد و گفت: «کارلوس، لذت ببر. تو باعث افتخاری. از تو به‌خاطر همه چیز ممنونیم پسر. شجاع باش و ادامه بده.»

 

شناگر ایتالیایی در پارک خوابید

توماس چکان، قهرمان خوش‌چهره ایتالیایی شنای المپیک 2024  که در پاریس موفق به کسب دو مدال شد، در اعتراض به شرایط نامساعد محل اقامتش، شب را در فضای بیرونی اتاقش و در پارک داخل دهکده ورزشکاران خوابید. او که از گرمای شدید اتاقش به شدت ناراضی بود و نمی‌توانست بخوابد، به روش خودش مشکل را حل کرد و شب را در پارک خوابید. حسین علی‌رضا قایقران عربستانی هم عکسی از این شناگر ایتالیایی در حالی که زیر نیمکت پارک دراز کشیده و کوله‌پشتی را به عنوان بالش زیر سرش گذاشته، منتشر کرده است. چکان پیش از این گفته بود: «دهکده ورزشکاران، سیستم سرمایشی ندارد. هوا خیلی گرم و غذا هم بد است. این عذر یا بهانه نیست، بلکه واقعیت چیزی است که شاید همه نمی‌دانند.»

 

گلایه پرتابگر امریکا برای عدم توانایی پرداخت اجاره‌

ورونیکا فرالی پرتابگر دیسک المپیکی امریکا با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «من در بازی‌های المپیک شرکت می‌کنم اما حتی نمی‌توانم کرایه‌ام را پرداخت کنم. دانشگاه فقط حدود 75 درصد اجاره‌ام را فرستاد، در حالی که آنها به بازیکنان فوتبال که چیزی برنده نشده‌اند، به اندازه کافی برای خرید ماشین‌ها و خانه‌های جدید پول می‌دهند.»
بعد از انتشار این پست، الکسیس اوهانیان، همسر سرنا ویلیامز ستاره سابق تنیس زنان جهان به همراه یک بنیاد دیگر برای پرداخت اجاره‌‌بها به این ورزشکار المپیکی امریکا کمک کردند. دانشگاه وندربیلت جایی که فرالی به عنوان دانشجو ثبت‌نام کرده هم به پست این ورزشکار در رسانه‌های اجتماعی پاسخ داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وندربیلت متعهد است از دانشجویان ورزشکار در حالی که تمام پتانسیل خود را ارائه می‌کنند، حمایت کند. ما به ورزشکار دانشجوی خود ورونیکا فرالی حداکثر کمک مالی را مطابق با مقررات NCAA ارائه کردیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی